GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196031982 İleri İstatistik Ders 2 3 6,00

Doktora


Türkçe


Psikoloji alanında yapılan araştırmalardan elde verilerin analizinde, tanımlanmasında ve anlamlandırılmasında çok değişkenli istatistiklerin kullanımı.


Prof. Dr. Sonia AMADO


1 Psikolojik istatistikte yer alan temel kavramların anlaşılması
2 Temel istatistiksel yöntemlerin kavramsal ve sayısal olarak öğrenilmesi.
3 Psikolojik veriye doğru bir biçimde uygun istatistiksel tekniği uygulayabilme.
4 Psikolojik verilerin analizinde elde edilen bulguları doğru bir biçimde yorumlayabilme.
5 İstatistiksel analizleri ve sonuçları anlaşılır biçimde, hem yazılı hem de sözel olarak ifade edebilme.


Yok


Yok


Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi, Lojistik regersyon analizi, MANOVA, Faktör analizi ve Yapısal Eşitleme Modellemesine Giriş Kuramsal tartışmalar bilgisayar uygulamaları ve SPSS ile örnek uygulamalar üzerinde çalışılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı Çok değişkenli istatistiğe giriş
2 Veri tarama
3 MANOVA (Kuramsal ) ve MANCOVA
4 MANOVA (Kuramsal ve Uygulama) MANCOVA
5 Discriminant Analizi
6 Discriminant Analizi
7 Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Kuramsal+uygulama)
8 Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Kuramsal+uygulama)
9 Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Kuramsal+uygulama)
10 Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Kuramsal+uygulama)
11 Ara Sınav
12 Lojistik regresyon Analizine Giriş
13 Lojistik regresyon Analizi (Kuramsal)
14 Lojistik regresyon Analizi (Uygulama)
15 Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi
16 Final Sınavı

Meyers, Gamst &Guarino (2013). Applied Multivariate Research: Design and Applications. Sage. Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(1998). Reading and understanding multivariate statistics Ferguson, G. A. (1981). Statistical analysis in Psychology and Education. Londan: McGrawHill. Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation Modeling. New York: The Guilford Press. Crocker, L., Algina, J.,(1986).Introduction to Classical And Modern Test Theory. CBS College Publishing, New York. Dancey, C.P. & Reidy, J. (2004). Statistics Without Maths for Psychology. London: Pearson. Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. London: SAGE Pub. Kline, P. (1994). An easy Guide to Factor Analysis. Routledge. Washington:APA. Green, S. B., & Salkind, N. J. (2005). Using SPSS for Windows and Macintosh (4rd ed). New Jersey: Pearson Education Inc. Howell, D. C. (1997). Statistical methods for psychology. Belmont, Calif.: Duxbury Pres. Şimşek, Ö. F. (2006). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş - Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Ekinoks. Tabachnick, B.G. &Fideli, L.S. (2007). Using Multivariate statistics. Pearson Education, New York.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 22 22
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 22 22
Okuma 12 4 48
Ev Ödevi 8 4 32
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek