| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201196692014 | Projektif Kişilik Testleri Uygulama ve Yorumlama | Ders | 3 | 5 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Stajın amacı, projektif testleri klinik ortamlarda uygulama, puanlama, yorumlama ve rapor yazma konularında öğrencilere alıştırma yapma ve deneyim kazanma imkanı vermektir.
Prof. Dr. Oya SORİAS
| 1 | Projektif kişilik testlerinden oluşan bir psikolojik test bataryasını kullanabilme |
| 2 | Rorschach ve TAT/CAT testlerini klinik ve adli değerlendirme için kullanabilme |
| 3 | Kendi klinik uygulamalarını açık ve doğru bir biçimde değerlendirebilme kapasitesini geliştirme |
| 4 | Kişilik değerlendirmesi yaparken temel alınacak mesleki, ahlaki ve yasal ilkeleri öğrenme |
Projektif Testler I ve Projektif Testler II derslerini almış olmak
Yok
Kişilik değerlendirmesi yapma ve rapor yazma konusunda süpervizyon altında alıştırmalar yapma
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları Olgu: Paranoid şizofreni | ||
| 2 | Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları 2. Olgu: Major depresif bozukluk | ||
| 3 | Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları 3. Olgu: Distimik bozukluk | ||
| 4 | Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları 4. Olgu: Borderline kişilik bozukluğu | ||
| 5 | Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları 5. Olgu: Yaygın anksiyete bozukluğu | ||
| 6 | Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları 6. Olgu: Narsisistik kişilik bozukluğu | ||
| 7 | Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları | ||
| 8 | Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları | ||
| 9 | Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları | ||
| 10 | Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları | ||
| 11 | Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları | ||
| 12 | Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları | ||
| 13 | Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları | ||
| 14 | Çocuk ve gençlerde kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları | ||
| 15 | Çocuk ve gençlerde kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları | ||
| 16 | Final Sınavı |
Exner J.E. (1991). The Rorschach a comprehensive system Vol 2: Interpretation. New York: John Wiley &Sons Inc. Gandlen R .J. (1996). Interpretating the Rorschach and the MMPI-2 in personality assessment. New York: Personality and Clinical Psychology Series. Bellak l. & Abramns D.M. (1993). The Thematic Apperception Test, The Children’s A Apperception Test and The Senior Apperception Tecnique in Clinical Use. 5th ed. Allyn and Bacon
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
E.Ü.Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ve E.Ü. Psikoloji Bölümü
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Uygulama/Pratik | 5 | 20 | 100 |
| Rapor Hazırlama | 5 | 20 | 100 |
| Okuma | 5 | 20 | 100 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 300 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 3 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 |