GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201056012018 Anadolu'da Persler Seçmeli Ders Grubu 2 3 6,00

Doktora


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencileri Neolitik Dönemin yerleşim yerleri, tarımsal üretimleri ve evcilleştirdikleri hayvanları hakkında bilgilendirmektir.



1 1. Perslerle Yunanlıları karşı karşıya getiren ve sıcak temasın sağlandığı tarihi süreçleri değerlendirebilme
2 8. Akhaemenid sanatının Yunan sanatına etkisini değerlendirip, tartışabilme.
3 3. Anadolu’da Pers etkili eserler üzerindeki ikonografiyi değerlendirebilme.
4 4. Yunan seramikleri üzerindeki Pers etkisini irdeleyebilme
5 7. Batı Anadolu’daki Akhaemenid savunma sistemlerini tartışabilme
6 6. Batı Anadolu’da ele geçen Pers etkili mezar tipleri ve buluntularını tartışabilme
7 2. Akhaemenid İmparatorluğunda Yunanlıların yeri ve konumunu tartışabilme
8 5. Batı Anadolu’da ele geçen heykeltıraşlık eserleri üzerindeki Persli unsurlarını belirleyebilme


Yok


Yok


Anadolu’nun neolitik dönemi hakkında Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinden gelen bilgilerimiz son on yılda artmıştır. Bu derste, tüm bu yeni kazılar ve Anadolu Neolitiği için tipik yerleşim yerlerinden olan Çatalhöyük ve Çayönü gibi kazılar ele alınacaktır


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kaynakçalar
2 Akhaemenid İmparatorluğunun kuruluşunu hazırlayan nedenler ve kuruluşu
3 Tuplin, Garrison Weiskopf, Gorverning
4 Akhaemenid İmparatorluğunun yönetici listesi, dönemsel coğrafi sınırları, savunma sistemleri ve yönetim anlayışı
5 Miller, (sf.135-152) Özgen-Öztürk, Lydian
6 Akhaemenid İmparatorluğunda metal kullanımı ve Yunan dünyasına etkileri
7 Razmjou, Religion
8 Akhaemenid İmparatorluğunda din ve ölü gömme gelenekleri
9 Ara sınav
10 Root, Apadana, Polat, Belevi Curtis, Palace
11 Anadolu-Pers heykeltraşlık eserlerinin değerlendirilmesi
12 Tuplin, Persianization Brosius, Persians
13 Yunan ve Persler Arasındaki kültürel etkileşim
14 Boardman, Persia
15 Akhaemenid – Hellen ilişkisinin genel değerlendirmesi
16 Final Sınavı

Ders Kitabı: H. Hauptmann, ‘ Yukarı Mezopotamya’da Erken Neolitik Dönem’ , 1998 Yılı Anadolu Medeniyetleri Müzesi Konferansları, Ankara, 1999, sf. 117-154. Yardımcı Kaynaklar Mehmet Özdoğan, “Orta Anadolu’dan Avrupa İçlerine, Neolitik Yaşam Biçiminin Aktarımı”, Vor 12.000 Jahren in Anatolian, Die altesten Monumente der Menschheit, 12.000 Yıl Önce Anadolu, İnsanlığın En Eski Anıtları, 481-490, 2007, Germany. M. Özdoğan, “Yakındoğu Neolitiği ve Güneydoğu Anadolu Eleştirisel Bir Değerlendirme”, Eski Yakındoğu Kültürleri Üzerine İncelemeler Metin Akyurt – Bahattin Devam Anı Kitabı, İstanbul, 1996. sf. 267-280. J. Yakar, Prehistoric Anatolia the Neolithic Transformation and the Early Chalcolithic Period, Monograph Series of the Enstitute of Archaeology Tel Aviv Universty, Jerusalem, 1991. T. Watkins, ‘The Beginning of the Neolithic: Searching for Meaning in Material Culture Change’, Paleorient 18/1 sf:63-75.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 2 26
Tartışma 12 2 24
Soru-Yanıt 10 1 10
Takım/Grup Çalışması 10 1 10
Rapor Sunma 10 1 10
Seminer 5 2 10
Makale Kritik Etme 15 2 30
Bireysel Çalışma 12 4 48
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 4 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 11 11
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 11 11
Okuma 13 2 26
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek