GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9302088012019 Hücre Kültürü Çalışmaları ve Rejenerasyon Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Hücre kültürü ve rejenerasyon ile ilgili temel kavram ve mekanizmaları benimsetmek ve dişhekimliği alanındaki temel ve güncel hücre kültürü ve rejenerasyon çalışmalarını aktarmaktır.


Doç. Dr. Çiğdem ATALAYIN ÖZKAYA


1 Temel hücre kültürü tekniklerini ve modellerini kavrar
2 Sitotoksisite kavramı ve sitotoksisite testlerini açıklar
3 Biyouyumluluk kavramını ve dental materyaller için önemini kavrar
4 Dental biyomateryalleri ve güncel gelişmeleri açıklar
5 Dişhekimliğinde kök hücre uygulamaları ve rejenerasyon yaklaşımını kavrar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hücre kültürü (hücre adhezyonu, proliferasyonu ve farklılaşması) Hücre kültürü laboratuvar tasarımı, yerleşimi, ekipmanları ve malzemeler Hücre kültürü modelleri Sitotoksisite kavramı ve sitotoksisite testleri Biyouyumluluk ve dental materyallerde önemi Dişhekimliği alanında hücre kültürü ve sitotoksisite testleri Dişhekimliğinde kök hücre çalışmaları ve rejenerasyon Rejeneratif Dişhekimliği uygulamaları


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hücre Kültürü Kavramı ve Temel Teknikler
2 Hücre adhezyonu, proliferasyonu ve farklılaşması
3 Hücre kültürü laboratuvar tasarımı, yerleşimi, ekipmanları ve malzemeler
4 Hücre Kültürü Modelleri
5 Sitotoksisite Kavramı
6 Sitotoksisite Testleri
7 Biyouyumluluk Kavramı
8 Dental Materyallerde Biyouyumluluğun Önemi
9 Dişhekimliğinde Biyouyumluluk ve Sitotokisite Çalışmaları
10 Dental Biyomateryallerdeki Güncel Gelişmeler
11 Kök Hücre Kavramı
12 Dental Kök Hücre Kaynakları ve Uygulama Alanları
13 Dental Pulpa Kök Hücreleri ve Rejenarasyon
14 Dişhekimliğinde Rejeneratif Uygulamalar

- Cooper, M. G., Hansman, R. E., “The Cell: A Molecular Approach”, Boston University, ASM Pres, (2004). - Culture of Animal Cells: A Manual of Basic Technique and Specialized Applications, R. Ian Freshney, Wiley Blackwell, 2010, ISBN 978-0-470-52812-9



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 2 30
Tartışma 15 2 30
Soru-Yanıt 15 2 30
Beyin Fırtınası 15 1 15
Seminer 2 2 4
Makale Kritik Etme 10 2 20
Bireysel Çalışma 15 2 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 183

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 3 3 4 1 1 1
ÖÇ 4 1 4 2 2 1 3 4 1 1 1
ÖÇ 5 1 4 1 1 3 1 4 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek