GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196692014 Projektif Kişilik Testleri Uygulama ve Yorumlama Ders 3 5 10,00

Doktora


Türkçe


Stajın amacı, projektif testleri klinik ortamlarda uygulama, puanlama, yorumlama ve rapor yazma konularında öğrencilere alıştırma yapma ve deneyim kazanma imkanı vermektir.


Prof. Dr. Oya SORİAS


1 Projektif kişilik testlerinden oluşan bir psikolojik test bataryasını kullanabilme
2 Rorschach ve TAT/CAT testlerini klinik ve adli değerlendirme için kullanabilme
3 Kendi klinik uygulamalarını açık ve doğru bir biçimde değerlendirebilme kapasitesini geliştirme
4 Kişilik değerlendirmesi yaparken temel alınacak mesleki, ahlaki ve yasal ilkeleri öğrenme


Projektif Testler I ve Projektif Testler II derslerini almış olmak


Yok


Kişilik değerlendirmesi yapma ve rapor yazma konusunda süpervizyon altında alıştırmalar yapma


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları Olgu: Paranoid şizofreni
2 Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları 2. Olgu: Major depresif bozukluk
3 Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları 3. Olgu: Distimik bozukluk
4 Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları 4. Olgu: Borderline kişilik bozukluğu
5 Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları 5. Olgu: Yaygın anksiyete bozukluğu
6 Örnek olgular üzerinde Rorschach testini yorumlama ve rapor yazma alıştırmaları 6. Olgu: Narsisistik kişilik bozukluğu
7 Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları
8 Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları
9 Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları
10 Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları
11 Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları
12 Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları
13 Kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları
14 Çocuk ve gençlerde kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları
15 Çocuk ve gençlerde kişilik değerlendirmesi ve rapor yazma alıştırmaları
16 Final Sınavı

Exner J.E. (1991). The Rorschach a comprehensive system Vol 2: Interpretation. New York: John Wiley &Sons Inc. Gandlen R .J. (1996). Interpretating the Rorschach and the MMPI-2 in personality assessment. New York: Personality and Clinical Psychology Series. Bellak l. & Abramns D.M. (1993). The Thematic Apperception Test, The Children’s A Apperception Test and The Senior Apperception Tecnique in Clinical Use. 5th ed. Allyn and Bacon


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

E.Ü.Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ve E.Ü. Psikoloji Bölümü


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 5 20 100
Rapor Hazırlama 5 20 100
Okuma 5 20 100
Toplam İş Yükü (saat) 300

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 3
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek