Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204116112020 | Örgüt Sosyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, modernleşme çağının başlangıcından itibaren örgütsel düşüncenin temel çalışmalarına yönelik bir bakış açısı sağlamaktır. Ders kapsamında odaklanılan alanlar; sosyal ve entelektüel bağlamlar, kavramsal çerçeveler ve yöntemler ile günümüz sosyal analizine olan katkılardır. Derste, genel olarak bilgi hiyerarşisinin gelişimini ve sosyal teorinin doğasını etkileyen Aydınlanma döneminin temel özellikleri irdelenecektir.
DOÇ. DR. BURCU ŞENTÜRK
1 | Örgüt sosyolojisinin temel kavramlarını, analitik çerçeve ve tartışmalarını bilebilmek |
2 | Örgüt Sosyolojisi temelindeki doğurguları ve varsayımları değerlendirebilmek |
3 | Teorik bakış açılarını günümüz problemlerine uygulayabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Örgüt Sosyolojisi içindeki teorik yaklaşımları ve temel düşünürlerini kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Örgüt Sosyolojisine Giriş | ||
2 | Eleştiri Olarak Örgüt Sosyololisi | ||
3 | Modern Sosyal Teori ve Bilimsel Düşünce | ||
4 | Post Modern Sosyal Teori ve Bilimsel Düşünce | ||
5 | Rasyonelleştirme Sorunu ve Bürokrasi | ||
6 | Bürokrasi Sonrası Dünyalarda Anlamlı Sosyal Eylemler | ||
7 | Kapitalizm, Ulus-Devlet ve Eleştirisi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Örgütler, Sosyal Gerçeklik ve Gerçekliğin Sosyal İnşası | ||
10 | Eylem, Yapı ve Güç | ||
11 | Sistem Dönüşümü ve Sistem Yapılanması | ||
12 | Final sunumları | ||
13 | Final Sunumları | ||
14 | Final Sunumları | ||
15 | Final Sunumları | ||
16 | Final sınavı |
ClassicalSociologicalTheory (2nd Ed). byGeorgeRitzer. New York: McGrawHill, 1996. 2. Modern SociologicalTheory (4th Ed.). by George Ritzer.New York: McGrawHill, 1996. James Farganis. Readings in SocialTheory: the Classic Traditionto Post-Modernism, 5th edition. New York: McGraw-Hill, 2008. Kivisto, Peter. SocialTheory: RootsandBranches (5th Ed.). New York: Oxford UniversityPress, 2013.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |