| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201196662014 | Çocuk ve Ergenlerle Görüşme, Değerlendirme ve Müdahale | Ders | 2 | 4 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu stajın amacı, öğrencilere şu konularda pratik yapma imkanı vermektir: 1) Çocuk, ergen ve annebabalar ile psikolojik değerlendirme ve psikoterapi için gereken çalışma ilişkisini kurma; 2) Çocuğun gelişimsel ve ailesel öyküsünü alma; 3)Sözel ve sözel olmayan görüşme tekniklerini kullanma; 3) WISC-R, Bender Gestalt ve diğer nöropsikolojik testleri uygulama ve yorumlama; 4) Psikolojik sorunları olan çocuklara görülen çocuklara ve annebalarına,kısa süreli oyun terapisi ve bilişsel davranışçı terapi teknikleri kullarak yardım etme
Prof. Dr. Oya SORİAS
| 1 | Klinik görüşme ve psikolojik testleri kullanarak, çocuk ve ergenlerin farklı alanlardaki gelişimlerini, bilişsel ve entellektüel yeteneklerini, duygusal ve davranışsal sorunlarını ve ruhsal bozukluk belirtilerini değerlendirebilme. |
| 2 | Çocukluk ruhsal sorunlarında, kısa süreli oyun terapisi ve bilişsel davranışçı terapi tekniklerini etkili bir biçimde kullanmayı öğrenme. |
| 3 | Kendi klinik uygulamalarını açık ve doğru bir biçimde değerlendirebilme kapasitesini geliştirme |
| 4 | Çocuk ve aile ile çalışırken temel alınacak mesleki, ahlaki ve yasal ilkeleri öğrenme |
yok
Yok
Çocuk, ergen ve anne babayla çalışma ilişkisini kurma ve klinik görüşmeye başlama; Sorunlar hakkında bilgi toplama; Gelişimsel ve ailesel öyküyü araştırma; Tanı koyma ve vaka formülasyonu yapma; Tedavi hedeflerini belirleme; Bilişsel davranışçı teknikler, anne baba eğitimi ve yapılandırılmış oyun terapisi tekniklerini kullanarak hedeflere ulaşmak için çalışma.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Süpervizyon | ||
| 2 | Süpervizyon | ||
| 3 | Süpervizyon | ||
| 4 | Süpervizyon | ||
| 5 | Süpervizyon | ||
| 6 | Süpervizyon | ||
| 7 | Süpervizyon | ||
| 8 | Süpervizyon | ||
| 9 | Süpervizyon | ||
| 10 | Süpervizyon | ||
| 11 | Süpervizyon | ||
| 12 | Süpervizyon | ||
| 13 | Süpervizyon | ||
| 14 | Süpervizyon | ||
| 15 | Süpervizyon | ||
| 16 | Süpervizyon |
Cepeda C. (2010). Clinical manual for the psychiatric interview of children and adolescents. American Psychiatric Publishing Inc. Sorias O., Bildik T. & Tekinsav Sütcü S. (eds.) ( 2009). Korku Avcısı: Çalışma kitabı. İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. Sorias O., Bildik T. & Tekinsav Sütcü S. & Aydın A. (2009). Korku Avcısı: Anksiyete bozukluğu olan çocuklar İçin bilişsel davranışçı terapi rehberi. İzmir: Ege Üniversitesi yayınları. Kaduson H.G. & Schaefer C.E. (eds). ( 2000). Short-Term Play Therapy. The New York: The Guilford Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
E.Ü.Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ve E.Ü. Psikoloji Bölümü
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Uygulama/Pratik | 4 | 15 | 60 |
| Rapor Hazırlama | 10 | 6 | 60 |
| Okuma | 10 | 3 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 150 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||||
| ÖÇ 4 |