GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203056102020 Araştırmada Özgün Sorunsal ve Öneri Geliştirme Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu ders öğrencilerin araştırma sorunu tanımlama, sorunun araştırma önerisine dönüştürme sürecinde uygun literatür bilgisini seçme, açıklanan ve açıklanmayan varsayımları tanıma, ilgili ve sonuca götürücü varsayımsal çerçeveyi formüle etme, geçerli sonuçlar çıkarma ve çıkarsamaların geçerliliğini yargılama yeteneğini geliştirmek üzere tasarlanmıştır.


Doç.Dr. Ebru B. Güzeloğlu


1 Yaratıcı ve eleştirel düşünme mantığını kavrama
2 Yaratıcı ve eleştirel düşünme mantığını bilimsel süreçlere uyarlayabilme
3 Özgün araştırma önerileri geliştirme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yaratıcı düşünme yöntem ve teknikleri Eleştirel düşünme mantığını kavrama Eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun olarak yapabilmesi Teknikleri kullanarak özgün araştırma önerileri geliştirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve kaynaklar, bilimsel bilgi üretimi ve yaratıcılık
2 Yaratıcı düşünmenin temeli ve basamakları
3 Yaratıcı düşünme yöntem ve teknikleri
4 Sorun tasarımında yaratıcı düşünme
5 Sorun tasarımında yaratıcı düşünme süreci-Matris geliştirme I
6 Sorun tasarımında yaratıcı düşünme süreci-Matris geliştirme II
7 Sorun tasarımında yaratıcı düşünme süreci-Matris geliştirme III
8 Bilimsel araştırma ve eleştirel düşünme
9 Eleştirel düşünme analizi I
10 Eleştirel düşünme analizi I
11 Araştırmada sorun belirleme
12 Sorun belirleme - Amaç-Problem ve Sınırlılıklar
13 Literatür temelli sorun yazımı
14 Evren ve örneklem belirleme
15 Veri toplama ve analiz süreçlerini belirleme

Abrami P. C., Bernard, R. M., Borokhovski, E., Wade, A., Surkes, M. A., Tamim, R. ve Zhang, D. (2008). Instructional interventions affecting critical thinking skills and dispositions: A stage 1 meta-analysis. Review of Educational Research, 78(4), 1102-1134. Beyer, B. K. (1990). What philosophy offers to teaching of thinking. Educational Leadership, 47(5), 55-60 Ennis, R. H. (1985). A logical basis for measuring critical thinking skills. Educational Leadership, 43(2), 44-48 Facione, P. A. (2004). Critical thinking: What it is and why it counts. California: Academic Press. Gündoğdu, H. (2009). Eleştirel düşünme ve eleştirel düşünme öğretimine dair bazı yanılgılar. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 57-74 Şahinel S. Eleştirel Düşünme. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002. Ünver, G. (2003). Yansıtıcı düşünme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Yıldırım, C. (1997). Bilimsel düşünme yöntemi. İstanbul: Bilgi Yayınevi.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 30 30
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 30 30
Makale Kritik Etme 2 6 12
Bireysel Çalışma 10 4 40
Okuma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 4 5 4
ÖÇ 2 4 5 4
ÖÇ 3 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek