GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196642009 Çocuklar için Oyun Terapisi Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Doktora


Türkçe


Oyun terapisinde kullanılan farklı yaklaşımları ve son gelişmeleri gözden geçirmek; Çocuklukta görülen sorunlara kısa süreli oyun terapisini kullanarak müdahale etmeyi öğretmektir.


Prof. Dr. Oya Sorias


1 Oyun terapisi kuramları ve alandaki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma
2 Çocuklukta görülen psikolojik sorunlara kısa süreli oyun terapisini kullanarak müdahale edebilme
3 Oyun terapisini, çocuğun gelişim düzeyine ve ihtiyaçlarına uygun şekilde planlayabilme.


Yok


Yok


Oyun terapisi alanındaki farklı teorik yaklaşımlar ve günümüzdeki gelişmeler ile oyun terapisinin, yas ve travma, çocukluk korkuları, hiperaktivite ve davranım problemleri sorunlar yaşayan çocuklarda kullanılışı.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar
2 Dinamik, varoluşçu, bilişsel davranışçı oyun terapisi
3 Oyun terapisi alandaki son gelişmeler
4 Gelişimsel bir bakış açısıyla travmaya müdahale etmenin ilkeleri
5 Gelişimsel bir bakış açısıyla travmaya müdahale etme
6 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunda oyun terapisi ilkeleri
7 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunda oyun terapisi
8 Ara Sınav
9 Yas tutan çocuklar için Gestalt oyun terapisi ilkeleri
10 Yas tutan çocuklar için Gestalt oyun terapisi
11 Cinsel istismara uğramış çocuklar için oyun temelli grup terapisinde izlenecek ilkeler
12 Cinsel istismara uğramış çocuklar için oyun temelli grup terapisi
13 Sosyal beceri eksikliği olan çocuklar için oyun temelli grup terapisi için ilkeleri
14 Sosyal beceri eksikliği olan çocuklar için oyun temelli grup terapisi
15 Korku ve kaygılar için bilişsel- davranışçı oyun terapisi
16 Final Sınavı

Kaduson, H. G. & Schaefer, C. E. (2000). Short-term play therapy for children. New York: The Guilford Press.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 12 7 84
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek