Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201015022016 | Çok Kültürlü Liderlik ve Yönetim Çalışmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
• Geçmişte ve günümüzde kullanılan liderlik tanımlarını ortaya koyarak liderliğin ne anlama geldiğini belirlemek • Günümüz örgütsel yaşamında yönetim sürecini ve yöneticilerin işlevlerini küresel bağlamda anlamak • Küresel Bağlamda Yönetim Fonksiyonlarını tartışmak
Doç. Dr. Nazlı A.A. ÜNNÜ
1 | Örgütleri etkileyen kültürel ve liderliğe ilişkin dinamikleri ve bu dinamikler arasındaki etkileşimi kavrayabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste yönetim ve yönetici kavramı, örgütsel yapı ve tasarım, örgütsel amaçların oluşturulması, örgütsel etkinliğin sağlanması, küresel çevrenin örgütlerin işleyişi üzerindeki etkilerin irdelenmesi, çevre yönetimi, örgüt kültürü ve değerler sistemi oluşturulması, örgütsel idare ve denetim, örgütsel politika, kullanılan teknoloji ve yönetim ilişkileri, enformasyon ve örgütsel karar alma sistemleri yönetimi, yenilik, stratejik değişim ve örgütsel öğrenme, stratejik örgütsel tasarım modelleri, örgütsel boyut, büyüme ve yaşam eğrileri kavramları ileri düzeyde teorik ve uygulama örnekleri ile verilmektedir. Tartışmalar çok kültürlü işletmeler ve takımlar perspektifinden ele alınmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yönetim Ve Yönetici Kavramı | ||
2 | Çok kültürlü Liderlik ve Yönetim | ||
3 | Liderlikte ve Yönetimde Güncel Yaklaşımlar | ||
4 | Küresel Liderlik Yaklaşımları | ||
5 | Çok kültürlü İşletmelerde Liderlik ve Kültür | ||
6 | Ulusal Kültürün Örgütlerin İşleyişi Üzerindeki Etkilerin İrdelenmesi | ||
7 | Kültürel Boyutlar | ||
8 | Çok Kültürlü Değerler Sistemi | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Örgütsel Politika ve Liderlik | ||
11 | Örgütsel Karar Alma Sistemlerin Çok kültürlü Ortamda Yönetimi | ||
12 | Stratejik Değişim Ve Örgütsel Öğrenme | ||
13 | Stratejik Örgütsel Tasarım Modelleri | ||
14 | Büyüme Ve Yaşam Eğrileri Kavramları -sunumlar | ||
15 | Konuyla ilişkili sunumların sunumu ve tartışılması | ||
16 | Final |
- Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass Psychology Series. - Yukl, G.A.,(2002), “Leadership In Organizations”, Fifth Edition, Pearson Edu. - Stephen Robbins and Mary Coulter, Management, 8th Ed., International Edition, Pearson. - Peter F. Drucker, Management, 8th Ed., Pearson.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 183 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 |