GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203056052020 Gözetim Toplumu, Etik ve Mahremiyet Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı çeşitli kuramcıların bakış açıları ile gözetim toplumunun oluşumunu ve doğasını modernizm ve postmodernizm ekseninde inceleyip bu kapsamda değişen etik ve mahremiyet algılarını tartışmaktır.


Prof. Dr. Mine SARAN


1 Gözetim kültürü ve toplumu kavramlarını tanımlayabilme
2 Modernizm ve postmodernizm çerçevesinde gözetim olgusunu irdeleyebilme
3 Etik ve mahremiyete yönelik algı geliştirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Gözetime ilişkin temel yaklaşımların ve önemli kuramcıların açıklanması • Modernizm ve postmodernizm • Gözetim, etik ve mahremiyet arasındaki ilişki


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Enformasyon toplumunun dönüşümü
2 Bilgi toplumu ve yeni iletişim teknolojileri
3 İdeoloji ve iktidar
4 Modernizm ve toplumsal hayata yansımaları
5 Postmodernizm ve toplumsal hayata yansımaları
6 Modern çağ ve gözetim
7 Modern çağ kuramcıları ve gözetime yaklaşımları
8 Ara sınav
9 Postmodern çağ ve gözetim
10 Postmodern çağ kuramcıları ve gözetime yaklaşımları
11 Etik ve mahremiyet kavramları
12 Gözetim toplumunda etik ihlaller
13 Gözetim toplumunda mahremiyet algısı
14 M. Foucault, G. Orwell, A. Giddens ve A. Huxley’in eserlerinde gözetimin incelenmesi
15 M. Foucault, G. Orwell, A. Giddens ve A. Huxley’in eserlerinde gözetimin incelenmesi
16 Final Sınavı

• Baudrillard, J. (2010). Tüketim Toplumu, (Çev: Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. • Bentham J., Pease-Watkin C. ve Werret, S. (2008). Panoptikon Gözün İktidarı, (Çev: Barış Çoban ve Zeynep Özarslan), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. • Berman, M. (2001). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, Çev: Ümit Altuğ ve Bülent Peker, İstanbul: İletişim Yayınları. • Bozkurt, V. (2014). Endüstriyel & Post-Endüstriyel Dönüşüm-Bilgi, Ekonomi, Kültür, 3. Baskı, Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım. • Çiğdem, A. (2004). Bir İmkan Olarak Modernite, İstanbul: İletişim Yayınları. • Denzin, K. N. (1991). Images of Postmodern Society, London: Sage Pub. • Dolgun, U. (2015). Şeffaf Hapishane yahut Gözetim Toplumu Küreselleşen Dünyada Gözetim, Toplumsal Denetim ve İktidar İlişkileri, 3. Baskı, İstanbul: Ötüken Yayınları. • Doltaş, D. (1999). Postmodernizm: Tartışmalar ve Uygulamalar, İstanbul: Telos Yayınları.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 2 17 34
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 4 15 60
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 5
ÖÇ 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek