GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203036642020 İleri Araştırma Yöntemleri Ders 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu derste; Radyo Televizyon Sinema anabilim dalında doktora eğitimi alan öğrencilere niceliksel ve nitelilksel araştırma yöntem ve tekniklerini tanıtmak, teorik düşünme ve uygulama süreçlerini tanıtarak, bağımsız araştırma yapma becerisi kazandırmaktır.Doktora tezi yazabilecek düzeyde metodoloji bilgisine ulaşarak araştırma süreciyle ilgili deneyim sağlamaktır.


Prof Dr. Nimet Önür


1 1. İletişim sürecinin çeşitli alanlarına ait araştırma süreçlerine ilişkin nesnel düşünme ve uygulama becerisi geliştirmek
2 2.Nicel ve nitel araştırma yapmak konusunda beceri geliştirmek
3 3. Niceliksel ve niteliksel araştırma tekniklerini bir arada kullanabilecekleri, elde ettikleri verileri bütünleştirerek sorunu, daha geniş perspektiften yorumlamayı sağlayacak karma yöntemlerde uygulama becerisi kazandırmak
4 4.İletişim alanının çeşitli sorunlarına ışık tutacak farklı bilimsel paradigmaları tanıma ve kullanabilme ve becerisi kazandırmak.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilimsel araştırmalarda bir ard alan oluşturacak modern ve postmodern düşünürlerin görüşleri (hiper modernizm, metamodernizm , post hümanizm, postmateryalizm, post-postmodernzim, post yapısalcılık,vb), araştırma sürecine ilişkin temel kavramların tanıtılması ve örneklendirilmesi, ölçme değerlendirme ve rapor yazma


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Metodolojinin teorik perspektiflerini tanıtmak Objektivizm (pozitivizm – post pozitivizm)ı
2 öznelciliğin kuramsal perspektifleri (Postmodernism, yapısalcılık, postyapısalcılık: söylem ve yapı sökümü. İlgili araştırmaları incelemek ve değerlendirmek
3 Yapıcılık: yorumculuk (sembolik etkileşimcilik, fenomoloji, yorumbilim, eleştirel sorgulama, feminizm. vb. İlgili araştırma örnekleri
4 Etnografi, grounded teori, fenomenolojik, söylem analizi ve diğer araştırma örneklerinin değerlendirilmesi
5 Nicel araştırma süreci ve aşamaları ve örnekleme yöntemleri • Alan araştırmaları
6 Nitel araştırma süreci ve Nitel Örnekleme Yöntemleri
7 Karma araştırmalar ve örnekleri
8 vize
9 Araştırma Tasarımını Oluşturulması
10 Niceliksel araştırma uygulamaları: araştırma probleminin kuramsal tanımı, anahtar kelimeler, hipotezler, örneklem ve verilerin analizi , değerlendirme
11 Nitel araştırma uygulamaları: araştırma probleminin kuramsal tanımı anahtar kelimeler, araştırmanın sorunsalı, örneklem verilerin analizi, değerlendirme
12 Araştırmada meta analiz süreci ve verilerin değerlendirilmesi
13 Karma Araştırma uygulamaları: araştırma probleminin kuramsal tanımı anahtar kelimeler, araştırmanın sorunsalı, örneklem verilerin analizi, değerlendirme
14 Araştırmaların sürecinde karşılaşılan çeşitli problemlerin çözümü
15 Araştırma raporunun Yazılması
16 FİNAL

1-Yardımcı Kaynaklar: BÜYÜKÖZTÜRK, S. (2002) Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi. SARANTAGOS,S. (1998); Social Research. Mac Millan Press, London. AZİZ , A. (2008) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem ve teknikleri , Nobel yayınları, İstanbul RITCHIE j., LEWIS J (2003) Qualitative Research Practice;A Guide forSocial Science Students and Researchers,sage Publication, London. LAWRENCE NEUMAN(2014) Social Research Methods:Qualitative and Quantative Approaches, Pearson Education Limited HALL,S. (2003)Söylem İdeoloji Din, Çev: Zeynep Özarslan,Nurcan Ateş, Su Yayınları, ŞENCAN ,H.(2007) Sosyal ve Davranışsal Bilimlerde Bilimsel araştırma , Seçkün Yayınevi, İstanbul TRACY S.J. (2013) Quantative Research Methods:Collecting Evidence, Crafting Analysis, Communication Impact,Wiley- Black Well, TASHOKKORİ A.,TEDDLIE C (2003) Handbook of Mixed Medhods in Social and Behavioral Research, Sage Publication, London. DAWSON C. (2013) Advanced Research Methods :APractical Guide For Social Research Project , Constable and Robinson Limited BRUCE L. BERG, LUNE H (2019 )Sosyal Bilmlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Eğitim Yayınevi LAYDER D.(2006) Understanding Social Theory, Sage Publications TATLICAN Ü (2013). Günümüzde Sosyal Teori Say Pub.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 4 5 20
Proje Hazırlama 4 10 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 15 60
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 167

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 4 4 5 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek