GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204046712020 Sosyal Kuram Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, modernleşme çağının başlangıcından itibaren sosyal düşüncenin temel çalışmalarına yönelik bir bakış açısı sağlamaktır. Ders kapsamında odaklanılan alanlar; sosyal ve entelektüel bağlamlar, kavramsal çerçeveler ve yöntemler ile günümüz sosyal analizine olan katkılardır. Derste, genel olarak bilgi hiyerarşisinin gelişimini ve sosyal teorinin doğasını etkileyen Aydınlanma döneminin temel özellikleri irdelenecektir.



1 Sosyal teorinin temel kavramlarını, analitik çerçeve ve tartışmalarını bilebilmek
2 Sosyal teorilerin temelindeki doğurguları ve varsayımları değerlendirebilmek
3 Teorik bakış açılarını günümüz problemlerine uygulayabilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, sosyolojik analizlerin diğer disiplinlere kıyasla yaptığı geniş katkıyı ortaya koymakta ve sosyal teorinin genel tanımıyla başlamaktadır. Ayrıca sosyoloji içindeki teorik yaklaşımları ve temel düşünürlerini çalışmayı amaçlamaktadır. Özellikle sosyal düzen olarak kapitalizm, demokrasi ve bürokrasi arasındaki etkileşim ve bilimsel düşüncenin ortaya çıkmasında dinin rolü, vatandaşlık, rasyonelleştirme ve güç kavramları da ders kapsamında tartışılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sosyal Teoriye Giriş
2 Eleştiri Olarak Sosyal Teori
3 Modern Sosyal Teori, Bilimsel Düşünce ve Din
4 Demokrasi Kavramı ve Eleştirisi
5 Kapitalizm, Ulus-Devlet ve Eleştirisi
6 Rasyonelleştirme Sorunu ve Bürokrasi
7 Vatandaşlık, Sınıf Ayrımı ve Sınıf Çatışması
8 Vize sınavı
9 Toplum, Sosyal Gerçeklik ve Gerçekliğin Sosyal İnşası
10 Eylem, Yapı ve Güç
11 İşçi Sınıfı ve Etkileşim
12 Sistem Dönüşümü ve Sistem Yapılanması
13 Bürokrasi Sonrası Dünyalarda Anlamlı Sosyal Eylemler
14 Yapısalcılık, Post-Yapısalcılık ve Kültür Üretimi
15 Medya, Kültür Endüstrisi ve Canlandırma
16 Final

ClassicalSociologicalTheory (2nd Ed). byGeorgeRitzer. New York: McGrawHill, 1996. 2. Modern SociologicalTheory (4th Ed.). by George Ritzer.New York: McGrawHill, 1996. James Farganis. Readings in SocialTheory: the Classic Traditionto Post-Modernism, 5th edition. New York: McGraw-Hill, 2008. Kivisto, Peter. SocialTheory: RootsandBranches (5th Ed.). New York: Oxford UniversityPress, 2013.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 3 60
Toplam İş Yükü (saat) 166

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 4 5 4 4 5 5 4
ÖÇ 2 5 5 4 5 4 4 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 4 4 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek