Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203016402015 | Söylem Analizi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin söylem yaklaşımından nitel bir araştırma geliştirmek ve verinin analizini yapmak üzere bilgi sahibi olmalarını; söylem analizi yapmaları için temel becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Oya Paker
1 | Veri oluşturmak (Film, haber, reklam vb medya metinlerini analize uygun şekilde toplamak ve düzenlemek; bireysel ve grup görüşmeleri yapmak) |
2 | Söylem araştırması tasarlama |
3 | Nitel veriyi analize hazırlama |
4 | Söylem analizi yapma ve raporlama |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Söylem çalışmaları; Nitel veri toplama; Söylem ve ideoloji; Söylem analizi; Söylem araştırmasını raporlama
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Söylem çalışmaları | ||
2 | Söylem analizinin kavramsal ve kuramsal temelleri | ||
3 | Söylem analizinde veri türleri, veri oluşturma | ||
4 | Görüşme teknikleri | ||
5 | Verinin analize hazırlanması | ||
6 | Söylem analizinde temel ögeler ve analizi (araştırmacının düşünümselliği, repertuvarlar, konum alışlar, kaynaklar, kurgu ve retorik ögeler) | ||
7 | Söylemin temel ögeler ve analizi (araştırmacının düşünümselliği, repertuvarlar, konum alışlar, pratikler ve kaynaklar, kurgu ve retorik ögeler | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | Araştırma ve analiz örnekleri | ||
10 | Tematik analiz ve yorum | ||
11 | Retorik analiz ve yorum | ||
12 | Retorik analiz ve yorum | ||
13 | Söylem analizinde geçerlik ve güvenirlik | ||
14 | Söylem analizini raporlama ve sunma | ||
15 | Tüm konuların gözden geçirilmesi | ||
16 | Final: Dönem ödevlerinin teslimi |
Arkonaç, S. A. (editör) (2012). Söylem Çalışmaları. Ankara: Nobel. Banister, P., Burman, E., Parker, I., Taylor, M. and Tindall, C. (1995). Qualitative Methods in Psychology.Buckingham: Open Un. Press Billig, M. (1992). Talking of The Royal Family. London:Routledge Çoban, B. ve Özarslan, Z. (derleyenler) (2003). Söylem ve İdeoloji. İstanbul: Su Hayes, N. (Ed.) (1998). Doing Qualitative Analysis in Psychology. Hove, East Sussex: Psychology Press. Hepburn, A. and Wiggins, S. (Eds.) (2007). Discursive research in practice: New approaches to psychology and interaction. Cambridge Un. Press. Jørgensen, M. and Phillips, L. (2002). Discourse analysis as theory and method. London: Sage Publications. Paker, K. O. (2005). Günlük Düşüncede Modernlik Laiklik ve Din. Ankara:Vadi Potter, J. and Wetherell, M. (1987). Discourse and Social Psychology. London: Sage Potter, J. (1997). Discourse analysis as a way of analyzing naturally occurring talk. In D. Silverman (Ed.), Qualitative research: Theory, method and practice (pp.144–160). Sage. Reynolds, J. and Wetherell, M. (2003). The discursive climate of singleness: the consequences for women’s negotiation of a single identity. Feminism and Psychology, 13(4), pp. 489–510. Reynolds, J., Wetherell, M. and Taylor, S. (2007). Choice and chance: negotiating agency in narratives of singleness. Sociological Review, 55(2), pp. 331–351. Sözen, E. (1999). Söylem. İstanbul: Paradigma van Dijk, T. A. (1998). Ideology. A Multidisciplinary Approach. London: Sage Wetherell, M. and Potter, J. (1992). Mapping the language of racism: Discourse and the legitimation of exploitation. Hemel Hempstead: Harvester Wheatsheaf. Wetherell, M., Taylor, S. and Yates, S. J. (eds.), (2001). Discourse as Data: a Guide to Analysis. London: Sage Publications. Wood, L. A. and Kroger, R. O. (2000). Doing Discourse Analysis. London: Sage http://www.massey.ac.nz/~alock/virtual/welcome.htm http://www.lboro.ac.uk/departments/ss/centres/darg/dargindex.htm
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Gözlem | 6 | 3 | 18 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 168 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |