Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203036182020 | Bilim İletişimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bılim,bilim iletisimi, medya-bilim iliskisi, sorunlar, bilim iletisiminde etkinlik, bilim iletisimi ve kamu politikalari konusunda bilgi sahibi olmak ve kampanyalar gelistirebilmek
Doç.Dr. Ebru Güzeloğlu
1 | Bilim, bilim iletisimi, kamu politikalari kavramlarini ogrenme |
2 | Ilgi kavramlar arasi bag kurabilme |
3 | Ilgi kavramlari halkla iliskiler disiplini ile iliskilendirebilme |
4 | Ilgi kampanya ve etkinlikleri gelistirme |
Birinci Öğretim
-
-
Bilim, bilim iletisimi, kamu politikalarinin uygulanmasinda halkin bilimsel farkindaliginin onemi, bilim iletisimi etkinlikler ve yontemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve bilgi | ||
2 | Bılim Insani | ||
3 | Bilim ve Toplum | ||
4 | Kamu Politikalari ve bilim ilişkisi | ||
5 | Kamu Politikalarinin Uygulanmasi Acisindan Bilimin Algilanmasi | ||
6 | Bilim iletişiminin gelişimi ve yaklaşımlar | ||
7 | Medya ve Bilim ilişkisi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Bilim Iletisiminin kavramsal çerçevesi | ||
10 | Bilim Iletisiminde İçerik ve Mesaj | ||
11 | Bilim Iletisiminde Sorunlar ve Kaygilar | ||
12 | Bilim Iletisiminde Etkinlik Yonetimi | ||
13 | Yeni medya ve bilim anlatıları | ||
14 | Bilim Muzeleri ve Bilim Merkezleri | ||
15 | Ornekler | ||
16 | Final |
Besley JC.: What do scientists think about the public and does it matter to their online engagement? Sci Public Policy. 2014; Advanced Access:1–14 Poliakoff E, Webb TL.: What Factors Predict Scientists’ Intentions to Participate in Public Engagement of Science Activities? Sci Comm. 2007;20(2):242–63 Besley JC, Nisbet M.: How scientists view the public, the media and the political process. Public Underst Sci. 2013;22(6):644–59. 10.1177/0963662511418743 Jensen P, Rouquier JB, Kreimer P, et al. : Scientists who engage with society perform better academically. Sci Public Policy. 2008;35(7):527–41 Wilcox C.: Guest editorial. It’s time to e-volve: taking responsibility for science communication in a digital age. Biol Bull. 2012;222(2):85–7. Pratt K.: Science has a PR Problem. Nature’s SoapBox Science.2012. Peters HP.: Gap between science and media revisited: Scientists as public communicators. Proc Natl Acad Sci U S A. 2013;110(Suppl 3):14102–9. Bauer, M. W. & Jensen, P. The mobilization of scientists for public engagement. Public Understand. Sci. 20, 3–11 (2011). Besley, J. C., Oh, S. H. & Nisbet, M. Predicting scientists' participation in public life. Public Understand. Sci. 22, 971–987 (2013). Marcinkowski, F., Kohring, M., Fürst, S. & Friedrichsmeier, A. Organizational influence on scientists' efforts to go public: an empirical investigation. Science Comm. 36, 56–80 (2014)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 7 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 185 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 |