GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201195372006 Yaşam Boyu Gelişim Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı döllenmeden ölüme kadar olan süre içindeki insan gelişimini ve insanın nasıl değişimler yaşadığını incelemektir.


Yrd.Doç.Dr. Banu Çengelci Özekes


1 Gelişim Psikolojisinin klasik ve çağdaş kuramlarını kavrayabilme.
2 Gelişim psikolojisindeki kuramları yeni çalışmalar ışığında değerlendirebilme.
3 İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini farklı kuramlar açısından anlayabilme
4 Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme
5 Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
6 Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme.


Yok


Yok


Bu derste gelişim Psikolojisinde önemli kuramlar üzerinden insan gelişiminde etkili olan kalıtım, çevre ve kalıtım-çevre etkileşiminin insan davranışına nasıl yansıdığı, doğum öncesi, bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemleri ve bu dönemlerde yaşanan zihinsel, duygusal, sosyal, cinsel ve fiziksel gelişimi ve değişmeleri üzerinde durulacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Gelişim psikolojisinin tarihsel süreci.
3 Freud Psikoanalitik kuram
4 Freud’un Kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar
5 Erikson’ın Psiko-sosyal gelişim kuramı
6 Erikson’ın Kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar
7 Piaget’in Bilişsel gelişim kuramı Yeni-Piagetciler
8 Ara Sınav
9 Piaget’in Bilişsel gelişim kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar
10 Davranışçılık
11 Bandura sosyal öğrenme ve ile ilişkili yeni çalışmalar
12 Etoloji ve diğer Evrimsel Kuramlar ve ilişkili yeni çalışmalar
13 Gibson’un Ekolojik Algı Gelişim Kuramı
14 Vygotsky ve Sosyokültürel Yaklaşım
15 Vygotsky ve Sosyokültürel Yaklaşım ile ilişkili yeni çalış.
16 Final Sınavı

1.Gander,J.M.,Gardiner,W.H. (1998). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Yay.Haz.:Bekir Onur. İmge Kitapevi Yayınları, Ankara. 2.Miller,H.P. (2008). Gelişim psikolojisi kuramları. Yay. Haz: Bekir Onur, Çev. Zeynep Gültekin. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. 3.Damon,W.(Seri Ed.).(1998). Handbook of child psychology(5th ed). New York: Milley. 4.Artisco,D.,Cervone,A.,& Pezzutti, L.(2003).Perceived self-efficacy and everday problem solving among young and older adults. Psychology and Aging. V(18),No.1,68-79.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 6 4 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 5 70
Ev Ödevi 6 5 30
Toplam İş Yükü (saat) 190

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek