Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203055032020 | Kurumsal İtibar Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, kurumsal itibar ve itibar yönetiminin önemini belirtmek ve bu süreç içinde gerçekleştirilen faaliyetlerin kurumsal değer yaratmada sahip olduğu rolü tespit edebilmek, itibar, itibarın bileşenleri, değer bilesen indeksleri, itibar bilesen indeksleri konusunda bilinç ve farkındalık yaratabilmektir. Ders kapsamında itibar, itibar bileşenleri, itibarı oluşturan öğeler, itibar oluşturma süreci, kurumsal itibar uygulamaları ve sektör karşılaştırmaları, kurumsal değer ve kurumsal itibar olgularının etkileşimleri, kurumsal itibar stratejileri, kurumsal itibar eylemleri ve bu eylemleri planlayabilme, kurumsal itibar ve değere yönelik yürütülen eylemlerin sonuçlarını tahminleyebilme gibi konular işlenecektir.
1 | Kurumsal itibar kavramı hakkında bilinirlik yaratmak |
2 | Kurumsal değer ve kurumsal itibar olgularının etkileşiminin farkına varabilme |
3 | Kurumsal itibar stratejileri oluşturabilme |
4 | Kurumsal itibar eylemleri planlayabilme |
5 | Kurumsal itibara yönelik yürütülen eylemlerin sonuçlarını tahminleyebilme |
Yok
Yok
Ders, sunuş ve buluş stratejileri ile yürütülecek ve anlatım, tartışma ve örnek olay gibi tekniklerden yararlanılacaktır Ders genel itibari ile öğretim üyesinin konu ile ilgili temel kavramları ve uygulamadaki örnekleri anlatımı ile işlenmekte, dersin bazı bölümlerinde öğrencilerinde ders işlenişinde aktif olarak bulunmalarını sağlayabilmek adına birer hafta önceden tartışma konuları verilmekte, konu üzerinde araştırma yapmaları istenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kurum İtibar Kavramı ve İlişki İçerisinde Bulunduğu Temel Kavramlar | ||
2 | • Kurumsal İtibar Kavramı • “Algı” Kavramı Üzerinden Yapılan Kurumsal İtibar • “Kurumsal Değer” Kavramı Üzerinden Yapılan Kurumsal İtibar Tanımları | ||
3 | • Kurumsal İtibar ve Kurumsal Kimlik • Kurumsal İtibar ve Kurumsal İmaj • Kurumsal İtibar ve Marka | ||
4 | • Kurum İtibarı Yaratma Stratejileri | ||
5 | • Kurumsal İtibarı Etkileyen Faktörler | ||
6 | Kurumsal İtibarın Oluşum Esasları • Ürün ve Hizmet Deneyimleri • Çalışan Davranış ve Tutumları • Kurumsal Sosyal Sorumluluk | ||
7 | ARASINAV | ||
8 | Kurumsal İtibar Yönetimi • Araştırma ve Analiz • Hedeflerin Belirlenmesi • Stratejilerin Oluşturulması • Altyapının Hazırlanması | ||
9 | Kurumsal İtibar Yönetimi • Programın Hazırlanması • Mesajların Şekillendirilmesi • Benchmarking • Uygulama • Yeniden İnceleme • Denetleme | ||
10 | • Kurum Değeri Yaratma Ve Geliştirme Sürecinde Kurumsal İtibar Yönetimi • Kurumsal İtibarın Ölçümlenmesi | ||
11 | Kurumsal İtibarın Boyutları | ||
12 | Kurumsal İtibar Yönetiminin Kurumlara Sunduğu Faydalar | ||
13 | Kurumsal İtibar Performans Ölçütleri | ||
14 | • Kurumsal İtibar Temelli İletişim • Kurumsal İtibar Temelli Pazarlama | ||
15 | Örnek Olay İncelemesi | ||
16 | FİNAL SINAVI |
