GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204026272024 Uluslararası İlişkilerde Nicel Araştırma Yöntemleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu ders, sosyal bilimlerdeki farklı araştırma yöntemlerine genel bir bakış sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin, kendi araştırmalarını yürütebilmeleri ve akademik literatürdeki makaleleri ve kitapları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmesi beklenir.


Doç. Dr. Betül Aydoğan Ünal


1 Sosyal istatistiğin ne yaptığını ve neden önemli olduğunu anlamak; İstatistiksel verilerdeki merkezi eğilim ve değişkenlik ölçülerini hesaplar ve yorumlamak.
2 Örnekleme ve olasılık ilkelerini anlamak; Hipotez testinin mantığını açıklamak.
3 Sosyal bilimlerde değişkenler arasındaki ilişkinin gücünü değerlendirmek.
4 Sosyal bilimcilerin kullandıkları verileri ve yöntemleri eleştirel olarak değerlendirmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, sosyal bilimler için mevcut olan yöntemler yelpazesine eleştirel bir bakış açısı ve ampirik bir aşinalık kazandırmayı amaçlamaktadır. Anket araştırması, röportaj ve karşılaştırmalı çalışmalar gibi bazı metodolojik yaklaşımları incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 İstatistiki değişkenler ve ilişkiler
3 Veri betimleme
4 Merkezi eğilim ve dağılım ölçümleri
5 Normal eğri
6 Olasılık ve Örneklem
7 Tekrar Dersi
8 Ara sınav
9 Tahmin üretme aşamaları
10 Olasılık, örneklem ve tahmin üretme
11 Hipotez testi (Tek örneklem)
12 Hipotez testi (Çift örneklem)
13 İki değişkenli tablolar ve ANOVA
14 Ki-kare testi
15 Tekrar Dersi
16 Final Sınavı

Dersin kitabı: Pollock, Philip. 2011. The Essentials of Political Analysis, 4th edition. Washington: CQ Press. Önerilen: Manheim, J. B., Rich, R. C., Willnat, L. and Brians, C. L. 2008. Empirical Political Analysis: Quantitative and Qualitative Research Methods. 7th ed. Pearson. King, Gary, Robert O. Keohane, and Sidney Verba. 1994. Designing Social Inquiry: Scientific Inference in Qualitative Research. Princeton, NJ: Princeton University Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 2 32
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 5 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 5 50
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 185

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek