Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201196031982 | İleri İstatistik | Ders | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Psikoloji alanında yapılan araştırmalardan elde verilerin analizinde, tanımlanmasında ve anlamlandırılmasında çok değişkenli istatistiklerin kullanımı.
Prof. Dr. Sonia AMADO
1 | Psikolojik istatistikte yer alan temel kavramların anlaşılması |
2 | Temel istatistiksel yöntemlerin kavramsal ve sayısal olarak öğrenilmesi. |
3 | Psikolojik veriye doğru bir biçimde uygun istatistiksel tekniği uygulayabilme. |
4 | Psikolojik verilerin analizinde elde edilen bulguları doğru bir biçimde yorumlayabilme. |
5 | İstatistiksel analizleri ve sonuçları anlaşılır biçimde, hem yazılı hem de sözel olarak ifade edebilme. |
Yok
Yok
Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi, Lojistik regersyon analizi, MANOVA, Faktör analizi ve Yapısal Eşitleme Modellemesine Giriş Kuramsal tartışmalar bilgisayar uygulamaları ve SPSS ile örnek uygulamalar üzerinde çalışılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı Çok değişkenli istatistiğe giriş | ||
2 | Veri tarama | ||
3 | MANOVA (Kuramsal ) ve MANCOVA | ||
4 | MANOVA (Kuramsal ve Uygulama) MANCOVA | ||
5 | Discriminant Analizi | ||
6 | Discriminant Analizi | ||
7 | Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Kuramsal+uygulama) | ||
8 | Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Kuramsal+uygulama) | ||
9 | Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Kuramsal+uygulama) | ||
10 | Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Kuramsal+uygulama) | ||
11 | Ara Sınav | ||
12 | Lojistik regresyon Analizine Giriş | ||
13 | Lojistik regresyon Analizi (Kuramsal) | ||
14 | Lojistik regresyon Analizi (Uygulama) | ||
15 | Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi | ||
16 | Final Sınavı |
Meyers, Gamst &Guarino (2013). Applied Multivariate Research: Design and Applications. Sage. Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(1998). Reading and understanding multivariate statistics Ferguson, G. A. (1981). Statistical analysis in Psychology and Education. Londan: McGrawHill. Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation Modeling. New York: The Guilford Press. Crocker, L., Algina, J.,(1986).Introduction to Classical And Modern Test Theory. CBS College Publishing, New York. Dancey, C.P. & Reidy, J. (2004). Statistics Without Maths for Psychology. London: Pearson. Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. London: SAGE Pub. Kline, P. (1994). An easy Guide to Factor Analysis. Routledge. Washington:APA. Green, S. B., & Salkind, N. J. (2005). Using SPSS for Windows and Macintosh (4rd ed). New Jersey: Pearson Education Inc. Howell, D. C. (1997). Statistical methods for psychology. Belmont, Calif.: Duxbury Pres. Şimşek, Ö. F. (2006). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş - Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Ekinoks. Tabachnick, B.G. &Fideli, L.S. (2007). Using Multivariate statistics. Pearson Education, New York.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ev Ödevi | 8 | 4 | 32 |
Toplam İş Yükü (saat) | 170 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |