| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201196682014 | Yapısal Eşitleme Modellemeleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, psikolojide örtük değişkenlerin modelleri kapsamında yapısal bir eşitlik modelinin planlanmasnıı ve test edilmesi sağlamaktır.
Doç..Dr.MEDİHA KORKMAZ
| 1 | Yapısal eşitlik modellerinin temel kavramlarını anlamak. |
| 2 | Psikolojik örtük değişkenlerin verilerini yapısal eşitlik teknikleri içerisinde analiz edebilmek. |
| 3 | Yapısal eşitlik veri analiz sonuçlarıunı doğru bir şekilde yorumlamak. |
| 4 | Yapısal eşitlik analiz sonuçlarını ve çıktılarını yazılı olarak rapor etmek. |
| 5 | Psikolojik özellikler arasındaki ilişkilerin modellenmesi ve araştırmanın desenlenmesi |
Yok
Yok
Yapısal eşitlik modellemelerinin temel kavramları, (model parametreleri, parametre tahminleri, model test etme, uyum indeksleri), iz ( path analysis) analizi, doğrulayıcı faktör analizi (confirmatory factor analysis) ve yapısal regresyon modelleri üzerinde durulacaktır. Teorik bilgilerin yanı sıra ele alınan konuların örnek uygulamaları LISREL 8.00 programı ile yapılacaktır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders içeriğinin tanıtılması, | ||
| 2 | Faktör analizine giriş | ||
| 3 | Örtük değişken modellemerinde eski ve yeni yaklaşımlar | ||
| 4 | Yapısal eşitlik modellemelerine giriş | ||
| 5 | Yapısal eşitlik modellerine giriş ve özellikleri | ||
| 6 | Yapısal modeller, parametre tahminleri, uyum istatistikleri | ||
| 7 | LISREL programının tanıtımı | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Yol/ iz analizi | ||
| 10 | Yol/ iz analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar | ||
| 11 | Doğrulayıcı faktör analizi | ||
| 12 | Doğrulayıcı faktör analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar | ||
| 13 | Yapısal regresyon analizi | ||
| 14 | Yapısal regresyon analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar | ||
| 15 | Yapısal eşitlik modeli ile grup farklılıklarını analiz etme | ||
| 16 | Final sınavı |
Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(1998). Reading and understanding multivariate statistics., APA, Washington DC. Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation Modeling. New York: The Guilford Press. Kline, P. (1994). An easy Guide to Factor Analysis. Routledge. Washington:APA. Marcoulides, G.A. & Moustaki, I.(2002). Latent variable and latent structure models, Lawrence Erlbaum Associates Mahvah, New Jersey. Raykov, T., & Marcoulides, G.A.(2006). A first Course in Structural Equating Modeling, Second Edition, Lawrence Erlbaum Associates Mahvah, New Jersey. Şimşek, Ö. F. (2006). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş - Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Ekinoks.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Okuma | 12 | 2 | 24 |
| Ev Ödevi | 8 | 5 | 40 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 150 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
| ÖÇ 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 |