GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204036212016 İktisat Tarihinde Yeni Perspektifler Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, iktisat tarihinde metodolojik farklılıkların ele alınması ve bu amaçla, biyolojik, jeolojik, kültürel ve tarihsel değişimleri açıklamaya çalışan çeşitli yaklaşımların incelenmesidir.


Prof. Dr. R. Funda Barbaros


1 1- Toplumsal dönüşüm süreçlerini kavrayabilme.
2 2- Ekonomik sistemleri kesintisiz birer süreç olarak değerlendirebilme.
3 3- Sosyal, siyasi, kültürel ve düşünsel değişim ile ekonomik değişim arasındaki karşılıklı etkileşimi kavrayabilme ve analiz edebilme.
4 4- Güncel tartışmaların iktisat tarihi temelli yapılabilmesi ve sentez edilebilmesi
5 5- Yakın gelecek için öngörülerin oluşturulabilmesi


Yok


Yok


İktisat tarihinde yeni metodolojik perspektifler, insanlık tarihinin biyolojik ve kültürel evrimi, yeryüzünün jeolojik değişim süreçlerinin sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel evrim üzerine etkisi, çizgisel olmayan süreçler, doğal ve fiziksel döngüler ve kesintilerin etkileri, 21.yüzyılda gezegensel sorunlar, insanlığın geleceği.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İktisat tarihinde yeni metodolojik perspektifler ve temel kavramlara giriş.
2 İktisat tarihinde yeni metodolojik perspektifler ve temel kavramlara giriş.
3 Homo sapiens ve kültürel evrim
4 Jeolojik tarih ve biyolojik tarihin döngüsel ilişkisi
5 Kültürel evrimin dönüşüm süreçleri
6 Kimya, fizik ve iktisat arasında karşılıklı etkileşim ve dönüşüm
7 Enerji kaynakları ve iktisadi-toplumsal değişim ilişkisi
8 Ara Sınav
9 Ekolojik dönüşüm ve kriz-yeniden oluşum döngüsü
10 İklim değişikliği ve küresel ısınmanın yarattığı ekolojik değişim
11 21.yüzyılın gezegensel sorunları
12 Küreselleşme ve dünya ekonomilerine etkileri.
13 Krizler ve dünya ekonomilerine etkileri.
14 Anthropocene çağı, kuramsal yaklaşım
15 2050 yılında dünya ekonomisi
16 Final Sınavı

Bardsley, D.K., Wiseman, N.D., “Socio-ecological lessons for the Anthropocene: learning from the remote Indigenous communities of Central Australia“, Anthropocene 14 (2016), 58–70. Vinyeta, K., Lynn, K., 2013. Exploring the Role of Traditional Ecological Knowledge in Climate Change Initiatives. Steffen, W., Richardson, K., Rockström, J., Cornell, S.E., Fetzer, I., Bennett, E.M., Sorlin, S., 2015. Planetary boundaries: guiding human development on a changing planet. Science 347 (6223), 1259855. doi:http://dx.doi.org/10.1126/ science.1259855. Walker, B., Holling, C.S., Carpenter, S.R., Kinzig, A., 2004. Resilience, adaptability and transformability in social-ecological systems. Ecol. Soc. 9, 5. Bostic, H., Howey, M.,“ To Address The Anthropocene, Engage The Liberal Arts“, Anthropocene 18 (2017) 105–110 De Landa, M., Çizgisel Olmayan Tarih, Metis Yaınları, İst., 2006 Hararri, Y.N., Hayvanlardan Tanrılara – Sapiens İnsan Türünün Kısa Bir Tarihi, Kolektif kitap, 2015 Hararri, Y.N., Homo Deus: Yarının Kısa Bir Tarihi, Kolektif kitap, 2016 Hornborg, A., 2016. Post-Capitalist ecologies: energy, value and fetishism in the anthropocene. Capitalism Nature Socialism 27 (4), 61–76. doi:http://dx.doi.org/10.1080/10455752.2016.1196229. Hulme, M., 2011. Reducing the future to climate: a story of climate determinism and reductionism. Osiris 26 (1), 245–266.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 1 20
Toplam İş Yükü (saat) 181

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 4 4 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3
ÖÇ 3 5 3 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 5 3 4 3 4 4 4
ÖÇ 5 5 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek