Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203056282020 | Kültürlerarası Yönetim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, küreselleşme sonucu uluslar arası işletmeler açısından önemi artan kültürlerarası yönetime ilişkin süreçler hakkında bilgi sahibi olacak ve iletişim mesleği perspektifinde bu süreçleri yönetip yorumlayabileceklerdir.
Prof. Dr. Minr SARAN
1 | Kültürlerarası yönetimi oluşturan faktörleri kavrayabilme, iletişim bilimi ve diğer disiplinler ile ilişkilendirme |
2 | Kültürün yönetim sürecindeki önemini açıklayabilme |
3 | Kültürlerarası yönetim ve kurum içi halkla ilişkiler ilişkisini kavrama |
4 | Kültürlerarası yönetim sürecini tasarlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
* Kültür tanımı ve içeriği * Kültürlerarası yönetimde riskler ve çözüm önerileri * dünyadaki farklı kültürler ve yönetim biçimlerinden örnekler * Küresel işletme ve kültürlerarası yönetici * Kültürlerarası eğitim
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin tanıtımı, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. | ||
2 | Küreselleşme ve uluslararası iş dünyası | ||
3 | Kültür tanımı ve içeriği | ||
4 | Küresel işletme ve kurum kültürü | ||
5 | Kültürlerarası yönetimde riskler | ||
6 | Farklılıkların yönetimi | ||
7 | Küresel yönetici kavramı ve özellikleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Geert Hofstede’nin kültür boyutları ve dünyadaki farklı kültürler ile işletme yönetim tarzlarına ilişkin örnekler | ||
10 | Türkiye’de iş kültürü ve kültürlerarası yönetim ile verimlilik ilişkisi | ||
11 | Kültürlerarası eğitim ve kültürlerarası eğitim programlarına örnekler | ||
12 | Dönem projesi için ön çalışma | ||
13 | Dönem projesi için ön çalışma | ||
14 | Proje sunumu | ||
15 | Proje sunumu | ||
16 | Final Sınavı |
• Asker Kartarı, Farklılıklarla Yaşamak-Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, Ankara, 2001 • Selami Sargut, Kültürlerarası Farklılaşma Ve Yönetim, Genişletilmiş 2.Baskı, İmge Kitabevi, Ankara, 2001. • Selin Bitirim Okmeydan, Mine Saran (ed.) Kültürlerarası İletişim – İletişim Odaklı Güncel Yaklaşımlar, Eğitim Yayınevi, Konya, 2019. • Fulden İnal Zorel, Kültürlerarası Eğitim, Eğitim Yayınevi, Konya, 2014. • Zeynep Aksoy, Kültürel Zeka – CQ, Beta Yayınları, İstanbul, 2015.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 5 | 20 | 100 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 |