Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203036732020 | Kültür Çalışmaları ve Medya | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı kültürel çalışmalar perspektifinden günlük düşünce ve ideolojiyi anlamak ve analiz etmek üzere kapsamlı bir arka plan sağlamaktır.
Prof. Dr. Oya Paker
1 | Çağdaş kültür pratiklerini kuramsal bir çerçevede analiz etmek. |
2 | Medya ve popüler kültür üzerine kuramsal bir farkındalık ve eleştirel bir bakış geliştirmek. |
3 | Medyanın günlük düşünce ve ideolojinin inşasındaki rolünü anlamak. |
4 | Güncel kültürel olgulardan hareket ederek medya ve kültür üzerine nitelikli araştırma problemleri ortaya koymak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Modern ve postmodern günlük hayat; bilimsel bilginin popülerleşmesi ve sağduyu bilgisinin dönüşümü; medya ve ideoloji; popüler kültür; medyada ötekinin ve kendiliğin inşası
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Post yapısalcı yaklaşımlar: Söylem ve İdeoloji | ||
2 | Modernlik, postmodernlik bağlamında insan ve günlük hayat | ||
3 | Modernlik, postmodernlik bağlamında insan ve günlük hayat | ||
4 | Modernlik, postmodernlik bağlamında insan ve günlük hayat | ||
5 | Medya aracılığıyla inşa edilmiş modern ve postmodern mitler | ||
6 | Medya, bilimsel bilginin popülerleşmesi ve fütürizm | ||
7 | Medya, komplo kuramları ve fütürizm | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | Medya ve sıradan milliyetçilik (banal nationalism) | ||
10 | Medya ve cinsiyet rolleri | ||
11 | Gençlik kültürleri ve fanzinler | ||
12 | Sinemada kimliklerin ve ötekinin inşası (normatif sosyal kimlikler ve onların karşısında farklı etnik ve dinsel kimlikler, gey ve lezbiyenler, yoksullar, kır-kasaba kökenliler, gençler, marjinallerin inşasının analizi) | ||
13 | Sinemada kimliklerin ve ötekinin inşası (normatif sosyal kimlikler ve onların karşısında farklı etnik ve dinsel kimlikler, gey ve lezbiyenler, yoksullar, kır-kasaba kökenliler, gençler, marjinallerin inşasının analizi) | ||
14 | Siber uzamda zaman, mekan algısı ve teknokültürel birey | ||
15 | Tüm konuların gözden geçirilmesi | ||
16 | Final: Dönem ödevlerinin teslimi |
Barker, C. (2000) Cultural Studies: Theory and Practice. London: Sage Billig, M. (2002). Banal Milliyetçilik, Çev. Cem Şişkolar. İstanbul: Gelenek Bauman, Z. (2000). Postmodernlik ve Hoşnutsuzlukları, Çev. İsmail Türkmen. İstanbul: Ayrıntı Bauman, Z. (1998). Postmodern Etik, Çev. Alev Türker. İstanbul: Ayrıntı Bauman, Z. (2001). Parçalanmış Hayat, Çev. İsmail Türkmen. İstanbul: Ayrıntı Durham, M. G. and Kellner, D. (eds) (2000). Media and Cultural Studies: Keyworks. Oxford: Blackwell Pub. During, S. (1999) (ed). Cultural Studies Reader. London: Routledge Eagleton, T. (2004). Kuramdan Sonra. Çev. U. Abacı. İstanbul: Literatür.Gray, A. (2004). Research Practice for Cultural Studies. London: Sage Freud, S. (1999). Uygarlığın Huzursuzluğu, çev. Haluk Barışcan. İstanbul: Metis Morley, D. ve Robins, K. (1997). Kimlik Mekanları. Çev. E. Zeybekoğlu. İstanbul: Ayrıntı. Ryan, M. (and Musiol, H. as co-ed) (Eds.) (2008). Cultural Studies: An Anthology. Oxford: Blackwell Pub. Serdar, Z. (2001). Postmodernizm ve Öteki. Çev. G. Kaçmaz. İstanbul: Söylem. Türkoğlu, N. (2010). İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal İletişim. İstanbul: Urban Kitap.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 175 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 |