Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204036222016 | Bilgi İktisatı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı bilgi iktisadı literatürünün önde gelen iktisatçılarının temel yapıtlarını okumak, alanla ilgili temel kavramları öğrenmektir.
Prof.Dr. Neşe Kumral
1 | Temel bilimsel araştırma, teknoloji ve yenilik konseptlerini kavrayabilme |
2 | Fordist dönem ve Post-Fordist dönem teknoekonomik paradigmalarını tanıyabilme |
3 | Teknoekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişimi analiz edebilme |
4 | Bilgiye dayalı ekonomi ve bilgi toplumu kavramlarını tanımlayabilme |
5 | Bilgi toplumunda uygulanan ve uygulanması tavsiye edilen kalkınma stratejilerinin analizini ve sentezini yapabilme |
Yok
Yok
Temel bilimsel araştırma, teknoloji ve yenilik, teknolojik değişim, tekno-ekonomik paradigmalar, tekno-ekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişim, Fordist tekno-ekonomik paradigmanın değişimi, bilgiye dayalı ekonomi ve bilgi toplumu, bilgi toplumunda kalkınma stratejileri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel bilimsel araştırma, teknoloji ve yenilik | ||
2 | Teknolojik değişim | ||
3 | Teknoekonomik paradigmalar (Fordist Dönem) | ||
4 | Fordist teknoekonomik paradigmanın değişimi | ||
5 | Teknoekonomik paradigmalar (Post-Fordist Dönem) | ||
6 | Teknoekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişim | ||
7 | Teknoekonomik paradigmadaki değişmeye bağlı olarak sosyo-kurumsal alandaki değişim | ||
8 | Ara Sınavı | ||
9 | Bilgiye dayalı ekonomi | ||
10 | Bilgi toplumu | ||
11 | Bilgi toplumunda kalkınma stratejileri | ||
12 | Bilgi toplumunda kalkınma stratejileri | ||
13 | Bilgi toplumunun geleceği | ||
14 | Bilgi toplumunun geleceği | ||
15 | Bilgi toplumunun geleceği | ||
16 | Final Sınavı |
Freeman C. and Luc S., Yenilik İktisatı, Tübitak Yayınları, Ankara, 2003. Erkan H., Bilgi Toplumu, Türkiye İş Bankası Yayınlar, İstanbul, 1994. Freeman C. and F. Louca, As Times Go By, Oxford University Pres, New York, 2002.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |