Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203056152020 | Siyasal ve Kamusal Hitabet | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Satış; bir firmanın yaşamını sürdürebilmesi için vazgeçilmez bir gereksinimdir. Ne kadar kaliteli ve ekonomik üretim yapılırsa yapılsın, üretilenin müşterisini bulma, müşteriyi üretilen hakkında bilgili kılma ve sonuçta memnun bir müşteri yaratma durumunda istenilen başarının sağlanması söz konusu olacaktır. Bu noktadan hareketle bu dersin amacı, öğrencilerin satış yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmesini sağlamaktır.
Yok
Yok
Satış Yönetimine İlişkin Temel Kavramlar, Kişisel Satış ve Pazarlama, Kişisel Satış Süreci, Satışta İletişim Tarzları, Satış Çabalarının Yönetimi ve Örgütlenmesi, Pazar Talebinin Tahmin Edilmesi ve Satış Bütçeleri, Satış Bölgelerinin Tasarımı, Büyüklüğü ve Satış Kotaları, Satış Ekibinin Oluşturulması, Satış Ekibinin Eğitimi, Liderlik ve Satış Ekibinin Motivasyonu, Satış Gücü Performansının Değerlendirilmesi, Satışta Zaman Yönetimi, Satış Yönetiminde Etik Unsurlar, Örnek Bir Satış Kampanyası
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|
Çoroğlu, Coşkun (2002). Modern İşletmelerde Pazarlama ve Satış Yönetimi. İstanbul:Alfa Basım Yayın Dağıtım. Karabulut, Muhittin (1998). Profesyonel Satışçılık ve Yönetimi. İstanbul:Universal Dil Hizmetleri ve Yayıncılık A.Ş. Karafakıoğlu, Mehmet (2004). Örnek Olaylarla Satış Yönetimi. İstanbul:Literatür Yayıncılık Odabaşı, Yavuz (2000). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi. İstanbul:Sistem Yayıncılık Taşkın, Erdoğan (2002). Yönetim, Pazarlama, Satış. İstanbul:Der Yayınları. Yamamato Telli, Gonca (2001). Satış ve Satış Gücü Yönetimi. İstanbul:Literatür Yayıncılık. Calvin, Robert J. & Calvin, Robert (2004). Sales Management. USA:McGraw-Hill Miller, William Skip (2001). Proactive Sales Management: How to Lead, Motivate and Stay Ahead of the Game. USA: AMACOM/American Management Association. Schwartz, Matthew (2006). Fundamentals of Sales Management for the Newly Appointed Sales Manager. USA: AMACOM/American Management Association Simpkins, Robert A. (2004). Secrets of Great Sales Management, The: Advanced Strategies for Maximizing Performance. USA: AMACOM/American Management Association. Spiro, Rosann, Stanton, William J. & Rich, Greg A. (2007). Management of a Sales Force. USA: McGraw-Hill/Irwin
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |