Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203056082020 | Diyalogsal Halkla İlişkiler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere diyalogsal halkla ilişkiler kuramına yönelik daha derin bir bakış açısı kazandırmaktır.
Doç.Dr. Özgür KÖSEOĞLU
1 | Diyalog kavramının felsefi köklerini anlayabilme |
2 | Diyalogsal halkla ilişkiler kuramını kavrayabilme |
3 | Örgütlerin nasıl diyalog merkezli olabileceklerini anlayabilme |
4 | Kurumsal yeni medya hesaplarını diyalogsal ilkeler açısından analiz edebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Diyalogun felsefi kökleri, diyalogsal iletişim, diyalogsal halkla ilişkiler kuramı, yeni medya ortamlarında diyalogsal iletişim, kamularla ilişki geliştirmede diyalog
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse Kısa Bir Giriş: Ders programı, kapsam, amaç, kurallar, sorumluluklar, değerlendirme ölçütleri | ||
2 | Diyalog kavramı ve ilişkili terimler | ||
3 | Diyalogun felsefi kökleri | ||
4 | Diyalogsal halkla ilişkiler kuramı | ||
5 | Diyalogsal halkla ilişkiler kuramını halkla ilişkiler araştırmalarına uygulamak | ||
6 | Paradigmada Değişiklik: Örgütler nasıl diyalog merkezli olabilir? | ||
7 | Diyalog merkezli olmada halkla ilişkiler uygulayıcısını rolü | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Aracılı iletişimde diyalog kavramı | ||
10 | Yeni Medya ve Diyalog | ||
11 | Sosyal Medya üzerinden kamularla diyalogsal iletişim | ||
12 | Bir web sitesini diyalogsal ilkeler açısından inceleme | ||
13 | Analysing Twitter Accounts Through Dialogic Principles | ||
14 | Bir Facebook hesabını diyalogsal ilkeler açısından inceleme | ||
15 | Analysing a Corporate Blog Through Dialogic Principles | ||
16 | Final Sınavı |
Baxter, L. A. (2005). Communication as dialogue. In G. J. Shepherd, J. St. John, T. G. Striphas & T. Striphas (Eds.), Communication as--: perspectives on theory (pp. 101-109). Thousand Oaks, CA: SAGE. Bohm, D. (2006). On Dialogue. Abingdon, U.K.: Routledge. Brian Solis B. & Breakenridge D. (2009 ) Putting the Public Back in Public Relations: How Social Media Is Reinventing the Aging Business of PR, New Jersey: Pearson Education, Inc. Publishing. Brown, R. ( 2009) Public relations And the Social Web: How to use social media and web 2.0 in communications Kogan Page Limited. Kent, M. L., & Taylor, M. (1998). Building dialogic relationships through the World Wide Web. Public Relations Review, 24(3), 321-334. Kent, M. L., & Taylor, M. (2002). Toward a dialogic theory of public relations. Public Relations Review, 28, 21-37. Ledingham, J. A. (2003). Explicating relation ship management as a general theory of public relations. Journal of Public Relations Research, 15(2), 181-198. Pearson, R. (1989). Business ethics as communication ethics: public relations practice and the idea of dialogue. In C. Botan & V. Hazleton (Eds.), Public relations theory(pp. 111-134). Hillsdale, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates. Taylor, M., Kent, M. L., & White, W. J. (2001). How activist organizations are using the Internet to build relationships. Public Relations Review, 27(3), 263-284. Phillips D. and Young P. (2009) Online Public Relations A practical guide to developing an online strategy in the world of social media, USA: Kogan Page Limited.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 27 | 27 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 27 | 27 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Rapor | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 |