• Aaker, D. A. (1991) “Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name”, Free Press, New York. • Aaker, D. and Keller, K.L. (1990), “Consumer Evaluations of Brand Extensions”, Journal of Marketing, vol. 54, January. • Abratt, R. (1989) “A New Approach to the Corporate Image Management Process”, Journal of Marketing Management, Vol. 5, No. 1. • Albert, S. & Whetten, D. (1985) “Organizational identity”, in L.L. Cummings & B.M. Staw (Eds.), Research in Organizational Behavior, vol. 7. • Balmer, J.M.T. (1998) “Corporate Identity and the Advent of Corporate Marketing” Journal of Marketing Management, Vol. 14, pp. 963-996. • Barber, B. (1983) “The logic and limits of trust”, Rutgers University Press, New York. • Barney, J. (1991) “Firm Resources and Competitive Advantage”, Journal of Management, 17, 1, pp. 99-120. • Chinen, K., Jun, M. and Hampton, G.M. (2000) “Product quality, market presence, and buying behaviour: Aggregate images of foreign products in the US”, Multinational Business Review Spring, ss.29-38. • Ching, C., Holsapple, C.W. and Whinston, A.B. (1992) “Reputation, learning and coordination in distributed decision-making contexts”, Organization Science, 3(2), ss.275–297. • Elsbach, K.D. and Glynn, M.A. (1996) “Believing your own ‘‘PR’’, embedding identification in strategic reputation”, Advances in Strategic Management, 13, ss.65–90. • Elsbach, K.D., and Kramer, R.M. (1996) “Members' responses to organizational identity threats: Encountering and countering the Business Week rankings”, Administrative Science Quarterly, 41, ss.442-476. • Everett, J.E. (1980) “Factor comparability and the advantage of multiple group factor analysis”, Multivariate Behavioral Research, 15 (2), ss.165–180. • Gatewood, R., Gowan, M., and Lautenschlager, G. (1993) `Corporate image, recruitment image, and initial job choice decisions', Academy of Management Journal, 36 (2), ss.414-427. • Kocabaş, F. (2005). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam. İstanbul: Dönence Yayınları. • Krinsky, I., and Rotenberg, W. (1989) `The valuation for initial public offerings', Contemporary Accounting Research, 5, ss.501-515. • Landon, S. and Smith, C. E. (1997) `The Use of Quality and Reputation Indicators by Consumers: The Case of Bordeaux Wine', Journal of Consumer Policy, 20, ss.289-323. • Lewis, J. D. and Weigert, A. J. (1985) `Trust as a social reality', Social Forces, 63, ss.967-985. • Newsweek International (2004) ‘The world’s best countries’, July 26, ss.28–51. • Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: MediaCat Yayınları. • Olins, W. (1989) ‘Corporate identity’, Harvard Business School Press, Boston. The Economist (2001) ‘A survey of Italy’, July 7th. • Olins, W. (1990) Corporate Identity, Making Business Strategy Visible through Design, Harvard Business School Press, Boston, MA. • Robins, K. (1999). İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası. Çev. Nurçay Türkoğlu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. • Schultz, D.E. (2000) ‘Learn to differentiate CRM’s two faces’, Marketing News, 34(4), ss.11. • Sutton, R., and Callahan, A. (1987) `The stigma of bankruptcy: Spoiled organizational image and its management', Academy of Management Journal, 30 (3), ss.405-436. • Swan, J. E. et al. (1985) `How Industrial Salespeople Gain Customer Trust', Industrial Marketing Management, 14, ss.203-211. • Tucker, W. T. (1961) `How Much of the Corporate Image is Stereotype?', Journal of Marketing, 25 (January), ss.61-65. • Young, D. (1996) Building Your Company’s Good Name: How to Create & Protect the Reputation Your Organization Wants & Deserves, Macom, New York, NY.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 0 | |||||||||||||||||
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||
ÖÇ 4 |