Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204036252016 | İktisatta Yöntem Tartışmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere iktisat bilimini, felsefesini ve tartışma yöntemlerini öğretmektir.
Doç. Dr. Mehmet Karaçuka
1 | 1- Metodolojinin iktisat için önemini anlayabilme. |
2 | 2- İktisattaki yöntemleri anlayabilme. |
3 | 3- İktisattaki problemleri bu yöntemleri kullanarak analiz edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilim felsefesi ve bilimde yöntem, İktisat Felsefesi, İktisadi Düşünce Okulları ve Yöntem.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma haftası | ||
2 | Bilimin doğası, bilim tarihi | ||
3 | Bilimin doğası, bilim tarihi Thomas Kuhn’un getirdiği kavram: Paradigma | ||
4 | Popper ve Lakatos’un argümanları | ||
5 | Ekonomi metodolojisi 1. Pozitivizm 2. Hayek’in getirdikleri | ||
6 | Ekonomide ampirik yöntemler | ||
7 | Ekonomide ampirik yöntemler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ekonomide teorik yöntemler | ||
10 | Ekonomide teorik yöntemler | ||
11 | Ekonomide teorik yöntemler | ||
12 | Öğrenci sunumları Ekonomide rasyonellik | ||
13 | Öğrenci sunumları Feminist ekonomi | ||
14 | Öğrenci sunumları Biyoloji ve ekonomi | ||
15 | Öğrenci sunumları Yeni kurumsal ekonomi | ||
16 | Final Sınavı |
David, W. L., Conflicting Paradigms, Praeger Publishers, New York, 1986. Hands, D. W., Empirical Realism as Meta-Method:Tony Lawson on Neoclassical Economics, Final Draft, 1996. Heilbroner, R, “Evrensel Bilim Olarak İktisat”, Çev: Ö. Demir, İktisatta Yöntem Tartışmaları, Vadi Yayınları, Ankara, 1996. Khun, T. S., “Asal Gerilim: Bilimsel Gelenek ve Değişim Üzerine Seçme İncelemeler”, Çev: Y. Şahin, Kabalcı Yayınları, İstanbul, 1994. Khun, T. S., “ Bilimsel Devrimlerin Yapısı” Çev. Nilüfer Kuyaş, Alan Yayıncılık, İstanbul, 1992
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 |