GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203056082020 Diyalogsal Halkla İlişkiler Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere diyalogsal halkla ilişkiler kuramına yönelik daha derin bir bakış açısı kazandırmaktır.


Doç.Dr. Özgür KÖSEOĞLU


1 Diyalog kavramının felsefi köklerini anlayabilme
2 Diyalogsal halkla ilişkiler kuramını kavrayabilme
3 Örgütlerin nasıl diyalog merkezli olabileceklerini anlayabilme
4 Kurumsal yeni medya hesaplarını diyalogsal ilkeler açısından analiz edebilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Diyalogun felsefi kökleri, diyalogsal iletişim, diyalogsal halkla ilişkiler kuramı, yeni medya ortamlarında diyalogsal iletişim, kamularla ilişki geliştirmede diyalog


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse Kısa Bir Giriş: Ders programı, kapsam, amaç, kurallar, sorumluluklar, değerlendirme ölçütleri
2 Diyalog kavramı ve ilişkili terimler
3 Diyalogun felsefi kökleri
4 Diyalogsal halkla ilişkiler kuramı
5 Diyalogsal halkla ilişkiler kuramını halkla ilişkiler araştırmalarına uygulamak
6 Paradigmada Değişiklik: Örgütler nasıl diyalog merkezli olabilir?
7 Diyalog merkezli olmada halkla ilişkiler uygulayıcısını rolü
8 Arasınav
9 Aracılı iletişimde diyalog kavramı
10 Yeni Medya ve Diyalog
11 Sosyal Medya üzerinden kamularla diyalogsal iletişim
12 Bir web sitesini diyalogsal ilkeler açısından inceleme
13 Analysing Twitter Accounts Through Dialogic Principles
14 Bir Facebook hesabını diyalogsal ilkeler açısından inceleme
15 Analysing a Corporate Blog Through Dialogic Principles
16 Final Sınavı

Baxter, L. A. (2005). Communication as dialogue. In G. J. Shepherd, J. St. John, T. G. Striphas & T. Striphas (Eds.), Communication as--: perspectives on theory (pp. 101-109). Thousand Oaks, CA: SAGE. Bohm, D. (2006). On Dialogue. Abingdon, U.K.: Routledge. Brian Solis B. & Breakenridge D. (2009 ) Putting the Public Back in Public Relations: How Social Media Is Reinventing the Aging Business of PR, New Jersey: Pearson Education, Inc. Publishing. Brown, R. ( 2009) Public relations And the Social Web: How to use social media and web 2.0 in communications Kogan Page Limited. Kent, M. L., & Taylor, M. (1998). Building dialogic relationships through the World Wide Web. Public Relations Review, 24(3), 321-334. Kent, M. L., & Taylor, M. (2002). Toward a dialogic theory of public relations. Public Relations Review, 28, 21-37. Ledingham, J. A. (2003). Explicating relation ship management as a general theory of public relations. Journal of Public Relations Research, 15(2), 181-198. Pearson, R. (1989). Business ethics as communication ethics: public relations practice and the idea of dialogue. In C. Botan & V. Hazleton (Eds.), Public relations theory(pp. 111-134). Hillsdale, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates. Taylor, M., Kent, M. L., & White, W. J. (2001). How activist organizations are using the Internet to build relationships. Public Relations Review, 27(3), 263-284. Phillips D. and Young P. (2009) Online Public Relations A practical guide to developing an online strategy in the world of social media, USA: Kogan Page Limited.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 27 27
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 27 27
Okuma 14 3 42
Rapor 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek