Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201196392009 | Yetişkin Psikopatolojisi ve Psikoterapisi I | Ders | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı halen kullanılmakta olan Mental Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel Elkitabı’nda yer alan bozuklukları ele almak ve bu bozuklukların bilişsel davranışçı tedavi modelini sunmaktır.
1 | 1. Klinik formülasyon ile klinik tanıyı karşılaştırabilme |
2 | 2. Çeşitli bozuklukların fenomenolojisini hatırlayabilme |
3 | 3. Çeşitli bozuklukların sınıflandırılmasını eleştirebilme |
4 | 4. Çeşitli bozuklukların epidemiolojisini hatırlayabilme. |
5 | 5. Psikopatolojik tanı gruplarının özgül bilişsel davranışçı modelini kavrayabilme |
6 | 6. Çeşitli bozukluklarda kullanılan özgül tedavi tekniklerini kavrayabilme. |
7 | 7. Psikopatolojik tanı grupları arasında ayrım yapabilme |
8 | 8. Psikopatolojik tanı gruplarının alttiplerini hatırlayabilme |
9 | 9. Psikopatolojik tanı gruplarında yer alan bozukluklara özgü kültürel, yaşa ve cinsiyete bağlı özellikleri hatırlayabilme. |
10 | 10. Psikopatolojik tanı gruplarında yer alan bozuklukların yaygınlığını hatırlayabilme |
Yok
Yok
Bu ders kapsamında DSM kapsamındaki psikopatolojik süreçler ve tanılar üzerine eğitim, tanı koyma yeteneğini geliştirme ve öğrencilerin psikopatolojinin geniş aralığını tanımaları üzerinde durulur. Bu ders aynı zamanda, duygudurum bozuklukları, obsesif-kompulsif bozukluk, panik bozukluk ve agorafobi, endişe ve genelleşmiş kaygı ve özgül fobiler için bilişsel davranışçı tedavi modeli sunar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Klinik formülasyon Formülasyon ve tanı Formülasyonun tipleri ve düzeyleri | ||
3 | Duygudurum bozuklukları Fenomenoloji Sınıflandırma Etiyolojik faktörler Genetik | ||
4 | Duygudurum bozuklukları Yaşam olayları Eştanı İntihar Tedaviler | ||
5 | Obsesif-kompulsif bozukluk Belirti ve özellikleri Kişilik özellikleri ve bilişsel özellikler | ||
6 | Obsesif-kompulsif bozukluk Demografik ve kültürel değişkenler | ||
7 | Panik bozukluk ve agorafobi Kavramsallaştırmalar İlişkili değişkenler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Panik bozukluk ve agorafobi Psikolojik kuramlar Tedaviler | ||
10 | Endişe ve yaygın anksiyete bozukluğu Normal ve patolojik endişe Yaygın anksiyete bozukluğunun psikofizyolojisi | ||
11 | Endişe ve yaygın anksiyete bozukluğu için bilişsel davranışçı terapini klinik tanımı | ||
12 | Sosyal Fobi Sürdürücü faktörler Tedavi Stratejileri | ||
13 | Travma sonrası stres bozukluğu Risk unsurları Psikososyal tedavilerin etkililiği | ||
14 | Somatoform bozukluklar Tarihsel bakış Yaygınlık, süreç ve gelişim | ||
15 | Somatoform bozukluklar Ayırıcı tanı sorunları Tedaviler | ||
16 | Final Sınavı |
Davison, G. C. & Neale, J.M. (2004). Abnormal Psychology, 7th Ed. New York: John Wiley & Sons. Yardımcı Kitaplar: Oltmanns, T. F., Neale, J. M. & Davison, G. C. (1995). Case Studies in Abnormal Psychology, 4th Ed. New York: John Wiley & Sons. American Psychiatric Association (1994). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fouth Edition (DSM-IV). Washington: American Psychiatric Press. Dattilo, F. M. & Freeman, A. (2007) Cognitive Behavioral Strategies in crises intervention. New York: Guilford Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 179 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | ||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | ||||||
ÖÇ 7 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||
ÖÇ 8 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||
ÖÇ 9 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||
ÖÇ 10 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 |