GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203056282020 Kültürlerarası Yönetim Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler, küreselleşme sonucu uluslar arası işletmeler açısından önemi artan kültürlerarası yönetime ilişkin süreçler hakkında bilgi sahibi olacak ve iletişim mesleği perspektifinde bu süreçleri yönetip yorumlayabileceklerdir.


Prof. Dr. Minr SARAN


1 Kültürlerarası yönetimi oluşturan faktörleri kavrayabilme, iletişim bilimi ve diğer disiplinler ile ilişkilendirme
2 Kültürün yönetim sürecindeki önemini açıklayabilme
3 Kültürlerarası yönetim ve kurum içi halkla ilişkiler ilişkisini kavrama
4 Kültürlerarası yönetim sürecini tasarlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


* Kültür tanımı ve içeriği * Kültürlerarası yönetimde riskler ve çözüm önerileri * dünyadaki farklı kültürler ve yönetim biçimlerinden örnekler * Küresel işletme ve kültürlerarası yönetici * Kültürlerarası eğitim


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin tanıtımı, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi.
2 Küreselleşme ve uluslararası iş dünyası
3 Kültür tanımı ve içeriği
4 Küresel işletme ve kurum kültürü
5 Kültürlerarası yönetimde riskler
6 Farklılıkların yönetimi
7 Küresel yönetici kavramı ve özellikleri
8 Ara Sınav
9 Geert Hofstede’nin kültür boyutları ve dünyadaki farklı kültürler ile işletme yönetim tarzlarına ilişkin örnekler
10 Türkiye’de iş kültürü ve kültürlerarası yönetim ile verimlilik ilişkisi
11 Kültürlerarası eğitim ve kültürlerarası eğitim programlarına örnekler
12 Dönem projesi için ön çalışma
13 Dönem projesi için ön çalışma
14 Proje sunumu
15 Proje sunumu
16 Final Sınavı

• Asker Kartarı, Farklılıklarla Yaşamak-Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, Ankara, 2001 • Selami Sargut, Kültürlerarası Farklılaşma Ve Yönetim, Genişletilmiş 2.Baskı, İmge Kitabevi, Ankara, 2001. • Selin Bitirim Okmeydan, Mine Saran (ed.) Kültürlerarası İletişim – İletişim Odaklı Güncel Yaklaşımlar, Eğitim Yayınevi, Konya, 2019. • Fulden İnal Zorel, Kültürlerarası Eğitim, Eğitim Yayınevi, Konya, 2014. • Zeynep Aksoy, Kültürel Zeka – CQ, Beta Yayınları, İstanbul, 2015.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 5 20 100
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 3
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek