Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203036342020 | Halkla İlişkiler Danışmanlığı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencilerin danışmanlık alanındaki profesyonel kariyer gelişiminde ihtiyaç duyacakları halkla ilişkiler danışmanlığı bilgi ve becerisini kazandırmak amaçlanmıştır.
Prof.Dr. Aylin Göztaş
1 | Halkla ilişkiler danışmanlığının kapsamını kavrayabilme |
2 | Müşterilerin halkla ilişkiler danışmanlığından beklentilerini saptayabilme |
3 | Halkla ilişkiler uygulamalarını danışmanlık kapsamında yürütebilme |
Yok
Yok
Halkla ilişiler danışmanlığı kapsamı Halkla ilişiler danışmanlığı teklif paketi Müşteri beklentilerini saptama, stratejik amaç ve hedef saptama Bütçe ve imkanların görüşülmesi İç ve dış çevre analizleriyle rekabet durum tespiti Müşteri ile ikna edici iletişim Medya ilişkileri yönetimi danışmanlığı Kurumsal iletişim danışmanlığı Konu-Gündem-Kriz ve Risk yönetim danışmanlığı Etkinlik ve sponsorluk yönetimi danışmanlığı Kamu ilişkileri ve STK iletişimi danışmanlığı Toplumsal yatırım danışmanlığı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Proje brifinin verilmesi | ||
2 | Halkla ilişiler danışmanlığı kapsamı | ||
3 | Halkla ilişiler danışmanlığı teklif paketi | ||
4 | Müşteri beklentilerini saptama, stratejik amaç ve hedef saptama | ||
5 | Bütçe ve imkanların görüşülmesi | ||
6 | İç ve dış çevre analizleriyle rekabet durum tespiti | ||
7 | Müşteri ile ikna edici iletişim | ||
8 | Halkla ilişkiler danışmanlığı uygulama taslak raporu sunumu (vize) | ||
9 | Medya ilişkileri yönetimi danışmanlığı | ||
10 | Kurumsal iletişim danışmanlığı | ||
11 | Konu-Gündem-Kriz ve Risk yönetim danışmanlığı | ||
12 | Etkinlik ve sponsorluk yönetimi danışmanlığı | ||
13 | Kamu ilişkileri ve STK iletişimi danışmanlığı | ||
14 | Toplumsal yatırım danışmanlığı | ||
15 | Örnek bir danışmanlık projesi | ||
16 | Danışmanlık proje örneklerinin teslimi (final) |
• Aylin Pira ve Çisil Sohodol. Kriz Yönetimi: Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme. İletişim Yayınları. 2004. • Aylin Göztaş Pira, E. Pelin Baytekin. Kalite Yolculuğunda Halkla İlişkiler. Nobel Yayınları. 2009. • James E. Grunig. Halkla ilişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik Tribecca, 2005. • Claire Austin. Bir Haftada Başarılı Halkla İlişkiler. İnkılap Kitabevi. 1997 • Mahmut Oktay. Halkla İlişkiler Mesleğinin Yöntem ve Araçları. Der Yayınları. 1996. • Salim Kadıbeşegil. İtibar Yönetimi İstanbul MediaCat Yayınları 2006 • Metin Kazancı, Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler, Ankara, Turhan Kitabevi, 2006. • Fatih Keskin, Pınar Özdemir, Halkla İlişkiler Üzerine, Dipnot Kitabevi, 2009. • Sema Yıldırım Becerikli, …ve Halkla İlişkiler, Karınca Yayınları, Ankara, 2008. • Sema Yıldırım Becerikli, Uluslararası Halkla İlişkiler, Nobel Yayınları, Ankara, 2005. • Nurçay Türkoğlu, Toplumsal İletişim, İstanbul, Babil Yayınları, 2004. • Andrew Wernick, Promosyon Kültürü Reklam İdeoloji ve Sembolik Anlatım, Ankara, Bilim ve Sanat Yayınları, 1996. • Philip Kotler, Nancy Lee, Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul. MediaCat Yayınları 2006.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 173 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 5 |