Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204046712020 | Sosyal Kuram | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, modernleşme çağının başlangıcından itibaren sosyal düşüncenin temel çalışmalarına yönelik bir bakış açısı sağlamaktır. Ders kapsamında odaklanılan alanlar; sosyal ve entelektüel bağlamlar, kavramsal çerçeveler ve yöntemler ile günümüz sosyal analizine olan katkılardır. Derste, genel olarak bilgi hiyerarşisinin gelişimini ve sosyal teorinin doğasını etkileyen Aydınlanma döneminin temel özellikleri irdelenecektir.
1 | Sosyal teorinin temel kavramlarını, analitik çerçeve ve tartışmalarını bilebilmek |
2 | Sosyal teorilerin temelindeki doğurguları ve varsayımları değerlendirebilmek |
3 | Teorik bakış açılarını günümüz problemlerine uygulayabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, sosyolojik analizlerin diğer disiplinlere kıyasla yaptığı geniş katkıyı ortaya koymakta ve sosyal teorinin genel tanımıyla başlamaktadır. Ayrıca sosyoloji içindeki teorik yaklaşımları ve temel düşünürlerini çalışmayı amaçlamaktadır. Özellikle sosyal düzen olarak kapitalizm, demokrasi ve bürokrasi arasındaki etkileşim ve bilimsel düşüncenin ortaya çıkmasında dinin rolü, vatandaşlık, rasyonelleştirme ve güç kavramları da ders kapsamında tartışılmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Teoriye Giriş | ||
2 | Eleştiri Olarak Sosyal Teori | ||
3 | Modern Sosyal Teori, Bilimsel Düşünce ve Din | ||
4 | Demokrasi Kavramı ve Eleştirisi | ||
5 | Kapitalizm, Ulus-Devlet ve Eleştirisi | ||
6 | Rasyonelleştirme Sorunu ve Bürokrasi | ||
7 | Vatandaşlık, Sınıf Ayrımı ve Sınıf Çatışması | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Toplum, Sosyal Gerçeklik ve Gerçekliğin Sosyal İnşası | ||
10 | Eylem, Yapı ve Güç | ||
11 | İşçi Sınıfı ve Etkileşim | ||
12 | Sistem Dönüşümü ve Sistem Yapılanması | ||
13 | Bürokrasi Sonrası Dünyalarda Anlamlı Sosyal Eylemler | ||
14 | Yapısalcılık, Post-Yapısalcılık ve Kültür Üretimi | ||
15 | Medya, Kültür Endüstrisi ve Canlandırma | ||
16 | Final |
ClassicalSociologicalTheory (2nd Ed). byGeorgeRitzer. New York: McGrawHill, 1996. 2. Modern SociologicalTheory (4th Ed.). by George Ritzer.New York: McGrawHill, 1996. James Farganis. Readings in SocialTheory: the Classic Traditionto Post-Modernism, 5th edition. New York: McGraw-Hill, 2008. Kivisto, Peter. SocialTheory: RootsandBranches (5th Ed.). New York: Oxford UniversityPress, 2013.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 166 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |