GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203036242020 Halkla İlişkilerde Proje Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Başarılı halkla ilişkiler projelerinin hazırlanması için gereken temel bilgilerin sunulması, gerçekleştirilen halkla ilişkiler projelerinin analiz edilmesi ve sektörel gelişimlerin takibinin sağlanarak, uygulamalara yansıtılması, ulusal ve uluslararası alanda halkla ilişkiler projelerine ilişkin gerçekleştirilen çalışmaların aktarılması ve alana ilişkin projeler üretilmesi amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Nilay Başok


1 ÖÇ1. Halkla ilişkiler proje üretim sürecini ve aşamalarını tanımlar ve yönetir.
2 ÖÇ2. Halkla ilişkiler proje kategorilerini tanımlar.
3 ÖÇ3. Halkla ilişkiler proje kategorilerinde proje üretebilir ve yönetebilir.
4 ÖÇ4.Halkla ilişkiler proje kategorilerinde üretilen projeleri analiz edebilir.


Yok


Yok


Dersin içeriği proje kategorileri üzerinden proje üretmek ve analiz etmek üzerine odaklanmaktadır. Bu doğrultuda kurumsal iletişim, kurumsal sosyal sorumluluk, pazarlama iletişimi, gündem yönetimi, kriz yönetimi, kurum içi iletişim, sivil toplum örgütlerinde halakla ilişkiler başlıkları üzerinde durulmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Halkla İlişkilerde Proje Üretim Süreci
3 Halkla İlişkiler Proje Kategorileri
4 Proje Hazırlık Briflerinin verilmesi
5 Kurumsal İletişim Projeleri ve Sektörel Örneklerin Analizi
6 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri ve Sektörel Örneklerin Analizi
7 Pazarlama İletişimi Projeleri ve Sektörel Örneklerin Analizi
8 Arasınav (Vize)
9 Gündem Yönetimi Projeleri ve Sektörel Örneklerin Analizi
10 Kriz Yönetimi Projeleri ve Sektörel Örneklerin Analizi
11 Kurum İçi İletişim Projeleri ve Sektörel Örneklerin Analizi
12 Sivil Toplum Örgütlerinde halkla ilişkiler Proje analizi
13 Öğrenci Proje Sunumları
14 Öğrenci Proje Sunumları
15 Öğrenci Proje Sunumları
16 Final

Nilay Yurdakul Başok, Gül Coşkun, Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri: Ödüllü Örnek Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2008. A. Bülend Göksel, Nilay Başok Yurdakul, Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, Ege Üniversitesi Basımevi, 2002. Ceyda Aydede, Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, MediaCat


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 30 30
Derse Katılım 9 3 27
Proje Hazırlama 1 50 50
Proje Sunma 1 3 3
Okuma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 4 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 4
ÖÇ 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek