GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203036262020 Kurumsal Sponsorluk Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Kurumsal sosyal sorumluluk işletmeler bağlamında gün geçtikçe önem kazanan bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Halkla ilişkiler birimleri tarafından planlanan ve yürütülen kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları, kurumsal sosyal sorumluluğun gelişimi, günümüzde bu alanda ulusal ve uluslararası boyutta yaşanan gelişmeler, sosyal sorumluluğun diğer alanlarla olan ilişkileri, kurumsal sosyal sorumluluk kampanyaları planlama süreci, kurumsal sosyal sorumluluk alanları, kampanyaları ve örnek uygulamaları bu ders içerisinde ele alınarak ayrıntılarıyla anlatılmaktadır.





Yok


Yok


Ders kapsamında sosyal sorumluluk kavramı tarihsel gelişimiyle ele alınacak, bu doğrultuda günümüzde kurumların sosyal sorumluluk kavramına nasıl baktıkları hangi gelişmelerin yaşandığı, ulusal ve uluslararası boyutta sosyal sorumluluk çalışmalarının nasıl bir değişim ve gelişim geçirdiği ele alınacaktır. Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluğun aşamaları ve projelendirme süreci bu süreçte halkla ilişkiler sorumlusuna düşecek görevler en ince ayrıntısına kadar tartışılacak ve kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık

AYDEDE, Ceyda; Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2007. C OSKUN, Gül, Kurumsal Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010. YURDAKUL, Nilay Başok, COŞKUN, Gül, Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2008. ÖZGÖREN, Ebru; Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul, 2006. KOTLER, Philip; LEE, Nancy; Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çev: Sibel Kaçamak, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2006. CILIZOĞLU, Gamze Yetkin, Sivil Toplum Örgütlerinin İletişim Süreci, Yayıncı Yayınları, Araştırma Dizisi:4, İzmit, 2005. ÖZÜPEK, M. Nejat; Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Tablet Kitapevi, Konya, 2005. TORLAK, Ömer; Pazarlama Ahlakı Sosyal Sorumluluklar Ekseninde Pazarlama Kararları ve Tüketici Davranışlarının Analizi, Beta Basım, İstanbul, 2001. ÖZDEVECİOĞLU, Mahmut; Ahilik Teşkilatından Günümüz İşletmelerine İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı, Kayseri Ticaret Odası Yayınları, Kayseri, 1998. BAYRAK, Sabahat; İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, Beta Basın Yayım Dağıtım A.Ş. İstanbul, 2001.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek