GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203036182020 Bilim İletişimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bılim,bilim iletisimi, medya-bilim iliskisi, sorunlar, bilim iletisiminde etkinlik, bilim iletisimi ve kamu politikalari konusunda bilgi sahibi olmak ve kampanyalar gelistirebilmek


Doç.Dr. Ebru Güzeloğlu


1 Bilim, bilim iletisimi, kamu politikalari kavramlarini ogrenme
2 Ilgi kavramlar arasi bag kurabilme
3 Ilgi kavramlari halkla iliskiler disiplini ile iliskilendirebilme
4 Ilgi kampanya ve etkinlikleri gelistirme

Birinci Öğretim


-


-


Bilim, bilim iletisimi, kamu politikalarinin uygulanmasinda halkin bilimsel farkindaliginin onemi, bilim iletisimi etkinlikler ve yontemleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilim ve bilgi
2 Bılim Insani
3 Bilim ve Toplum
4 Kamu Politikalari ve bilim ilişkisi
5 Kamu Politikalarinin Uygulanmasi Acisindan Bilimin Algilanmasi
6 Bilim iletişiminin gelişimi ve yaklaşımlar
7 Medya ve Bilim ilişkisi
8 Arasınav
9 Bilim Iletisiminin kavramsal çerçevesi
10 Bilim Iletisiminde İçerik ve Mesaj
11 Bilim Iletisiminde Sorunlar ve Kaygilar
12 Bilim Iletisiminde Etkinlik Yonetimi
13 Yeni medya ve bilim anlatıları
14 Bilim Muzeleri ve Bilim Merkezleri
15 Ornekler
16 Final

Besley JC.: What do scientists think about the public and does it matter to their online engagement? Sci Public Policy. 2014; Advanced Access:1–14 Poliakoff E, Webb TL.: What Factors Predict Scientists’ Intentions to Participate in Public Engagement of Science Activities? Sci Comm. 2007;20(2):242–63 Besley JC, Nisbet M.: How scientists view the public, the media and the political process. Public Underst Sci. 2013;22(6):644–59. 10.1177/0963662511418743 Jensen P, Rouquier JB, Kreimer P, et al. : Scientists who engage with society perform better academically. Sci Public Policy. 2008;35(7):527–41 Wilcox C.: Guest editorial. It’s time to e-volve: taking responsibility for science communication in a digital age. Biol Bull. 2012;222(2):85–7. Pratt K.: Science has a PR Problem. Nature’s SoapBox Science.2012. Peters HP.: Gap between science and media revisited: Scientists as public communicators. Proc Natl Acad Sci U S A. 2013;110(Suppl 3):14102–9. Bauer, M. W. & Jensen, P. The mobilization of scientists for public engagement. Public Understand. Sci. 20, 3–11 (2011). Besley, J. C., Oh, S. H. & Nisbet, M. Predicting scientists' participation in public life. Public Understand. Sci. 22, 971–987 (2013). Marcinkowski, F., Kohring, M., Fürst, S. & Friedrichsmeier, A. Organizational influence on scientists' efforts to go public: an empirical investigation. Science Comm. 36, 56–80 (2014)


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 1 10 10
Bireysel Çalışma 10 5 50
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 8 7 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 185

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 3 5
ÖÇ 3 5 3
ÖÇ 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek