GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204036662016 Kalkınma Makro İktisadı Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı kalkınma teorilerini ve politikalarını makro iktisadi bakış açısından daha iyi anlayabilmek ve ayrıca sürdürülebilir kalkınma paradigmasını kavrayabilmektir.


Dr. Gülçin Gürel Günal


1 1- Paradigma kavramını analiz edebilme
2 2- Kalkınma paradigmaları arasındaki farkları analiz edebilme
3 3- Kalkınma teorilerinin makro iktisadi modellerini kavrayabilme
4 4- Sürdürülebilir insani kalkınma paradigmasını analiz edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yapısalcı makro modeller, sermaye kuramları, yatırım-tasarruf ilişkisinin empirik yönleri, finansal programlama, kamu maliyesi ve fiskal açık yönetimi, para politikası ve döviz kuru yönetimi, yapısal uyum ve istikrar programları, yabancı doğrudan yatırımlar ve sermaye hareketleri ve içsel büyüme modelleri. Kalkınma Ekonomisinde paradigma tartışmaları; Kalkınmakta olan ülkelerin makro ekonomisine dair yeni yaklaşımlar; Gelir dağılımı ve yoksullukla mücadeleye yönelik kuram ve politikalar; bölgesel kalkınma kuram ve politikaları; ticaret ve sanayileşme, tarım, istihdam ve göç politikaları. Dış borçlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yapısalcı makro modeller
2 Sermaye kuramları
3 Yatırım-tasarruf ilişkisinin ampirik yönleri
4 Finansal programlama
5 Kamu maliyesi ve fiskal açık yönetimi
6 Para politikası ve döviz kuru yönetimi
7 Yapısal uyum ve istikrar programları
8 Ara Sınav
9 Yabancı doğrudan yatırımlar ve sermaye hareketleri ve içsel büyüme modelleri
10 Kalkınma Ekonomisinde paradigma tartışmaları
11 Kalkınmakta olan ülkelerin makro ekonomisine dair yeni yaklaşımlar
12 Gelir dağılımı ve yoksullukla mücadeleye yönelik kuram ve politikalar
13 Bölgesel kalkınma kuram ve politikaları
14 Ticaret ve sanayileşme, tarım, istihdam ve göç politikaları
15 Dış borçlar
16 Final Sınavı

Perkins, D., S. Radelet, D. Snodgrass, M. Gillis, and M. Roemer, Economics of Development, Norton, [5th ed.] 2001. Ray, Debraj. Development Economics. Princeton University Press, 1998


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 1 20
Ev Ödevi 16 3 48
Toplam İş Yükü (saat) 181

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 5 5
ÖÇ 2 4 5 4 4 4
ÖÇ 3 4 3 5 3
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek