GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203016402015 Söylem Analizi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin söylem yaklaşımından nitel bir araştırma geliştirmek ve verinin analizini yapmak üzere bilgi sahibi olmalarını; söylem analizi yapmaları için temel becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Oya Paker


1 Veri oluşturmak (Film, haber, reklam vb medya metinlerini analize uygun şekilde toplamak ve düzenlemek; bireysel ve grup görüşmeleri yapmak)
2 Söylem araştırması tasarlama
3 Nitel veriyi analize hazırlama
4 Söylem analizi yapma ve raporlama

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Söylem çalışmaları; Nitel veri toplama; Söylem ve ideoloji; Söylem analizi; Söylem araştırmasını raporlama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Söylem çalışmaları
2 Söylem analizinin kavramsal ve kuramsal temelleri
3 Söylem analizinde veri türleri, veri oluşturma
4 Görüşme teknikleri
5 Verinin analize hazırlanması
6 Söylem analizinde temel ögeler ve analizi (araştırmacının düşünümselliği, repertuvarlar, konum alışlar, kaynaklar, kurgu ve retorik ögeler)
7 Söylemin temel ögeler ve analizi (araştırmacının düşünümselliği, repertuvarlar, konum alışlar, pratikler ve kaynaklar, kurgu ve retorik ögeler
8 Arasınav (Vize)
9 Araştırma ve analiz örnekleri
10 Tematik analiz ve yorum
11 Retorik analiz ve yorum
12 Retorik analiz ve yorum
13 Söylem analizinde geçerlik ve güvenirlik
14 Söylem analizini raporlama ve sunma
15 Tüm konuların gözden geçirilmesi
16 Final: Dönem ödevlerinin teslimi

Arkonaç, S. A. (editör) (2012). Söylem Çalışmaları. Ankara: Nobel. Banister, P., Burman, E., Parker, I., Taylor, M. and Tindall, C. (1995). Qualitative Methods in Psychology.Buckingham: Open Un. Press Billig, M. (1992). Talking of The Royal Family. London:Routledge Çoban, B. ve Özarslan, Z. (derleyenler) (2003). Söylem ve İdeoloji. İstanbul: Su Hayes, N. (Ed.) (1998). Doing Qualitative Analysis in Psychology. Hove, East Sussex: Psychology Press. Hepburn, A. and Wiggins, S. (Eds.) (2007). Discursive research in practice: New approaches to psychology and interaction. Cambridge Un. Press. Jørgensen, M. and Phillips, L. (2002). Discourse analysis as theory and method. London: Sage Publications. Paker, K. O. (2005). Günlük Düşüncede Modernlik Laiklik ve Din. Ankara:Vadi Potter, J. and Wetherell, M. (1987). Discourse and Social Psychology. London: Sage Potter, J. (1997). Discourse analysis as a way of analyzing naturally occurring talk. In D. Silverman (Ed.), Qualitative research: Theory, method and practice (pp.144–160). Sage. Reynolds, J. and Wetherell, M. (2003). The discursive climate of singleness: the consequences for women’s negotiation of a single identity. Feminism and Psychology, 13(4), pp. 489–510. Reynolds, J., Wetherell, M. and Taylor, S. (2007). Choice and chance: negotiating agency in narratives of singleness. Sociological Review, 55(2), pp. 331–351. Sözen, E. (1999). Söylem. İstanbul: Paradigma van Dijk, T. A. (1998). Ideology. A Multidisciplinary Approach. London: Sage Wetherell, M. and Potter, J. (1992). Mapping the language of racism: Discourse and the legitimation of exploitation. Hemel Hempstead: Harvester Wheatsheaf. Wetherell, M., Taylor, S. and Yates, S. J. (eds.), (2001). Discourse as Data: a Guide to Analysis. London: Sage Publications. Wood, L. A. and Kroger, R. O. (2000). Doing Discourse Analysis. London: Sage http://www.massey.ac.nz/~alock/virtual/welcome.htm http://www.lboro.ac.uk/departments/ss/centres/darg/dargindex.htm



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Gözlem 6 3 18
Proje Hazırlama 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 168

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5 4 3
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek