Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9308026202012 | Moleküler Biyoloji-İleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Moleküler Biyolojide Laboratuvar Teknikleri dersinin amacı; öğrenciyi DNA ve RNA molekülleri, gen ekspresyonu regülasyonu ve klonlama gibi temel moleküler biyoloji konularını ve laboratuvar uygulamaları konusunda bilgilenmektir.
Prof. Dr. Zeki Topçu
1 | Moleküler Biyoloji Konuları hakkında bilgi sahibi olma |
2 | Gen Ekspresyonunun nasıl düzenlendiğini öğrenme |
3 | Post-Transkripsiyonel düzenlemenin hangi yollarla gerçekleştiğini öğrenme |
4 | Proteinin sentezinden yıkımına kadar geçen tüm aşamaları sayabilme |
5 | Nöron hücresinin özelliklerini öğrenme |
6 | Sinirbilimde kullanılan teknikler hakkında bilgi sahibi olma |
7 | Nöron hücresinin membran yapısı ve elektriksel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma |
8 | Taşıyıcılar ve İyon Kanallarını inceleyip özelliklerini karşılaştırma |
9 | Nöronal Ağ Bağlantıların oluşması hakkında bilgi sahibi olma |
10 | Sinaps Yapısı and Sinaptik Transmisyonun özelliklerini öğrenme |
11 | Sinir Sistemindeki Sinyal İletimini öğrenme |
12 | Öğrenme ve Hafıza gibi Davranışların Moleküler Temeli anlayıp öğrenme |
13 | Nörolojik Hastalıkların Moleküler Patogenezini inceleme ve yeni tedavi seçenekleri hakkında bilgi sahibi olma |
Yok
Yok
İnsan genom projesi ve moleküler biyolojinin önemi, Nükleik asitlerin stabilitesi/DNA topolojisi/ Ökaryotik kromozom organizasyonu, Replikasyon ve telomer devamlılığı, RNA sentezi-işlenmesi/Reverse transkripsiyon, Gen ekspresyonunun transkripsiyon sonrası kontrolü: RNA interferans, Post-translasyonel modifikasyonlar ve protein stabilitesi, Makromoleküllerin manipulasyonu I: PCR/RT-PCR, Makromoleküllerin manipulasyonu II: DNA nükleotid dizisi tayini/Yönlü mutasyon, DNA-protein/Protein-protein etkileşimleri, Moleküler anatomi, Moleküler Anatomi II.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Moleküler Biyoloji Dersine Giriş | ||
2 | Gen Ekspresyonunun Düzenlenmesi | ||
3 | Post-Transkripsiyonel Düzenleme | ||
4 | Protein Sentezi, Modifikasyonu ve Yıkımı | ||
5 | Biyosentetik Salgı Yolağı ve Endositoz | ||
6 | Nöronun Hücre Biyolojisi | ||
7 | Nöroteknikler | ||
8 | Membran Yapısı ve Elektriksel Özellikleri | ||
9 | Taşıyıcılar ve İyon Kanalları | ||
10 | Nöronal Ağ Bağlantıların Oluşması | ||
11 | Sinaps Yapısı and Sinaptik Transmisyon | ||
12 | Sinir Sistemindeki Sinyal İletimi | ||
13 | Öğrenmenin Moleküler Temeli | ||
14 | Hafızanın Moleküler Temeli | ||
15 | Nörolojik Hastalıkların Moleküler Patogenezi | ||
16 | Nörolojik Hastalıklardaki Yeni Tedavi Yaklaşımları |
Lodish et al Molecular Cell Biology Freeman Press New York 2000
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 16 | 1 | 16 |
Soru-Yanıt | 16 | 1 | 16 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 8 | 64 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 8 | 64 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 244 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||
ÖÇ 9 | |||||||||||
ÖÇ 10 | |||||||||||
ÖÇ 11 | |||||||||||
ÖÇ 12 | |||||||||||
ÖÇ 13 |