Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201196412009 | Projektif Teknikler I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Rorschach testini 1) çocuk ve yetişkinlere uygulamayı, 2) kartlara verilen tepkileri soruşturmayı 3) Exner’in Bütünleyici Puanlama Sistemine göre puanlamayı 4) tepkilerin frekansını, yüzdelik değerlerini ve özel Rorschach endekslerini bulmayı ve 5) testi yorumlamayı öğretmektir.
Prof. Dr. Oya SORİAS
1 | Rorschach testini, klinik değerlendirme, terapi ve araştırmalarda kullanabilme, |
2 | Rorshach testinin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilme, |
3 | Rorschach testini kullanarak bir insanın davranışları, kişilik özellikleri, psikolojik sorunları ve yetenekleri konusunda bazı hipotezlere ulaşabilme, |
4 | Rorschach testinin klinik geçerliğine ilişkin araştırmalar hakkında bilgi sahibi olma |
5 | Kişilik değerlendirmesi alanında temel alınacak mesleki, ahlaki ve yasal ilkeleri öğrenme |
Yok
Yok
Rorchach testinin tarihcesi ve bu günkü durumunu gözden geçirme; cuk ve Yetişkinlere Uygulama; Tepkileri Exner’in Bütünleyici Sistemine göre puanlama ve analiz etme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Rorschach testinin tarihçesini, farklı puanlama sistemlerini ve Exner’in bütünleyici puanlama sistemine yöneltilen eleştirilerin nedenlerin gözden geçirme | ||
2 | Yönerge verme, Uygulama ve Soruşturma | ||
3 | Lokasyonu ve Tepkinin Gelişim Kalitesini Puanlama | ||
4 | Belirleyicileri Puanlama Form ve Hareket Yanıtları | ||
5 | Puanlama Alıştırmalarını Gözden Geçirme ve tartışma | ||
6 | Belirleyicileri Puanlama Renk ve Açık Koyu Yanıtları | ||
7 | Puanlama Alıştırmalarını Gözden Geçirme ve tartışma | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İçeriği Puanlama | ||
10 | Puanlama Alıştırmalarını Gözden Geçirme ve Tartışma | ||
11 | Popüler Yanıtlar, Form Kalitesi ve Z Puanı | ||
12 | Özel Puanlar ve İçerikler | ||
13 | Puanlama Alıştırmalarını Gözden Geçirme ve Tartışma | ||
14 | Frekans, Yüzde ve Endeksler | ||
15 | Frekans, Yüzde ve Endeksler | ||
16 | Final Sınavı |
Exner, J. E. (1986) The Rorschach: A Comprehensive System Basic Foundations. Vol.1 NewYork. John Wiley & Sons. Exner, J. E., Jr. (1990). A Rorschach workbook for the Comprehensive System (3rd ed.). Asheville, NC: Rorschach Workshops. Özer, A. K. (1995) Rorschach: Bütünleyici Exner Sistemi. İstanbul. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. Garb, H. N., Wood, J. M., Lilienfeld, S. O. & Nezworski, M.T. (2005) Roots of the Rorschach controversy. Clinical Psychology Review. 25: 97–118 Jorgrnsen, K., Andersen, T.J. & Dam H (2000)The Diagnostic Efficiency of the Rorschach Depression Index and the Schizophrenia Index: A Review. Assessment 7: 259-280.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 34 | 34 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 |