Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9308026302012 | Deneysel Omurilik Yaralanması | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Santral sinir sisteminin önemli bir parçası olan omurilik, santral rejenerasyon araştırmaları için ideal bir ortam olmaktadır. Bu nedenle deneysel omurilik yaralanması aynı zamanda santral sinir sistemi travması ve rejenerasyonunu anlamak için çok kullanılmaktadır.
Prof. Dr. Gülgün Şengül
1 | Omurilik travmasının tfizyopatolojisini öğrenmek |
2 | Deneysel omurilik yaralanma tekniklerinin öğrenmek |
3 | Omurilik rejenerasyonunun temellerini anlamak |
4 | Omurilik hasarının insan ve hayvanda klinik değerlendirmesini öğrenmek |
5 | Omurilik hasarında tedavi yaklaşımlarını öğrenmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste omurilik travmasının temel ögeleri, patolojisi, klinik özellikleri, deneysel travma yöntemleri ve rejenerasyon teknikleri, kök hücre yöntemleri hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca deneysel omurilik yaralanması ile ilgili laboratuar pratiği yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Omurilik hasarının patofizyolojisi | ||
2 | Omurilik hasarı tipleri | ||
3 | Omurilik hasarı sonrası ortaya çıkan iimmun ve inflamatuar yanıtlar | ||
4 | Omurilik hasarı oluşturmak için deneysel yöntemler | ||
5 | Deneysel omurilik hasarı yöntemlerinde fonksiyonel iyileşmeyi değerlendirmek | ||
6 | İnsanda fonksiyonel iyileşmenin değerlendirilmesi | ||
7 | Omurilik hasarı sonrası hayvan modelleri ve insan arasında fonksiyonel iyileşmede görülen farklar | ||
8 | Omurilik hasarı tedavisi stratejileri | ||
9 | Kök hücre transplantasyon tedavileri | ||
10 | Doku mühendisliği yaklaşımları | ||
11 | Farnakolojik tedavi | ||
12 | Gen tedavisi | ||
13 | Klinik tedavi denemeleri | ||
14 | Yeni yaklaşımlar |
The Spinal Cord, Edts: Charles Watson, George Paxinos, Gulgun Kayalioglu, Claire Heise (Edts), Elsevier, 2009 Spinal Trauma, Imaging, Diagnosis and Management, Edts, ED Schwartz, AE Flanders. Lippincott 2007 Nöroanatomi, Erzurumlu R, Şengül G, Ulupınar E. Güneş Kitabevi, 2010
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Proje Sunma | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 229 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 |