GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9308026062012 Karşılaştırmalı Omurilik Anatomisi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Doktora


Türkçe


Dersin amacı öğrenciye karşılaştırmalı omurilik anatomisinin yapı ve organizasyonu ile ilgili detaylı bilgi kazandırmaktır.


Prof. Dr. Gülgün Şengül


1 Sıçan ve farede omuriliğin hücresel ve kimyasal mimarisini öğrenmek
2 Maymunda omuriliğin hücresel ve kimyasal mimarisini öğrenmek
3 İnsanda omuriliğin hücresel ve kimyasal mimarisini öğrenmek
4 Farklı türlerde omurilik nöroanatomisinin ve nörofizyolojisindeki farklılıkları anlamak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste insan, rhesus ve marmoset maymunu, sıçan ve fare omuriliğinin detayları öğretilecektir. Bu dersin hocası Prof. Şengül bu türlerin uluslar arası yayımcı Elsevier tarafından basılan ve baskıda olan atlaslarının eş yazarıdır. Kendisi omurilik hücre ve kimyasal anatomisinin detaylarını, özellikle Rexed laminaları ve omurilik nucleus’ları anlamında öğretecektir. Bu bilgi birikimi öğrencilerin omurilik üzerinde yapacağı çalışmalr için önemli bir temel oluşturacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Omuriliğin organizasyonu
2 Omuriliğin gelişimi
3 Omurga ve spinal meninksler
4 Spinal sinirler
5 Omuriliğin damarları
6 Omuriliğin hücresel mimarisi
7 Omurilik motor nöronları
8 ARA SINAV
9 Spinal otonomik preganglionik nöronlar
10 Omurilikten beyne çıkan yolları
11 Beyinden omuriliğe inen yollar
12 Omurilikte propriospinal sistemler
13 Omurilikte nörotransmitterler
14 Omurilik hasarı
15 Sıçan, fare, maymun ve insanda omurilik atlasları
16 FİNAL SINAVI

”Fundamental Neuroscience” Squire LR, Bloom FE, McConnell S, Roberts J, Spitzer N, Zigmond M. (eds). 2nd ed, Elsevier Academic Pres, 2002. ‘‘The Rat Nervous System’’ Paxinos G. (ed) 3rd ed, Elsevier Academic Press, San Diego, 2004. ‘‘The Human Nervous System’’ Paxinos G, Mai JK (eds). 2nd ed, Elsevier Academic Press, San Diego, 2004. ‘‘The Spinal Cord: A Christopher and dana Reeve Foundation Text and Atlas’ Watson C, Paxinos G, Kayalioglu G (eds). Elsevier Academic Press, San Diego, 2009.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 5 5 25
Proje Hazırlama 5 10 50
Proje Sunma 5 2 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 10 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 35 35
Toplam İş Yükü (saat) 231

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 3 3 5 5 5 5 4 3 5 4
ÖÇ 2 5 3 3 5 5 5 5 4 3 5 4
ÖÇ 3 5 3 3 5 5 5 5 4 3 5 4
ÖÇ 4 5 3 3 5 5 5 5 4 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek