| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201195372006 | Yaşam Boyu Gelişim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı döllenmeden ölüme kadar olan süre içindeki insan gelişimini ve insanın nasıl değişimler yaşadığını incelemektir.
Yrd.Doç.Dr. Banu Çengelci Özekes
| 1 | Gelişim Psikolojisinin klasik ve çağdaş kuramlarını kavrayabilme. |
| 2 | Gelişim psikolojisindeki kuramları yeni çalışmalar ışığında değerlendirebilme. |
| 3 | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini farklı kuramlar açısından anlayabilme |
| 4 | Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme |
| 5 | Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
| 6 | Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme. |
Yok
Yok
Bu derste gelişim Psikolojisinde önemli kuramlar üzerinden insan gelişiminde etkili olan kalıtım, çevre ve kalıtım-çevre etkileşiminin insan davranışına nasıl yansıdığı, doğum öncesi, bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemleri ve bu dönemlerde yaşanan zihinsel, duygusal, sosyal, cinsel ve fiziksel gelişimi ve değişmeleri üzerinde durulacaktır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
| 2 | Gelişim psikolojisinin tarihsel süreci. | ||
| 3 | Freud Psikoanalitik kuram | ||
| 4 | Freud’un Kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
| 5 | Erikson’ın Psiko-sosyal gelişim kuramı | ||
| 6 | Erikson’ın Kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
| 7 | Piaget’in Bilişsel gelişim kuramı Yeni-Piagetciler | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Piaget’in Bilişsel gelişim kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
| 10 | Davranışçılık | ||
| 11 | Bandura sosyal öğrenme ve ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
| 12 | Etoloji ve diğer Evrimsel Kuramlar ve ilişkili yeni çalışmalar | ||
| 13 | Gibson’un Ekolojik Algı Gelişim Kuramı | ||
| 14 | Vygotsky ve Sosyokültürel Yaklaşım | ||
| 15 | Vygotsky ve Sosyokültürel Yaklaşım ile ilişkili yeni çalış. | ||
| 16 | Final Sınavı |
1.Gander,J.M.,Gardiner,W.H. (1998). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Yay.Haz.:Bekir Onur. İmge Kitapevi Yayınları, Ankara. 2.Miller,H.P. (2008). Gelişim psikolojisi kuramları. Yay. Haz: Bekir Onur, Çev. Zeynep Gültekin. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. 3.Damon,W.(Seri Ed.).(1998). Handbook of child psychology(5th ed). New York: Milley. 4.Artisco,D.,Cervone,A.,& Pezzutti, L.(2003).Perceived self-efficacy and everday problem solving among young and older adults. Psychology and Aging. V(18),No.1,68-79.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Rapor Hazırlama | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Okuma | 14 | 5 | 70 |
| Ev Ödevi | 6 | 5 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 190 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||
| ÖÇ 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 6 |