Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201195372006 | Yaşam Boyu Gelişim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı döllenmeden ölüme kadar olan süre içindeki insan gelişimini ve insanın nasıl değişimler yaşadığını incelemektir.
Yrd.Doç.Dr. Banu Çengelci Özekes
1 | Gelişim Psikolojisinin klasik ve çağdaş kuramlarını kavrayabilme. |
2 | Gelişim psikolojisindeki kuramları yeni çalışmalar ışığında değerlendirebilme. |
3 | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini farklı kuramlar açısından anlayabilme |
4 | Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme |
5 | Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
6 | Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme. |
Yok
Yok
Bu derste gelişim Psikolojisinde önemli kuramlar üzerinden insan gelişiminde etkili olan kalıtım, çevre ve kalıtım-çevre etkileşiminin insan davranışına nasıl yansıdığı, doğum öncesi, bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemleri ve bu dönemlerde yaşanan zihinsel, duygusal, sosyal, cinsel ve fiziksel gelişimi ve değişmeleri üzerinde durulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Gelişim psikolojisinin tarihsel süreci. | ||
3 | Freud Psikoanalitik kuram | ||
4 | Freud’un Kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
5 | Erikson’ın Psiko-sosyal gelişim kuramı | ||
6 | Erikson’ın Kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
7 | Piaget’in Bilişsel gelişim kuramı Yeni-Piagetciler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Piaget’in Bilişsel gelişim kuramı ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
10 | Davranışçılık | ||
11 | Bandura sosyal öğrenme ve ile ilişkili yeni çalışmalar | ||
12 | Etoloji ve diğer Evrimsel Kuramlar ve ilişkili yeni çalışmalar | ||
13 | Gibson’un Ekolojik Algı Gelişim Kuramı | ||
14 | Vygotsky ve Sosyokültürel Yaklaşım | ||
15 | Vygotsky ve Sosyokültürel Yaklaşım ile ilişkili yeni çalış. | ||
16 | Final Sınavı |
1.Gander,J.M.,Gardiner,W.H. (1998). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Yay.Haz.:Bekir Onur. İmge Kitapevi Yayınları, Ankara. 2.Miller,H.P. (2008). Gelişim psikolojisi kuramları. Yay. Haz: Bekir Onur, Çev. Zeynep Gültekin. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. 3.Damon,W.(Seri Ed.).(1998). Handbook of child psychology(5th ed). New York: Milley. 4.Artisco,D.,Cervone,A.,& Pezzutti, L.(2003).Perceived self-efficacy and everday problem solving among young and older adults. Psychology and Aging. V(18),No.1,68-79.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Ev Ödevi | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 190 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 |