Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204036212016 | İktisat Tarihinde Yeni Perspektifler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, iktisat tarihinde metodolojik farklılıkların ele alınması ve bu amaçla, biyolojik, jeolojik, kültürel ve tarihsel değişimleri açıklamaya çalışan çeşitli yaklaşımların incelenmesidir.
Prof. Dr. R. Funda Barbaros
1 | 1- Toplumsal dönüşüm süreçlerini kavrayabilme. |
2 | 2- Ekonomik sistemleri kesintisiz birer süreç olarak değerlendirebilme. |
3 | 3- Sosyal, siyasi, kültürel ve düşünsel değişim ile ekonomik değişim arasındaki karşılıklı etkileşimi kavrayabilme ve analiz edebilme. |
4 | 4- Güncel tartışmaların iktisat tarihi temelli yapılabilmesi ve sentez edilebilmesi |
5 | 5- Yakın gelecek için öngörülerin oluşturulabilmesi |
Yok
Yok
İktisat tarihinde yeni metodolojik perspektifler, insanlık tarihinin biyolojik ve kültürel evrimi, yeryüzünün jeolojik değişim süreçlerinin sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel evrim üzerine etkisi, çizgisel olmayan süreçler, doğal ve fiziksel döngüler ve kesintilerin etkileri, 21.yüzyılda gezegensel sorunlar, insanlığın geleceği.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İktisat tarihinde yeni metodolojik perspektifler ve temel kavramlara giriş. | ||
2 | İktisat tarihinde yeni metodolojik perspektifler ve temel kavramlara giriş. | ||
3 | Homo sapiens ve kültürel evrim | ||
4 | Jeolojik tarih ve biyolojik tarihin döngüsel ilişkisi | ||
5 | Kültürel evrimin dönüşüm süreçleri | ||
6 | Kimya, fizik ve iktisat arasında karşılıklı etkileşim ve dönüşüm | ||
7 | Enerji kaynakları ve iktisadi-toplumsal değişim ilişkisi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ekolojik dönüşüm ve kriz-yeniden oluşum döngüsü | ||
10 | İklim değişikliği ve küresel ısınmanın yarattığı ekolojik değişim | ||
11 | 21.yüzyılın gezegensel sorunları | ||
12 | Küreselleşme ve dünya ekonomilerine etkileri. | ||
13 | Krizler ve dünya ekonomilerine etkileri. | ||
14 | Anthropocene çağı, kuramsal yaklaşım | ||
15 | 2050 yılında dünya ekonomisi | ||
16 | Final Sınavı |
Bardsley, D.K., Wiseman, N.D., “Socio-ecological lessons for the Anthropocene: learning from the remote Indigenous communities of Central Australia“, Anthropocene 14 (2016), 58–70. Vinyeta, K., Lynn, K., 2013. Exploring the Role of Traditional Ecological Knowledge in Climate Change Initiatives. Steffen, W., Richardson, K., Rockström, J., Cornell, S.E., Fetzer, I., Bennett, E.M., Sorlin, S., 2015. Planetary boundaries: guiding human development on a changing planet. Science 347 (6223), 1259855. doi:http://dx.doi.org/10.1126/ science.1259855. Walker, B., Holling, C.S., Carpenter, S.R., Kinzig, A., 2004. Resilience, adaptability and transformability in social-ecological systems. Ecol. Soc. 9, 5. Bostic, H., Howey, M.,“ To Address The Anthropocene, Engage The Liberal Arts“, Anthropocene 18 (2017) 105–110 De Landa, M., Çizgisel Olmayan Tarih, Metis Yaınları, İst., 2006 Hararri, Y.N., Hayvanlardan Tanrılara – Sapiens İnsan Türünün Kısa Bir Tarihi, Kolektif kitap, 2015 Hararri, Y.N., Homo Deus: Yarının Kısa Bir Tarihi, Kolektif kitap, 2016 Hornborg, A., 2016. Post-Capitalist ecologies: energy, value and fetishism in the anthropocene. Capitalism Nature Socialism 27 (4), 61–76. doi:http://dx.doi.org/10.1080/10455752.2016.1196229. Hulme, M., 2011. Reducing the future to climate: a story of climate determinism and reductionism. Osiris 26 (1), 245–266.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |