Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201196642009 | Çocuklar için Oyun Terapisi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Oyun terapisinde kullanılan farklı yaklaşımları ve son gelişmeleri gözden geçirmek; Çocuklukta görülen sorunlara kısa süreli oyun terapisini kullanarak müdahale etmeyi öğretmektir.
Prof. Dr. Oya Sorias
1 | Oyun terapisi kuramları ve alandaki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma |
2 | Çocuklukta görülen psikolojik sorunlara kısa süreli oyun terapisini kullanarak müdahale edebilme |
3 | Oyun terapisini, çocuğun gelişim düzeyine ve ihtiyaçlarına uygun şekilde planlayabilme. |
Yok
Yok
Oyun terapisi alanındaki farklı teorik yaklaşımlar ve günümüzdeki gelişmeler ile oyun terapisinin, yas ve travma, çocukluk korkuları, hiperaktivite ve davranım problemleri sorunlar yaşayan çocuklarda kullanılışı.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar | ||
2 | Dinamik, varoluşçu, bilişsel davranışçı oyun terapisi | ||
3 | Oyun terapisi alandaki son gelişmeler | ||
4 | Gelişimsel bir bakış açısıyla travmaya müdahale etmenin ilkeleri | ||
5 | Gelişimsel bir bakış açısıyla travmaya müdahale etme | ||
6 | Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunda oyun terapisi ilkeleri | ||
7 | Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunda oyun terapisi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yas tutan çocuklar için Gestalt oyun terapisi ilkeleri | ||
10 | Yas tutan çocuklar için Gestalt oyun terapisi | ||
11 | Cinsel istismara uğramış çocuklar için oyun temelli grup terapisinde izlenecek ilkeler | ||
12 | Cinsel istismara uğramış çocuklar için oyun temelli grup terapisi | ||
13 | Sosyal beceri eksikliği olan çocuklar için oyun temelli grup terapisi için ilkeleri | ||
14 | Sosyal beceri eksikliği olan çocuklar için oyun temelli grup terapisi | ||
15 | Korku ve kaygılar için bilişsel- davranışçı oyun terapisi | ||
16 | Final Sınavı |
Kaduson, H. G. & Schaefer, C. E. (2000). Short-term play therapy for children. New York: The Guilford Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 12 | 7 | 84 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 |