GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196392009 Yetişkin Psikopatolojisi ve Psikoterapisi I Ders 2 3 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı halen kullanılmakta olan Mental Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel Elkitabı’nda yer alan bozuklukları ele almak ve bu bozuklukların bilişsel davranışçı tedavi modelini sunmaktır.



1 1. Klinik formülasyon ile klinik tanıyı karşılaştırabilme
2 2. Çeşitli bozuklukların fenomenolojisini hatırlayabilme
3 3. Çeşitli bozuklukların sınıflandırılmasını eleştirebilme
4 4. Çeşitli bozuklukların epidemiolojisini hatırlayabilme.
5 5. Psikopatolojik tanı gruplarının özgül bilişsel davranışçı modelini kavrayabilme
6 6. Çeşitli bozukluklarda kullanılan özgül tedavi tekniklerini kavrayabilme.
7 7. Psikopatolojik tanı grupları arasında ayrım yapabilme
8 8. Psikopatolojik tanı gruplarının alttiplerini hatırlayabilme
9 9. Psikopatolojik tanı gruplarında yer alan bozukluklara özgü kültürel, yaşa ve cinsiyete bağlı özellikleri hatırlayabilme.
10 10. Psikopatolojik tanı gruplarında yer alan bozuklukların yaygınlığını hatırlayabilme


Yok


Yok


Bu ders kapsamında DSM kapsamındaki psikopatolojik süreçler ve tanılar üzerine eğitim, tanı koyma yeteneğini geliştirme ve öğrencilerin psikopatolojinin geniş aralığını tanımaları üzerinde durulur. Bu ders aynı zamanda, duygudurum bozuklukları, obsesif-kompulsif bozukluk, panik bozukluk ve agorafobi, endişe ve genelleşmiş kaygı ve özgül fobiler için bilişsel davranışçı tedavi modeli sunar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Klinik formülasyon Formülasyon ve tanı Formülasyonun tipleri ve düzeyleri
3 Duygudurum bozuklukları Fenomenoloji Sınıflandırma Etiyolojik faktörler Genetik
4 Duygudurum bozuklukları Yaşam olayları Eştanı İntihar Tedaviler
5 Obsesif-kompulsif bozukluk Belirti ve özellikleri Kişilik özellikleri ve bilişsel özellikler
6 Obsesif-kompulsif bozukluk Demografik ve kültürel değişkenler
7 Panik bozukluk ve agorafobi Kavramsallaştırmalar İlişkili değişkenler
8 Ara sınav
9 Panik bozukluk ve agorafobi Psikolojik kuramlar Tedaviler
10 Endişe ve yaygın anksiyete bozukluğu Normal ve patolojik endişe Yaygın anksiyete bozukluğunun psikofizyolojisi
11 Endişe ve yaygın anksiyete bozukluğu için bilişsel davranışçı terapini klinik tanımı
12 Sosyal Fobi Sürdürücü faktörler Tedavi Stratejileri
13 Travma sonrası stres bozukluğu Risk unsurları Psikososyal tedavilerin etkililiği
14 Somatoform bozukluklar Tarihsel bakış Yaygınlık, süreç ve gelişim
15 Somatoform bozukluklar Ayırıcı tanı sorunları Tedaviler
16 Final Sınavı

Davison, G. C. & Neale, J.M. (2004). Abnormal Psychology, 7th Ed. New York: John Wiley & Sons. Yardımcı Kitaplar: Oltmanns, T. F., Neale, J. M. & Davison, G. C. (1995). Case Studies in Abnormal Psychology, 4th Ed. New York: John Wiley & Sons. American Psychiatric Association (1994). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fouth Edition (DSM-IV). Washington: American Psychiatric Press. Dattilo, F. M. & Freeman, A. (2007) Cognitive Behavioral Strategies in crises intervention. New York: Guilford Press.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 5 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 179

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 3 4 2 2
ÖÇ 2 5 3 4 2 2
ÖÇ 3 5 2 4 3 2
ÖÇ 4 4 2 3 4 2
ÖÇ 5 5 5 5 5 2 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 2 5
ÖÇ 7 5 3 3 3 2
ÖÇ 8 5 3 2 2 2
ÖÇ 9 5 3 2 2 2
ÖÇ 10 5 3 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek