GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203056412020 Destinasyon Pazarlaması ve Markalaşma Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, bir ülke, bir şehir ya da bir bölgenin (destinasyon) turizm amaçlı tanıtımı için gerekli pazarlama stratejilerini ve hedef konumun markalaşma sürecine ilişkin temel bilgileri ortaya koymaktır. Destinasyon markalaşmasının ülke, şehir ya da bölge açısından önemini kavramak ve iletişim stratejilerinin bu süreçteki öneminin farkına varmaktır.


Prof. Dr. Mine SARAN


1 Destinasyon pazarlama süreçlerine hakim olma
2 Destinasyon markalaşması için gerekli iletişim çabalarının önemini kavrama
3 Destinasyonların markalaşmasının o ülke, şehir ya da bölge açısından kültürel, ekonomik ve toplumsal boyutta olumlu çıktılarının farkına varma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Destinasyon tanımı, türleri ve özellikleri • Destinasyon kaynakları • Destinasyon yönetimi • Destinasyon pazarlaması ve iletişimi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin önemi ve dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi
2 Destinasyon Kavramı
3 Destinasyonun Özellikleri
4 Destinasyon Türleri
5 Destinasyonun Turistik Çekicilikleri
6 Destinasyon Yönetimi
7 Destinasyon Pazarlama Karması
8 Ara sınav
9 Destinasyonda Konumlandırma
10 Destinasyon ve Marka
11 Destinasyon İletişimi
12 Süreklilik hedefi ve tehditler
13 Türkiye’den ve Dünya’dan destinasyon pazarlama örnekleri
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16 Final Sınavı

• Gökçe Özdemir, Destinasyon Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008. • Nevin Karabıyık, Burcu Sümer İnci, Destinasyon Pazarlamasında Pazarlama Stratejisi ve Konumlandırma Çalışmalarına Kavramsal Yaklaşım, İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, İstanbul, 2012. • Nur Ersun, Kahraman Aslan, Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, İstanbul, 2011. • Özgür Özer, Destinasyon Tercihinde Pazarlama Karması Bileşenlerinin Rolü: Dalyan Örneği, İşletme Araştırmaları Dergisi, 2012.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 2 25 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 24 24
Okuma 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek