Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203036732015 | Kuram ve Metodoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu derste; Radyo Televizyon Sinema anabilim dalında doktora eğitimi alan öğrencilerde, teorik düşünme ve araştırma becerisi geliştirmektir. Bu bağlamda öğrenclerin kuramsal bilgilerini güncelleyerek, bu bilgileri bilimsel araştırmalarda kullanabilme becerisi geliştirmektir. Nicel ve nitel araştırma yöntemleri süreçlerini hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Böylelikle öğrencilerin iletişim materyallerini inceleme, değerlendirme ve rapor etme becerisi kazandırmaktır.
Prof. Dr. Nimet Önür
1 | 1. Sosyal bilimlerin çeşitli alanlarından elde edilen bilgileri radyo televizyon alanında uygulama becerisi geliştirmek |
2 | 2. Nicel ve nitel araştırma yapmak konusunda beceri geliştirmek |
3 | 3. Radyo televizyon ve sinema alanı dışında iletişim sektörünün diğer alanlarında meslek bilgisi olarak araştırma ve uygulama becerisi kazandırmak |
4 | 4. İletişim alanında farklı bilimsel paradigmaları kullanabilme ve araştırma çeşitlerini yapabilme becerisi kazandırmak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilimsel araştırmalarda bir ard alan oluşturacak modern ve postmodern düşünürlerin görüşleri, bu düşünürlerden yola çıkarak çeşitli araştırma paradigmalarının tanıtılması, iletişim sürecinde kullanılan çeşitli içerikleri bilimsel olarak tanımlayabilme, nicel ve nitel araştırma sürecinin planlanması, örnekleme yöntemleri, veri toplama Ölçme ve değerlendirme, rapor yazma vb. konuları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Radyo Televizyon ve Sinema Alanında Araştırmanın Önemi, Doğru Bilgi Elde Etme Süreci, Bilim Felsefesi, Bilimsel Bilginin Özellikleri ve Gündelik Bilgi İle Karşılaştırılması | ||
2 | Modernist ve postmodernist düşünürlerin bilgiyi ve insan ilişkilerini ve çeşitli sosyal olaylar hakkında kuramsal tanımlamaları getirdikleri açıklamaları ve betimlemeleri tanıtmak (devam). | ||
3 | Modernist ve postmodernist düşünürlerin bilgiyi ve insan ilişkilerini ve çeşitli sosyal olaylar hakkında kuramsal tanımlamaları getirdikleri açıklamaları ve betimlemeleri tanıtmak ve çeşitli paradigmaların karşılaştırılması | ||
4 | Araştırma Çeşitleri ve Araştırma Süreci Tasarımı Kuram-Metodoloji, Değişkenler, Varsayım ve Örnekleri Araştırma Teknikleri, Deney, Gözlem, Anket, Mülakat,Vb. ve Örnekleri | ||
5 | Nicel Araştırmalar ve Nitel Araştırmaların İletişim alanında Önemi, Farklılıkları ve Kullanım Alanları | ||
6 | Nicel ve Nitel Örnekleme Yöntemleri | ||
7 | Nicel Araştırmalardan Araştırma Örnekleri ve Değerlendirilmesi, Araştırma projelerinin hazırlanması | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | İNiteliksel Araştırma Teknikleri; İçerik Analizi | ||
10 | İçerik Analizi Örnekleri | ||
11 | Nitel araştırma Teknikleri: Söylem Analizi | ||
12 | Söylem Analizi Örneklerinin İncelenmesi | ||
13 | Niteliksel Araştırma Desenlerinin Tanıtılması | ||
14 | Niteliksel Araştımaların ve nicel araştırmaların verilerin yorumlanma farklılıkları ve sonuçların değerlendirilmesi | ||
15 | Araştırma Raporunun yazılması | ||
16 | Final |
ASLAN Ş. (2018. ) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Nitel Nicel Karma Tasarımlar İçin Bir Rehber, Eğitim Yayınevi. BÜYÜKÖZTÜRK, S. (2002) Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi. SARANTAGOS,S. (1998); Social Research. Mac Millan Press, London. AZİZ , A. (2008) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem ve teknikleri , Nobel yayınları, İstanbul. BALCI, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi Teknik ve İlkeler, Pegam Akademi yayınları, Ankara. HALL,S. (2003)Söylem İdeoloji Din, Çev: Zeynep Özarslan,Nurcan Ateş, Su Yayınları,İstanbul TATLICAN Ü (2013). Günümüzde Sosyal Teori, Say Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 8 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Okuma | 6 | 9 | 54 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 |