GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203056092020 Küresel Eğilim Analizleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı ulusal ve küresel alanda tüketici ve sosyal trendleri analiz etmek ve ortaya çıkacak muhtemel eğilimler için pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler planlamalarını yapmalarını sağlamaktır.


PROF. DR. AYLİN GÖZTAŞ


1 Eğilim kavramını açıklayabilme
2 Ulusal ve küresel eğilimleri tanımlayabilme
3 Gelecekte öne çıkması muhtemel eğilimleri analiz edebilme
4 Eğilimleri stratejik iletişim uygulamalarıyla yönetebilme

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Eğilim kavramı, ulusal ve küresel tahminleme Ulusal eğilimler ve kültür ilişkisi Popüler kültür ve eğilim gelişimi ilişkisi Moda kavramı ve eğilim gelişimi ilişkisi Yeni teknolojiler ve eğilimler Mevcut eğilimleri saptama yöntemleri Küresel eğilim belirleyiciler (trendsetter) ve fütüristlerin öngörüleri Tüketim eğilimleri analizi Sosyal eğilimlerin analizi Anti/karşıt eğilim analizi Eğilimlerin sektörel yansımaları ve niş Eğilim yönetimi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Proje brifinin verilmesi
2 Eğilim kavramı, ulusal ve küresel tahminleme
3 Ulusal eğilimler ve kültür ilişkisi
4 Popüler kültür ve eğilim gelişimi ilişkisi
5 Moda kavramı ve eğilim gelişimi ilişkisi
6 Yeni teknolojiler ve eğilimler
7 Mevcut eğilimleri saptama yöntemleri
8 Rapor teslimi (Vize)
9 Küresel eğilim belirleyiciler (trendsetter) ve fütüristlerin öngörüleri
10 Tüketim eğilimleri analizi
11 Sosyal eğilimlerin analizi
12 Anti/karşıt eğilim analizi
13 Eğilimlerin sektörel yansımaları ve niş
14 Eğilim yönetimi
15 Eğilim yönetimi
16 Proje teslimi (final)

Foster Jack (2005). Fikir Nasıl Bulunur? İstanbul: MediaCat Yayınları. • Yeni Pazarlama Trendleri (2005). İstanbul: MediaCat Yayınları. • Godin Seth. (2004). Fikir Virüsü (Pazarlamada Yeni Boyutlar) İstanbul: Rota Yayınları. • Zaltman Gerald. (2004). Tüketici Nasıl Düşünür? İstanbul: MediaCat Yayınları. • Zyman Sergio ve Scott Miller (2003). Geleceğin Pazarlaması. İstanbul: MediaCat Yayınları. • James Webb Young. (2007). İyi Fikir Bulma Tekniği. İstanbul: MediaCat Yayınları. • The Futurist Magazine • Fütürist TR Dergisi • Trend Report Dergisi • Sektörel Trend Raporu Dergisi • World Future Society (www.wfs.org) • Fütüristler Derneği (www.futurizm.org) • http://www.trendwatching.com • http://www.newmediatrendwatch.com • http://www.trendsetter-europe.org/ • http://trendsmap.com/ • http://trendistic.indextank.com/ • http://www.bing.com/social/ • http://www.marketingmag.com


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 2 14 28
Örnek Vaka İncelemesi 5 6 30
Rapor Hazırlama 1 15 15
Rapor Sunma 1 7 7
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 5 5
Makale Kritik Etme 5 5 25
Bireysel Çalışma 4 5 20
Okuma 6 5 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek