GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204046772020 Yönetim Tarihi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı tarihsel bakış açısıyla yönetim kavramını ele alarak hem yönetim düşüncesinin hem de yönetsel yapıların tarih boyunca gelişimini ele almaktır.



1 Yönetim kavramına tarihsel bir bakış açısıyla bakabilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste yönetim kavramının doğası, ne olduğu ve nasıl ortaya çıktığı tarihsel bir bakış açısıyla ele alınacaktır. İnsanlık tarihin başlangıcından başlayarak insanların nasıl örgütlendiği, nasıl yönetsel yapılar oluşturduğu gibi temel sorular çerçevesinde yönetim tarihi ele alınacaktır. Bunu yaparken sadece insan değil diğer canlı türlerinde de yönetim ve örgütlenme edimlerinin ne olduğu dikkate alınacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Yönetimin Doğası Üzerine
3 Hayvanlarda Yönetim Çalışmaları
4 İnsan Doğası Üzerine
5 Avcı-Toplayıcı Dönem
6 Tarım Toplumlarına Geçiş ve Kurumsal Yönetsel Yapıların Doğuşu
7 Feodal Toprak Düzeni ve Yönetim
8 Ara sınav
9 Bilimsel Devrim ve Modern Devlet Yapılarının Kurulması
10 Yönetsel Meşruiyet Kavramının Evrimi
11 Kapitalist İktisadi Düzenin Doğuşu ve Yönetsel Örgütlenmesi
12 Kapitalist İktisadi Düzene Karşı Görüşler
13 Günümüzde Yönetim Düşüncesi
14 Gelecekte Nasıl Yönetsel Yapılar Bizi Bekliyor
15 Final sunumları
16 Final sunumları

 S. Dyer, Humphries, M., Fitzgibbons, D., and Hurd, F. Understanding Management Critically, 1st ed., London: SAGE, 2014, p. 320.  Alvesson, M., & Deetz, S. (2000). Doing critical management research. London ; Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications.  Alvesson, M., & Willmott, H. (2003). Studying management critically. London ; Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications.  Alexender, R.D. (1974). ‘The Evolution of Social Behavior’, Annual Review of Ecology and Systematics, Volume 5: 325-383.  Arango A. (2016), ‘Animal Groups and Social Ontology: An Argument From The Phenomenology of Behavior’, Phenomenology Cognitive Sciences, 15: 403–422.  Belek, İ. (2015), "Dinin Toplumsal Kökenleri: Animizm, Totemizm, Şamanizm, Din Süreci", 2. Baskı, Yazılama Yayınevi, İstanbul  Bourke, A.F.G. (1999), ‘Colony Size, Social Complexity and Reproductive Conflict in Social Insects’, Journal of Evolutionary Biology, Vol:12 pp. 245-257.  Chapman, C., Chapman, L. ve Wrangham, R. (1995) ‘Ecological Constraints on Group Size: An Analysis of Spider Monkey and Chimpanzee Subgroups’, Behavioral Ecology and Sociobiology, Volume 36, Issue 1: 59-70.  Childe, G. (1996), “Kendini Yaratan İnsan: İnsanın Çağlar Boyu Gelişimi”, Çev. F. Ofluoğlu, 5. Baskı, Varlık Yayınları, İstanbul  Davis, J. C. (2009), "İnsanın Hikayesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz", 3. Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul  Harari, Y. N. (2015), "Hayvanlardan Tanrılara Sapiens: İnsan Türünün Kısa Bir Tarihi", İkinci Baskı, Kolektif Kitap, İstanbul  Harman, C. (2009). Halkların Dünya Tarihi: Taş Çağından Yeni Bin Yıla, Çev. Kocabaşoğlu, U., Yordam Kitap: İstanbul.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 3 60
Toplam İş Yükü (saat) 184

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 4 4 4 4 4 4 3 3 4 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek