Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203056422020 | Uluslararsı Anlaşmazlıkların Çözümünde arabuluculuk ve ikna Edici İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Uluslar arası ilişkilerde değişen yapı ve ortaya çıkan yeni aktörler iletişimsel düzlemde birleşmekte ve sorunlara iletişim perspektifinden çözüm önerileri ve yaklaşım getirmektedir. Uluslararası diyalog, barış kültürü, toplumlararası iletişim, ikna etme yetenekleri yüksek olan arabulucuların inisiyatifi ile şekillenmektedir. Dersin amacı öğrencilere müzakere etme ve arabulucu olma konusunda temel inisiyatif alanlarını analiz etmek ve bu konudaki yaklaşım, öneri, uygulama ve modeller vasıtasıyla tartışma alanları geliştirmektir.
1 | Barış ve diyalog kültürü için inisiyatif almak. |
2 | Ikna becerileri ve yöntemleri geliştirmek. |
3 | Problem çözme ve arabuluculuk analiz teknikleri hakkında iletişim stratejileri geliştirmek. |
4 | Arabuluculuk özellikleri tanınması ve yorumlanması. |
Yok
Yok
Arabulucunun sahip olması gereken kişiler arası iletişim yetenekleri uluslar arası sorunların çözümünde arabuluculuk mekanizması çalıştırılması uluslar arası iletişimde arabulucunun önemi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri. | ||
2 | Uluslar arası İlişkilerde Aktör kavramı | ||
3 | Uluslararası ilişkilerde geleneksel aktörlerin değerlendirilmesi | ||
4 | Anlaşmazlık çözümü ve müzakere teknikleri | ||
5 | Arabuluculuk mekanizması ve anlaşmazlıkların çözümünde arabuluculuğun önemi | ||
6 | Uluslar arası ilişkilerde yeni aktörler | ||
7 | Anlaşmazlıkları Yönetebilme Becerisi ve Uluslararası arabulucuların sahip olması | ||
8 | Ara sınav (Vize) | ||
9 | Dünyadaki temel anlaşmazlık noktaları ve bu anlaşmazlıkların çözümüne dönük arabuluculuk mekanizması ve önerileri, Küresel barış için iletişimsel inisiyatif oluşturma | ||
10 | İkna edici iletişim tekniklerinin uluslararası sorunlar çerçevesinde analizi ve değerlendirilmesi | ||
11 | Arabulucuların sorun çözmede kullanabileceği ikna edici iletişim teknikleri | ||
12 | Uluslararası ilişkilerde ikna faktörü ve Barış Yapıcı deneyimler ve barış kültürü açısından değerlendirilmesi | ||
13 | Proje konusunun belirlenmesi ve yazımı | ||
14 | Ödev Sunumları | ||
15 | Ödev Sunumları | ||
16 | Final |
Gültekin Bilgehan, Budak Leyla (ed.), (2007). Ermeni, Rum, Yahudi Lobileri Örneğinde Lobicilik Kavramlarına Giriş, Ankara: Nobel Yayınları Arı, Tayyar,(1997).Uluslararası İlişkiler, İstanbul:Alfa Yayımcılık. Yardımcı Kaynaklar: Armaoğlu, Fahir,(1983).20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, İstanbul:Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Arıboğan, Deniz, Ülke,(1997).Globalleşme Senaryosunun Aktörleri, İstanbul:Der Yayınları Arı, Önder, (1977) Uluslararası İlişkiler Bakımından Türkiye ve Komşuları, İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi Yayınları, İstanbul Balkanlı, Remzi, (1961) Mukayeseli Basın ve Propoganda, Resimli Posta Matbaası, Ankara Ergin, Feridun, Uluslararası Politika Stratejileri, Güryay Matbaası, İstanbul Gerger, Haluk, (1983) Mayınlı Tarlada Dış Politika, Hil Yayınları, İstanbul Öngören, Gürsel, (1995) Uluslararası İletişim, Der Yayınevi, İstanbul Bittmann, Ladislav, (1988) The New Image-Makers Soviet Propoganda, Washington Mitchell, J.M., (1986) International Cultural Relations, Allen&Unwin, Boston Shulman, Holly Cowan, (1990) The Voice Of America: Propoganda and Democracy, Madison Watson Adam, (1982) Diplomacy: The Dialogue Between States, Routledge, London
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||
ÖÇ 4 |