GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196542009 Projektif Teknikler II Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Doktora


Türkçe


Öğrencilere, TAT (Thematic Apperception Test) ve CAT (Children’s Apperception Test) testlerini 1) uygulamayı, 2) anlatılan öykülerin içeriğini objektif bir biçimde incelemeyi ve 3) kişinin temel ihtiyaçları, önemli çatışma ve savunmaları, dünyayı algılayış biçimi ve kişilerarası ilişkilerde yaşadığı sorunları hakkında bazı varsayımlar geliştirmeyi öğretmektir.


Prof. Dr. Oya SORİAS


1 TAT ve CAT testini, klinik değerlendirme, terapi ve araştırmalarda kullanabilme,
2 TAT ve CAT testlerinin klinik pratikteki avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilme
3 TAT ve CAT testlerini kullanarak bir insanın kişiliği, davranışları ve yetenekleri konusunda bazı hipotezlere ulaşabilme,
4 TAT ve CAT testlerinin klinik geçerliğine ilişkin araştırmalar hakkında bilgi sahibi olma
5 Kişilik değerlendirmesi alanında temel alınacak mesleki, ahlaki ve yasal ilkeleri öğrenme


Yok


Yok


TAT ve CAT testlerinin tarihçesi ve günümüzdeki kullanım alanları; Kartlarda kullanılan resimler; Uygulama yönergeleri ve öykülerin kaydedilmesi; Yorumlama ve Rapor Yazma Alıştırmaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Kapsamını Gözden Geçirme Tanıtma
2 TAT kartlarında kullanılan Resimler ve Kartlarda Ortaya Çıkan Temalar Uygulama İlkeleri
3 TAT Testini Yorumlama (Leopard Bellak ve David M. Abrams)
4 TAT Testini Yorumlama (Leopard Bellak ve David M. Abrams)
5 Objektif TAT Puanlama Manueli (Richard Dana)
6 Kişisel Problem Çözme Sistemi (George F Ronan ve Margaret S. Gibbs)
7 TAT Affektivite Ölçeği (Antoniette D Thomas)
8 Ara Sınav
9 Gereksinim-Tehdit Analizi (Louis Chandler)
10 CAT kartlarında kullanılan resimler ve kartlarda ortaya çıkan temalar Yönerge verme ve uygulama
11 CAT Testini Yorumlama Leopard Bellak ve David M. Abrams)
12 CAT Testini Yorumlama Leopard Bellak ve David M. Abrams)
13 Yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları üzerind tartışma
14 Yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları hakkında geri bildirim verme
15 Yorumlama ve rapor yazma hakkında geri bildirim verme
16 Final Sınavı

Jenkins, S. R. (Ed.). (2008). A handbook of clinical scoring systems for thematic apperceptive techniques. New York, NY: Erlbaum /Taylor & Francis Bellak l. & Abramns D.M. (1993). The Thematic Apperception Test, The Children’s A Apperception Test and The Senior Apperception Tecnique in Clinical Use. 5th ed. Allyn and Bacon


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 4 6 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 32 32
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 3 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 4
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek