Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204046772020 | Yönetim Tarihi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı tarihsel bakış açısıyla yönetim kavramını ele alarak hem yönetim düşüncesinin hem de yönetsel yapıların tarih boyunca gelişimini ele almaktır.
1 | Yönetim kavramına tarihsel bir bakış açısıyla bakabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste yönetim kavramının doğası, ne olduğu ve nasıl ortaya çıktığı tarihsel bir bakış açısıyla ele alınacaktır. İnsanlık tarihin başlangıcından başlayarak insanların nasıl örgütlendiği, nasıl yönetsel yapılar oluşturduğu gibi temel sorular çerçevesinde yönetim tarihi ele alınacaktır. Bunu yaparken sadece insan değil diğer canlı türlerinde de yönetim ve örgütlenme edimlerinin ne olduğu dikkate alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | ||
2 | Yönetimin Doğası Üzerine | ||
3 | Hayvanlarda Yönetim Çalışmaları | ||
4 | İnsan Doğası Üzerine | ||
5 | Avcı-Toplayıcı Dönem | ||
6 | Tarım Toplumlarına Geçiş ve Kurumsal Yönetsel Yapıların Doğuşu | ||
7 | Feodal Toprak Düzeni ve Yönetim | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Bilimsel Devrim ve Modern Devlet Yapılarının Kurulması | ||
10 | Yönetsel Meşruiyet Kavramının Evrimi | ||
11 | Kapitalist İktisadi Düzenin Doğuşu ve Yönetsel Örgütlenmesi | ||
12 | Kapitalist İktisadi Düzene Karşı Görüşler | ||
13 | Günümüzde Yönetim Düşüncesi | ||
14 | Gelecekte Nasıl Yönetsel Yapılar Bizi Bekliyor | ||
15 | Final sunumları | ||
16 | Final sunumları |
S. Dyer, Humphries, M., Fitzgibbons, D., and Hurd, F. Understanding Management Critically, 1st ed., London: SAGE, 2014, p. 320. Alvesson, M., & Deetz, S. (2000). Doing critical management research. London ; Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications. Alvesson, M., & Willmott, H. (2003). Studying management critically. London ; Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications. Alexender, R.D. (1974). ‘The Evolution of Social Behavior’, Annual Review of Ecology and Systematics, Volume 5: 325-383. Arango A. (2016), ‘Animal Groups and Social Ontology: An Argument From The Phenomenology of Behavior’, Phenomenology Cognitive Sciences, 15: 403–422. Belek, İ. (2015), "Dinin Toplumsal Kökenleri: Animizm, Totemizm, Şamanizm, Din Süreci", 2. Baskı, Yazılama Yayınevi, İstanbul Bourke, A.F.G. (1999), ‘Colony Size, Social Complexity and Reproductive Conflict in Social Insects’, Journal of Evolutionary Biology, Vol:12 pp. 245-257. Chapman, C., Chapman, L. ve Wrangham, R. (1995) ‘Ecological Constraints on Group Size: An Analysis of Spider Monkey and Chimpanzee Subgroups’, Behavioral Ecology and Sociobiology, Volume 36, Issue 1: 59-70. Childe, G. (1996), “Kendini Yaratan İnsan: İnsanın Çağlar Boyu Gelişimi”, Çev. F. Ofluoğlu, 5. Baskı, Varlık Yayınları, İstanbul Davis, J. C. (2009), "İnsanın Hikayesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz", 3. Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul Harari, Y. N. (2015), "Hayvanlardan Tanrılara Sapiens: İnsan Türünün Kısa Bir Tarihi", İkinci Baskı, Kolektif Kitap, İstanbul Harman, C. (2009). Halkların Dünya Tarihi: Taş Çağından Yeni Bin Yıla, Çev. Kocabaşoğlu, U., Yordam Kitap: İstanbul.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 |