Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203056092020 | Küresel Eğilim Analizleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı ulusal ve küresel alanda tüketici ve sosyal trendleri analiz etmek ve ortaya çıkacak muhtemel eğilimler için pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler planlamalarını yapmalarını sağlamaktır.
PROF. DR. AYLİN GÖZTAŞ
1 | Eğilim kavramını açıklayabilme |
2 | Ulusal ve küresel eğilimleri tanımlayabilme |
3 | Gelecekte öne çıkması muhtemel eğilimleri analiz edebilme |
4 | Eğilimleri stratejik iletişim uygulamalarıyla yönetebilme |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Eğilim kavramı, ulusal ve küresel tahminleme Ulusal eğilimler ve kültür ilişkisi Popüler kültür ve eğilim gelişimi ilişkisi Moda kavramı ve eğilim gelişimi ilişkisi Yeni teknolojiler ve eğilimler Mevcut eğilimleri saptama yöntemleri Küresel eğilim belirleyiciler (trendsetter) ve fütüristlerin öngörüleri Tüketim eğilimleri analizi Sosyal eğilimlerin analizi Anti/karşıt eğilim analizi Eğilimlerin sektörel yansımaları ve niş Eğilim yönetimi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Proje brifinin verilmesi | ||
2 | Eğilim kavramı, ulusal ve küresel tahminleme | ||
3 | Ulusal eğilimler ve kültür ilişkisi | ||
4 | Popüler kültür ve eğilim gelişimi ilişkisi | ||
5 | Moda kavramı ve eğilim gelişimi ilişkisi | ||
6 | Yeni teknolojiler ve eğilimler | ||
7 | Mevcut eğilimleri saptama yöntemleri | ||
8 | Rapor teslimi (Vize) | ||
9 | Küresel eğilim belirleyiciler (trendsetter) ve fütüristlerin öngörüleri | ||
10 | Tüketim eğilimleri analizi | ||
11 | Sosyal eğilimlerin analizi | ||
12 | Anti/karşıt eğilim analizi | ||
13 | Eğilimlerin sektörel yansımaları ve niş | ||
14 | Eğilim yönetimi | ||
15 | Eğilim yönetimi | ||
16 | Proje teslimi (final) |
Foster Jack (2005). Fikir Nasıl Bulunur? İstanbul: MediaCat Yayınları. • Yeni Pazarlama Trendleri (2005). İstanbul: MediaCat Yayınları. • Godin Seth. (2004). Fikir Virüsü (Pazarlamada Yeni Boyutlar) İstanbul: Rota Yayınları. • Zaltman Gerald. (2004). Tüketici Nasıl Düşünür? İstanbul: MediaCat Yayınları. • Zyman Sergio ve Scott Miller (2003). Geleceğin Pazarlaması. İstanbul: MediaCat Yayınları. • James Webb Young. (2007). İyi Fikir Bulma Tekniği. İstanbul: MediaCat Yayınları. • The Futurist Magazine • Fütürist TR Dergisi • Trend Report Dergisi • Sektörel Trend Raporu Dergisi • World Future Society (www.wfs.org) • Fütüristler Derneği (www.futurizm.org) • http://www.trendwatching.com • http://www.newmediatrendwatch.com • http://www.trendsetter-europe.org/ • http://trendsmap.com/ • http://trendistic.indextank.com/ • http://www.bing.com/social/ • http://www.marketingmag.com
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 6 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 7 | 7 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 5 | 5 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Okuma | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |