Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301106142015 | Kronik Hastalıklarda Genetik ve Egzersiz İlişkileri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Kronik hastalıkların toplum sağlığı açısından giderek artan önemini bilerek bu hastalıkların dağılım, sıklık ve nedenlerini araştırabilmek, kronik hastalıkların korunmasında birincil-ikincil-üçüncül korunma yaklaşımlarını ve hizmet sunumunu planlayabilmek
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 |
Yok
Yok
1. Kronik Hastalıkların Önemi 1. Kronik Hastalıklarda Tanı (Risk Faktörleri, Tarama Testleri) 2. Kronik Hastalıklarda Korunma, Ülke Örnekleri 3. Kanserler, Kanser Kayıt Sistemleri 4. Yaşam Kalitesi, Ölçütler (DALY, QALY…) 5. Kronik Hastalıklara Yönelik Sağlık Örgütlenmesi 6. Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları 7. Sağkalım Analizleri 8. Diyabet 9. Mental Hastalıklar 10. Dejeneratif Kas-İskelet Hastalıkları 11. Kronik Akciğer Hastaliklari ve Sigara 12. Engellilik 13. Böbrek Ve Üriner Sistem hastaliklari Kronik hastalıklarda araştırma yöntemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk fenotipleri için insan gen haritası. | ||
2 | Hemodinamik fenotipler ve egzersiz. | ||
3 | Antropometri, vücut kompozisyonu fenotipleri ve egzersiz. | ||
4 | İnsülin ve glikoz metabolizması fenotipleri ve egzersiz. | ||
5 | Kan lipid ve lipoprotein fenotipleri ve egzersiz. | ||
6 | Hemostatik faktörler, enflamasyon fenotipleri,plasma hormon seviyeleri ve egzersiz. | ||
7 | Egzersiz intoleransı ve genler. | ||
8 | Vize | ||
9 | Fiziksel aktivite düzeyi ve genler. | ||
10 | Performans ve sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk fenotipleri arasındaki ilişkiler. | ||
11 | Fiziksel aktivite azlığıyla ilişkili kronik hastalık risk düzeyinde genetik farklılıklar ve egzersiz. | ||
12 | Dayanıklılık fenotipleri,sağlık ve egzersiz. | ||
13 | Kas kuvveti fenotipleri,sağlık ve egzersiz. | ||
14 | Kanser ve nörodejeneratif hastalıklarda genler ve egzersiz. | ||
15 | Proje sunumu ve genel değerlendirme. | ||
16 | Final |
1. Brownson R.C, Remington P.L, Davis J.R, Chronic Disease Epidemiology and Control, American Public Health Association, Washington, 1998 2. McKenzie J.F., Pinger R.R, Kotecki J.E., An Introduction to Community Health, Fourth Edition, USA, 2002 3. Santos Silva I., Cancer Epidemiology: Principles and Methods, International Agency for Research on Cancer, WHO, Lyon, 1999 4. Maxcy-Rosenau-Last, Public Health&Preventive Medicine, 13th Edition, USA, 1986 5. Timmreck T.C., An Introduction to Epidemiology Third Edition, Massachusetts, 2002 6. Bertan M., Güler Ç., Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Ankara,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |