GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204036112016 İleri Makro İktisadi Analiz Ders 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Ders genç bilim insanlarının güncel makroekonomi literatürünü takip edebilecek teknik beceri ve birikime sahip olmasını amaçlamaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Çağaçan Değer


1 1- Temel statik makroiktisadi modellerin matematiksel çözümü yapabilmek
2 2- Temel büyüme modellerinin (Solow, Ramsey-Kass-Koopman, içsel büyüme) teknik altyapısını çözebilme.
3 3- Dinamik programlamanın temellerinin öğrenilmesi.
4 4- Mikro temelli makro modellerin çözümlemesinin yapılabilmesi.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur


Ders statik (Klasik model, Keynesyen model, Mundell-Flemming Modeli) modellerle başlar. Daha sonra temel büyüme modelleri incelenir. Dersin devamında mikro temelli makro modellere odaklanılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Statik modeller – 1: Klasik makro model
2 Statik modeller – 2: Keynesyen makro model ve Mundell-Flemming modeli
3 Statik modeller –3: Genel denge modellemesi ve Lucas eleştirisi
4 Solow büyüme modeli
5 Ramsey-Kass-Koopman modeli
6 İçsel büyüme modelleri
7 Optimizasyon, dinamik programlama ve optimal büyüme modeli
8 Ara Sınav
9 Lucas ağaç modeli
10 Varlık çeşitlemesi ve fayda fonksiyonunda varlıklar
11 Ardışık Nesiller Modeli; Pareto optimallik; Ricardo denkliği
12 Ardışık nesiller modelinde para
13 Reel iş döngüleri verileri
14 Reel İş Döngüsü modeli
15 Açık Ekonomi Modeli
16 Final Sınavı

- Alp, H., Y.S. Başkaya, M. Kılınç, C. Yüksel (2012). Stylized Facts for Business Cycles in Turkey. TCMB Working Paper No 12/02 - Barro, R.J. ve Sala-i-Martin, X. (2004). Economic Growth. 2Nd Edition. MIT Press. - Blanchard, O.J. ve Fischer, S. (1993). Lectures on Macroeconomics. MIT Press. - He, H.(2007). Macroeconomic Theory. Adres: http://tinyurl.com/px8kjaa - Ljungqvist, L. ve Sargent, T. J. (2000). Recursive Macroeconomic Theory, MIT Press. - Lucas, R. E. (1976). Econometric policy evaluation: A Critique. Carnegie-Rochester Conference Series on Public Policy. 1(1): 19-46. - Obstfeld, M. ve Rogoff, K. (1996). Foundations of International Macroeconomics. MIT Press. - Romer, D. (1996) Macroeconomics. McGraw-Hill. - Romer, D. (2001) Advanced Macroeconomics, 2nd Edition. McGrawHill. - Sargent, T. J. (1987a) Macroeconomic Theory, Academic Press. - Sargent, T. J. (1987b). Dynamic Macroeconomic Theory, Harvard University Press. - Starr, R. M. (2011) General Equilibrium Theory: An Introduction. 2nd Edition. Cambridge University Press. - Stokey, N.L. Ve Lucas, R. E. (1989). Recursive Methods in Economic Dynamics. Harvard University Press. - Uribe, M. ve Schmitt-Grohe, S. (2014). Open Economy Macroeconomics. Adres: http://tinyurl.com/p3feear - Wickens, M. (2008). Macroeonomic Theory: A ;Dynamic General Equilibrium Approach. Princeton University Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 1 20
Toplam İş Yükü (saat) 181

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek