Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204116162020 | Sürdürülebilirlik Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Literatürde “ekolojinin en geniş sınırları içinde ekonomik büyümenin ve kalkınmanın karşılıklı etkileşim ile sağlanacağı ve zaman içinde korunacağı doktrin” (Dyllick ve Hockerts, 2002; Ruckelshaus, 1989) olarak tanımlanan sürdürülebilirlik, günümüzde yaşam kalitesini düşürmeden düşünce tarzında değişiklik yapılmasını gerektiren bir kavram (Akatay, 2008; Hahn ve Scheermesser, 2006) olarak düşünce sistemine katkı sağlamaktır. İşletmelerde değerleme kriterlerine ekonomik performansın yanı sıra sosyal ve çevresel performanslar da eklenmekte, işletmelerin ekonomik, çevresel ve sosyal gelişimlerden kaynaklanan fırsat ve riskleri yönetme sürecindeki başarıları yatırımcıların işletme seçimlerinde de önemli bir kıstas haline gelmektedir. Bu bağlamda bu eğitimi alan öğrencilere uygulamada da pratik kazandırmak amaçlanmaktadır.
1 | Akademik olarak kuruluşlar ve onların hedef kitleleri arasında karşılıklı bir ilişki geliştirebilme becerisi kazandırmak. İşletmelerin uzun yıllara dayalı devamının sağlanmasında temel yapıyı kazandırmak. |
Birinci Öğretim
Yok
Sürdürülebilirlik düşüncesinin özünde yatan temel düşünce tüketim toplumu olmaktan sıyrılmak, evrensel bir dayanışma içerisinde olan çevresel yönetim, toplumsal sorumluluklar ve ekonomik çözümleri hedeflemektir. Sürdürülebilirliği oluşturan üç ana bileşen bulunmaktadır; ekonomi, çevre ve toplum. Kavram ve düşüncenin geleceğe yatırım olarak işletmelerde hayata geçirilmesinin sağlanmasına ilişkin temel yapının kazandırılmasıdır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik ve yönetim kavramlarına Giriş | ||
2 | Sürdürülebilirlik yönetiminin Temel Özellikleri | ||
3 | Sürdürülebilirliğin Önemi | ||
4 | Sürdürülebilirlik ve kalite sürecinin Unsurları | ||
5 | Kurumsal sürdürebilirlik ve unsurları Paydaşlar, Etik değerler. | ||
6 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve araç ve unsurları | ||
7 | Sürdürülebilirlikte çevre ve unsurları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kurumlarda sürdürülebilirlik planlaması ve yönetimi | ||
10 | Kurumlarda sürdürülebilirlik uygulaması | ||
11 | Kurumlarda sürdürülebilirlik değerlendirmesi | ||
12 | Proje sunumları | ||
13 | Proje sunumları | ||
14 | Seminer | ||
15 | Seminer | ||
16 | Final |
Allwood, J. (2005). “What is Sustainable Manufacturing?”. Sustainable Manufacturing Seminar Series, 16 Şubat 2005. Institute for Manufacturing. http://www.ifm.eng.cam.ac.uk/sustainability/seminar/documents/050216lo.pdf (Erişim Tarihi: 15.10.2008). Andrew K. ve Lenox, M. (2001). “Does It Really Pay to Be Green?-- Journal of Industrial Ecology, 5(1), 105-116. Atlas, M. ve Florida, R. (1999). “Green Manufacturing”. (Ed: Richard C. Dorf). The Technology Management Handbook, CRC Press, -Özalp,İnan “İşletmelerde Paydaş Kavramı ve Paydaşların Yönetimi, Arçelik ve TUSAŞ’ta Yapılan Bir Uygulama” 24-26 Mayıs 9. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları. (2001). --- --H.Zümrüt ve Geylan,Aslı “Paydaşları Açısından akademik Organizasyonlarda İtibar” Organizasyon ve Yönetim Dergisi, Cilt 2, Sayı 1, (2010),
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |