Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204036642016 | Yaratıcı Endüstriler ve Yaratıcı Ekonomi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencinin, yaratıcı ekonomi ve endüstrilerin tanımasını ve bunlara dair analiz yapabilmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Neşe Kumral
1 | Yaratıcı ekonominin temel dinamiklerini kavrayabilme. |
2 | Yaratıcı ekonominin boyutlarını açıklayabilme |
3 | Yaratıcı endüstrilerin yapısını açıklayabilme |
4 | Yaratıcı mal ve hizmetlerin ticaretini küresel trendler bağlamında analiz edebilme. |
5 | Teknoloji ve Yaratıcı ekonomi ilişkisinin analiz ve sentezini yapabilme |
Yok
Yok
Yaratıcı Ekonominin Temel Dinamikleri. Yaratıcı Ekonominin Boyutları. Gelişmiş Dünyada Yaratıcı Ekonomi. Yaratıcı Endüstrilerin Yapısı. Yaratıcı mal ve hizmetlerin Ticareti: Global Trendler. Teknoloji ve Yaratıcı Ekonomi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcı ekonominin tanım ve kapsamı | ||
2 | Yaratıcı ekonominin temel dinamikleri | ||
3 | Yaratıcı ekonominin temel dinamikleri | ||
4 | Yaratıcı ekonominin boyutları | ||
5 | Yaratıcı ekonominin boyutları | ||
6 | Gelişmiş dünyada yaratıcı ekonomi | ||
7 | Gelişmekte olan ülkelerde yaratıcı ekonomi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yaratıcı endüstrilerin yapısı | ||
10 | Yaratıcı endüstrilerin yapısı | ||
11 | Yaratıcı mal ve hizmetlerin ticareti: global trendler | ||
12 | Yaratıcı mal ve hizmetlerin ticareti: global trendler | ||
13 | Teknoloji ve yaratıcı ekonomi | ||
14 | Teknoloji ve yaratıcı ekonomi | ||
15 | Yaratıcı ekonominin geleceği | ||
16 | Final Sınavı |
• UNCTAD (2008), Creative Economy Report 2008 . • Weiping Wu (2005), “Dynamic Cities and Creative Clusters” , World Bank Policy Research Working Paper 3509, February 2005. • OECD Science, Technology and Industry Scoreboard 2007, Innovation and Performance in the Global Economy. • Florida, R. (2002): ‘Bohemia and economic geography’, Journal of Economic Geography 2 (1): 55 • Florida, R. (2002): The Rise of the Creative Class. Basic Books, New York. • Cooke, P.(2007). Technology, Talent and Tolerance in European Cities: A Comparative Analysis: Full Research Report ESRC End of Award Report, RES-000-23-0467. Swindon: ESRC • Florida,R., Tinagli,I.: Europe in Creative Age, Alfred P. Sloan Foundation, February 2004. • Porter,M., Schwab, K. (2008); The Global Competitiveness Report 2008-2009, World Economic Forum.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 5 |