GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203036732020 Kültür Çalışmaları ve Medya Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı kültürel çalışmalar perspektifinden günlük düşünce ve ideolojiyi anlamak ve analiz etmek üzere kapsamlı bir arka plan sağlamaktır.


Prof. Dr. Oya Paker


1 Çağdaş kültür pratiklerini kuramsal bir çerçevede analiz etmek.
2 Medya ve popüler kültür üzerine kuramsal bir farkındalık ve eleştirel bir bakış geliştirmek.
3 Medyanın günlük düşünce ve ideolojinin inşasındaki rolünü anlamak.
4 Güncel kültürel olgulardan hareket ederek medya ve kültür üzerine nitelikli araştırma problemleri ortaya koymak.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Modern ve postmodern günlük hayat; bilimsel bilginin popülerleşmesi ve sağduyu bilgisinin dönüşümü; medya ve ideoloji; popüler kültür; medyada ötekinin ve kendiliğin inşası


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Post yapısalcı yaklaşımlar: Söylem ve İdeoloji
2 Modernlik, postmodernlik bağlamında insan ve günlük hayat
3 Modernlik, postmodernlik bağlamında insan ve günlük hayat
4 Modernlik, postmodernlik bağlamında insan ve günlük hayat
5 Medya aracılığıyla inşa edilmiş modern ve postmodern mitler
6 Medya, bilimsel bilginin popülerleşmesi ve fütürizm
7 Medya, komplo kuramları ve fütürizm
8 Arasınav (Vize)
9 Medya ve sıradan milliyetçilik (banal nationalism)
10 Medya ve cinsiyet rolleri
11 Gençlik kültürleri ve fanzinler
12 Sinemada kimliklerin ve ötekinin inşası (normatif sosyal kimlikler ve onların karşısında farklı etnik ve dinsel kimlikler, gey ve lezbiyenler, yoksullar, kır-kasaba kökenliler, gençler, marjinallerin inşasının analizi)
13 Sinemada kimliklerin ve ötekinin inşası (normatif sosyal kimlikler ve onların karşısında farklı etnik ve dinsel kimlikler, gey ve lezbiyenler, yoksullar, kır-kasaba kökenliler, gençler, marjinallerin inşasının analizi)
14 Siber uzamda zaman, mekan algısı ve teknokültürel birey
15 Tüm konuların gözden geçirilmesi
16 Final: Dönem ödevlerinin teslimi

Barker, C. (2000) Cultural Studies: Theory and Practice. London: Sage Billig, M. (2002). Banal Milliyetçilik, Çev. Cem Şişkolar. İstanbul: Gelenek Bauman, Z. (2000). Postmodernlik ve Hoşnutsuzlukları, Çev. İsmail Türkmen. İstanbul: Ayrıntı Bauman, Z. (1998). Postmodern Etik, Çev. Alev Türker. İstanbul: Ayrıntı Bauman, Z. (2001). Parçalanmış Hayat, Çev. İsmail Türkmen. İstanbul: Ayrıntı Durham, M. G. and Kellner, D. (eds) (2000). Media and Cultural Studies: Keyworks. Oxford: Blackwell Pub. During, S. (1999) (ed). Cultural Studies Reader. London: Routledge Eagleton, T. (2004). Kuramdan Sonra. Çev. U. Abacı. İstanbul: Literatür.Gray, A. (2004). Research Practice for Cultural Studies. London: Sage Freud, S. (1999). Uygarlığın Huzursuzluğu, çev. Haluk Barışcan. İstanbul: Metis Morley, D. ve Robins, K. (1997). Kimlik Mekanları. Çev. E. Zeybekoğlu. İstanbul: Ayrıntı. Ryan, M. (and Musiol, H. as co-ed) (Eds.) (2008). Cultural Studies: An Anthology. Oxford: Blackwell Pub. Serdar, Z. (2001). Postmodernizm ve Öteki. Çev. G. Kaçmaz. İstanbul: Söylem. Türkoğlu, N. (2010). İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal İletişim. İstanbul: Urban Kitap.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 35 35
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 175

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 4 3 5 4 4
ÖÇ 2 5 4 3 5 4 4
ÖÇ 3 5 4 3 5 4 4
ÖÇ 4 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek