GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102126071998 Toprak Kolloidlerinin Fiziko-Kimyası Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin toprak kolloidlerini tanımalarını, toprak verimliliğinde ve tarımsal üretimdeki önemlerini kavrayabilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Sezai Delibacak


1 1. Kolloid tiplerini ayırt edebilme sınıflandırabilme 2. Kolloidal çözeltilerin genel özelliklerini belirleyebilme 3. Toprak kolloidleri ile toprak özellikleri arasındaki ilişkileri belirleyebilme 4. Toprak kolloidleri ile toprak verimliliği arasındaki ilişkileri belirleyebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kolloid tiplerinin sınıflandırılması, kolloidal çözeltilerin genel özellikleri, toprak kolloidleri ile toprak özellikleri arasındaki ilişkiler, toprak kolloidleri ile toprak verimliliği arasındaki ilişkiler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı; kolloidin tanımı ve tipleri
2 Kolloidlerin sınıflandırılması
3 Kolloidal çözeltilerin genel özellikleri
4 Liyofobik ve liyofibik kolloidler arasındaki farklar
5 Toprak kolloidlerinin ve kil minerallerinin koloidal özellikleri
6 Toprak organik maddesinin koloidal özellikleri
7 Zeta, stern ve termodinamik potansiyel
8 Arasınav
9 Adsorbsiyon ve absorbsiyon
10 Elektriksel çift tabaka teorisinin toprak-su sistemine uygulanması
11 Elektriksel çift tabaka teorisinin sabit ve değişken yük yüzeyine sahip topraklara uygulanması
12 Flokulasyon ve dispersiyonun bitki yetiştirme üzerine etkisi
13 Kolloidlerin çökelmeleri ile ilgili prensipler; elektroforez, elektroosmos, emülsiyon
14 Toprak kolloidlerinin tarımdaki önemi
15 Dersin genel değerlendirilmesi
16 Final sınavı

Pekin, B., 1971Modern Fizikokimyaya Giriş. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar serisi No: 8. Bornova-İzmir Sparks, Donald. L., 1986. Soil Physical Chemistry. CRC Press, Inc., 2000 Corporate Blvd., N.W., boca Raton, florida, 33431 ınternational standard Book Number 0-8493-5448-x. Printed in the United States. Kim H., Tan, 1998. Principles of soil chemistry.(3rd ed.) Marcel Dekker, Inc. 270 Madison Avenue, New York, ISBN 0-8247-0147-X


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 24 24
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 15 3 45
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 3 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 17 3 51
Toplam İş Yükü (saat) 212

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek