Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9308026302012 | Deneysel Omurilik Yaralanması | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı deneysel iktisat kavramını açıklayabilmek, yöntem ve methodların özümsenmesini sağlamak ve interaktif olarak tasarlanan derste, öğrencilere deney yapma fırsatını sunmaktır.
Assist.Prof.Dr.Mehmet KARAÇUKA
1 | Omurilik travmasının tfizyopatolojisini öğrenmek |
2 | Deneysel omurilik yaralanma tekniklerinin öğrenmek |
3 | Omurilik rejenerasyonunun temellerini anlamak |
4 | Omurilik hasarının insan ve hayvanda klinik değerlendirmesini öğrenmek |
5 | Omurilik hasarında tedavi yaklaşımlarını öğrenmek |
Yok
Yok
Kavramsal açıklama, Bir deney örneği: Tahmin oyunu, Deneysel iktisat nedir?, Deney metotları nelerdir?, Terminoloji ve deney tasarımının incelikleri, Tahmin oyununun açıklanması, Ültimatom Oyunu ve açıklanması, Kamusal Mal Oyunu ve açıklanması, Saha deneyleri, Deneysel iktisatta kullanılan yazılımlar ve z-Tree programının tanıtımı, Örnek bir deneyin z-Tree ile programlanması ve çalıştırılması, Kişisel deneyimler, katılımcıların deney tasarım önerileri ve tartışma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Omurilik hasarının patofizyolojisi | ||
2 | Omurilik hasarı tipleri | ||
3 | Omurilik hasarı sonrası ortaya çıkan iimmun ve inflamatuar yanıtlar | ||
4 | Omurilik hasarı oluşturmak için deneysel yöntemler | ||
5 | Deneysel omurilik hasarı yöntemlerinde fonksiyonel iyileşmeyi değerlendirmek | ||
6 | İnsanda fonksiyonel iyileşmenin değerlendirilmesi | ||
7 | Omurilik hasarı sonrası hayvan modelleri ve insan arasında fonksiyonel iyileşmede görülen farklar | ||
8 | Omurilik hasarı tedavisi stratejileri | ||
9 | Kök hücre transplantasyon tedavileri | ||
10 | Doku mühendisliği yaklaşımları | ||
11 | Farnakolojik tedavi | ||
12 | Gen tedavisi | ||
13 | Klinik tedavi denemeleri | ||
14 | Yeni yaklaşımlar |
Handbook of Experimental Economics, Kagel ve Roth (1995) Experimental Economics Davis ve Holt (1993)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Proje Sunma | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 229 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 |