GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196412009 Projektif Teknikler I Seçmeli Ders Grubu 2 3 6,00

Doktora


Türkçe


Rorschach testini 1) çocuk ve yetişkinlere uygulamayı, 2) kartlara verilen tepkileri soruşturmayı 3) Exner’in Bütünleyici Puanlama Sistemine göre puanlamayı 4) tepkilerin frekansını, yüzdelik değerlerini ve özel Rorschach endekslerini bulmayı ve 5) testi yorumlamayı öğretmektir.


Prof. Dr. Oya SORİAS


1 Rorschach testini, klinik değerlendirme, terapi ve araştırmalarda kullanabilme,
2 Rorshach testinin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilme,
3 Rorschach testini kullanarak bir insanın davranışları, kişilik özellikleri, psikolojik sorunları ve yetenekleri konusunda bazı hipotezlere ulaşabilme,
4 Rorschach testinin klinik geçerliğine ilişkin araştırmalar hakkında bilgi sahibi olma
5 Kişilik değerlendirmesi alanında temel alınacak mesleki, ahlaki ve yasal ilkeleri öğrenme


Yok


Yok


Rorchach testinin tarihcesi ve bu günkü durumunu gözden geçirme; cuk ve Yetişkinlere Uygulama; Tepkileri Exner’in Bütünleyici Sistemine göre puanlama ve analiz etme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Rorschach testinin tarihçesini, farklı puanlama sistemlerini ve Exner’in bütünleyici puanlama sistemine yöneltilen eleştirilerin nedenlerin gözden geçirme
2 Yönerge verme, Uygulama ve Soruşturma
3 Lokasyonu ve Tepkinin Gelişim Kalitesini Puanlama
4 Belirleyicileri Puanlama Form ve Hareket Yanıtları
5 Puanlama Alıştırmalarını Gözden Geçirme ve tartışma
6 Belirleyicileri Puanlama Renk ve Açık Koyu Yanıtları
7 Puanlama Alıştırmalarını Gözden Geçirme ve tartışma
8 Ara Sınav
9 İçeriği Puanlama
10 Puanlama Alıştırmalarını Gözden Geçirme ve Tartışma
11 Popüler Yanıtlar, Form Kalitesi ve Z Puanı
12 Özel Puanlar ve İçerikler
13 Puanlama Alıştırmalarını Gözden Geçirme ve Tartışma
14 Frekans, Yüzde ve Endeksler
15 Frekans, Yüzde ve Endeksler
16 Final Sınavı

Exner, J. E. (1986) The Rorschach: A Comprehensive System Basic Foundations. Vol.1 NewYork. John Wiley & Sons. Exner, J. E., Jr. (1990). A Rorschach workbook for the Comprehensive System (3rd ed.). Asheville, NC: Rorschach Workshops. Özer, A. K. (1995) Rorschach: Bütünleyici Exner Sistemi. İstanbul. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. Garb, H. N., Wood, J. M., Lilienfeld, S. O. & Nezworski, M.T. (2005) Roots of the Rorschach controversy. Clinical Psychology Review. 25: 97–118 Jorgrnsen, K., Andersen, T.J. & Dam H (2000)The Diagnostic Efficiency of the Rorschach Depression Index and the Schizophrenia Index: A Review. Assessment 7: 259-280.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Var


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 4 6 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 34 34
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 3 5 3 5
ÖÇ 2 4 4 4
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek