Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203036052020 | Dijital Platformda Yeni Teknolojiler | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, bilgi iletişim teknolojileri alanındaki kavram ve terimleri açıklamak, özellikle de sosyal açıdan bu teknolojilerin değerlendirilmesi yeteneğini öğrencilere kazandırmaktır.
1 | ÖÇ1. Bilgi İletişim teknolojileri kavramını tanımlar ve diğer alanlarla ilişkilendirir. |
2 | ÖÇ2. Bilgi iletişim teknolojileri ve küreselleşme arasındaki ilişkileri tanımlar. |
3 | ÖÇ3. Bilgi iletişim teknolojilerini ütopyan ve distopyan perspektiften değerlendirir. |
4 | ÖÇ4.Bilgi, bilgi çağını kuramsal çerçevede tanımlar. |
Yok
Yok
Ders kapsamında bilgi iletişim teknolojilerinin neler olduğu, doğası, avantajları, bu alandaki ahlaki konular, küreselleşme ve iletişim teknolojileri bağlantısı, bilgi iletişim teknolojilerinin sosyal gelişme açıdan değerlendirilmesi, bu alandaki ütopyan ve distopyan yaklaşımlar ve de dijital teknolojilerin iletişim alanındaki yansımaları ele alınmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Ödev Dağıtımı | ||
2 | Bilgi İletişim Teknolojilerinin Gelişmesi | ||
3 | Dijitizasyon: Doğası ve Avantajları | ||
4 | Dijitizasyon: Doğası ve Avantajları | ||
5 | Yeni Sosyo-Ekonomik Sistem: Bilgi Teknolojisi, Şebekeleşme ve Küreselleşme | ||
6 | Bilgi Çağının Diğer Yüzü: Eşitsizlik, Yoksulluk, Sefalet ve Sosyal Dışlanma | ||
7 | Bilgi Kapitalizmi ve Artan Sosyal Kriz | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dijital Teknolojiler ve Sosyal Gelişme | ||
10 | Ütopyan ve Distopyan Yaklaşımlar | ||
11 | Dijital Teknolojiler ve Reklam | ||
12 | Dijital Teknolojiler ve Halkla İlişkiler | ||
13 | Dijital Teknolojiler ve Kurum İçi İletişim | ||
14 | Dijital Teknolojiler ve Pazarlama | ||
15 | Sonuç ve Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Beril Akıncı Vural, Information Communication Technologies and Change, Ege University Communications Faculty No:14, İzmir, 2002. Editör:Z.Beril Akıncı Vural, Bilgi İletişim Teknolojileri ve Yansımaları, Nobel yayınları, 2006. Editör:Z.Beril Akıncı Vural, Dijital Platform ve iletişim, E.Ü. Yayınları, İletişim Fakültesi yayın no: 42, İzmir, 2006. Internet ve online veri tabanları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 |
Proje Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||
ÖÇ 4 |