GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201055462015 Klasik Dönem Plastiğinde Kişisel Stiller Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Dersin amacı, bu verilerin hepsini değerlendirmek suretiyle, klasik dönemde ürün vermiş önemli heykeltıraşların kişisel stillerini belirlemeye yönelik detaylı bakış açısı kazandırmaktır.


Assos. Prof. Dr. Gürcan POLAT


1 Aiolis bölgesinin sınırlarını bilmek
2 Aiolis bölgesindeki kolonizasyon faaliyetlerini bilmek
3 Aiol kentleri ve önemli yerleşimlerini bilmek
4 Bölgede yapılmış ve halen sürdürülen bilimsel çalışmalardan haberdar olmak
5


Yok


Yok


Klasik dönem ile birlikte Yunan heykeltıraşlığında kişisel stiller belirlenmeye başlamaktadır. Heykeltıraş stillerinin belirlenmesinde, nadir olarak ele geçen heykel ve kabartmaların yanı sıra, antik kaynaklardan elde edilen bilgiler, Roma dönemine ait kopyalar ve sikkeler üzerindeki tasvirler de önemli rol oynamaktadır. Dersin amacı, bu verilerin hepsini değerlendirmek suretiyle, klasik dönemde ürün vermiş önemli heykeltıraşların kişisel stillerini belirlemeye yönelik detaylı bakış açısı kazandırmaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve tanışma. Aiolis bölgesini genel hatlarıyla tanıma.
2 Antik kaynaklarda bölgeye ilişkin ilk veriler.
3 Aiolis bölgesine yönelik araştırma tarihçesi.
4 Aiolis bölgesindeki Paleolitik izler.
5 Aiolis bölgesindeki Neolitik izler.
6 Aiolis bölgesindeki Klakolitik izler.
7 Aiolis bölgesindeki Bronz çağına ait izler.
8 Vize Sınavı.
9 Aiol göçleri ve kolonizasyon faaliyetleri.
10 Aiol göçleri ve Smyrna'nın kuruluşu ve tabakalanması.
11 Kyme ve Larisa kentleri.
12 Neonteikhos ve Temnos kentleri.
13 Myrina ve Gryneion kentleri.
14 Aigai ve çevresindeki yerleşimler.
15 Pitane ve çevresindeki yerleşimler.
16 Final Sınavı.

Ders Kitabı: Gardner, E.A., Six Greek Sculptors, 1925. Brommer, F., Die Skulpturen der Parthenon-Giebel, Mainz, 1967 Richter, G.M.A., The Sculpture and Sculptors of the Greeks, London, 1970 Ridgway, B.S., Fifth Century Styles in Greek Sculpture, Princeton, 1981 Stewart, A., Greek Sculpture, London, 1990 Ridgway, B.S., Hellenistic Sculpture I, Madison, 1990 Pollitt, J.J., “Masters and Masterworks in the Study of Classical Sculpture”, Personal Styles in Greek Sculpture, eds. O. Palagia – J.J. Pollitt, 1-15. Harrison, B.E.,”Pheidias”, Personal Styles in Greek Sculpture, eds. O. Palagia – J.J. Pollitt, 16-65. Borbein, B.A., “Polykleitos”, Personal Styles in Greek Sculpture, eds. O. Palagia – J.J. Pollitt, 65-90. Ajootian, A., “Praxiteles”, Personal Styles in Greek Sculpture, eds. O. Palagia – J.J. Pollitt, 91-129. Edward, C.M., “Lysippos”, Personal Styles in Greek Sculpture, eds. O. Palagia – J.J. Pollitt, 130-153. Langlotz, E.. Phidiasprobleme, 1947


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 2 32
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 10 1 10
Takım/Grup Çalışması 2 1 2
Rapor Sunma 2 1 2
Bireysel Çalışma 12 4 48
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 3 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 11 11
Okuma 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek