Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203056102020 | Araştırmada Özgün Sorunsal ve Öneri Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu ders öğrencilerin araştırma sorunu tanımlama, sorunun araştırma önerisine dönüştürme sürecinde uygun literatür bilgisini seçme, açıklanan ve açıklanmayan varsayımları tanıma, ilgili ve sonuca götürücü varsayımsal çerçeveyi formüle etme, geçerli sonuçlar çıkarma ve çıkarsamaların geçerliliğini yargılama yeteneğini geliştirmek üzere tasarlanmıştır.
Doç.Dr. Ebru B. Güzeloğlu
1 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme mantığını kavrama |
2 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme mantığını bilimsel süreçlere uyarlayabilme |
3 | Özgün araştırma önerileri geliştirme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yaratıcı düşünme yöntem ve teknikleri Eleştirel düşünme mantığını kavrama Eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun olarak yapabilmesi Teknikleri kullanarak özgün araştırma önerileri geliştirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar, bilimsel bilgi üretimi ve yaratıcılık | ||
2 | Yaratıcı düşünmenin temeli ve basamakları | ||
3 | Yaratıcı düşünme yöntem ve teknikleri | ||
4 | Sorun tasarımında yaratıcı düşünme | ||
5 | Sorun tasarımında yaratıcı düşünme süreci-Matris geliştirme I | ||
6 | Sorun tasarımında yaratıcı düşünme süreci-Matris geliştirme II | ||
7 | Sorun tasarımında yaratıcı düşünme süreci-Matris geliştirme III | ||
8 | Bilimsel araştırma ve eleştirel düşünme | ||
9 | Eleştirel düşünme analizi I | ||
10 | Eleştirel düşünme analizi I | ||
11 | Araştırmada sorun belirleme | ||
12 | Sorun belirleme - Amaç-Problem ve Sınırlılıklar | ||
13 | Literatür temelli sorun yazımı | ||
14 | Evren ve örneklem belirleme | ||
15 | Veri toplama ve analiz süreçlerini belirleme |
Abrami P. C., Bernard, R. M., Borokhovski, E., Wade, A., Surkes, M. A., Tamim, R. ve Zhang, D. (2008). Instructional interventions affecting critical thinking skills and dispositions: A stage 1 meta-analysis. Review of Educational Research, 78(4), 1102-1134. Beyer, B. K. (1990). What philosophy offers to teaching of thinking. Educational Leadership, 47(5), 55-60 Ennis, R. H. (1985). A logical basis for measuring critical thinking skills. Educational Leadership, 43(2), 44-48 Facione, P. A. (2004). Critical thinking: What it is and why it counts. California: Academic Press. Gündoğdu, H. (2009). Eleştirel düşünme ve eleştirel düşünme öğretimine dair bazı yanılgılar. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 57-74 Şahinel S. Eleştirel Düşünme. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002. Ünver, G. (2003). Yansıtıcı düşünme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Yıldırım, C. (1997). Bilimsel düşünme yöntemi. İstanbul: Bilgi Yayınevi.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 2 | 6 | 12 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 |