Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBB6852017 | Gelişim ve Öğrenme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; gelişim ve öğrenme kuramlarının ilkelerinden kendi alanlarının planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerinde etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir.
Doç. Dr. Gülsen ÜNVER
1 | Gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramların anlam bilgisi. |
2 | Gelişim kuramlarında belirtilen gelişim özelliklerini tanıyabilme. |
3 | Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme. |
4 | Gelişim kuramları ile öğrenme kuramları arasındaki bağlantıları açıklayabilme. |
5 | Öğrenme kuramlarının ilkelerini kendi öğrenmelerinde kullanabilme. |
6 | Öğretim planlarını gelişim ve öğrenme kuramlarının ilkeleri doğrultusunda hazırlayabilme. |
7 | Öğretme-öğrenme etkinliklerini Gelişim ve Öğrenme kuramlarının ilkeleri doğrultusunda uygulayabilme. |
8 | Öğretim planlarını gelişim ve öğrenme kuramlarının ilkelerini değerlendirme etkinliklerine yansıtabilme. |
9 | Gelişim ve Öğrenme kuramlarının ilkelerini öğretme-öğrenme etkinliklerinde uygulamaya istekli olma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel Kavramlar: Gelişim Görevi, Büyüme, Olgunlaşma, Hazır Olma, Gelişim, Kritik Dönem, Davranış, Öğrenme Gelişimin Temel İlkeleri Gelişimi Etkileyen Temel Etmenler Gelişim Alanlarına göre Gelişim Özellikleri: Bedensel Gelişim, Devinimsel Gelişim, Bilişsel Gelişim, Dil Gelişimi, Ahlak Gelişimi, Kişilik Gelişimi Öğrenme Kuramları: Klasik Koşullanma, Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları, Bağlaşımcılık, Edimsel Koşullanma, Sosyal Bilişsel Kuram, Gestalt Kuram, Bilgiyi İşleme Kuramı Nitelikli Bir Öğreticinin Özellikleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin öğretim planı | ||
2 | Temel Kavramlar: Gelişim Görevi, Büyüme, Olgunlaşma, Hazır Olma, Gelişim, Kritik Dönem, Gelişimin Temel İlkeleri Gelişimi Etkileyen Temel Etmenler | ||
3 | Bedensel Gelişim, Devinimsel Gelişim, Bilişsel Gelişim, | ||
4 | Bilişsel Gelişim (Devam), Dil Gelişimi | ||
5 | Ahlak Gelişimi | ||
6 | Kişilik Gelişimi | ||
7 | Ara Sınavı | ||
8 | Temel Kavramlar: Davranış ve Öğrenme Klasik Koşullanma | ||
9 | Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları | ||
10 | bağlaşımcılık | ||
11 | Edimsel Koşullanma | ||
12 | Sosyal Bilişsel Kuram | ||
13 | Gestalt Kuram | ||
14 | Bilgiyi İşleme Kuramı | ||
15 | Nitelikli Bir Öğreticinin Özellikleri | ||
16 | Final Sınavı |
Hativa, N. (2000). Becoming a better teacher: a case of changing the pedagogical knowledge and beliefs of law professors. Instructional Science, 28, 491-523. Postareffa, L., Katajavuoria, N., Lindblom-Ylänne, S., & Trigwell, K. (2008). Consonance and dissonance in descriptions of teaching of university teachers. Studies in Higher Education, 33 (1), 49-61. Prosser, M. & Trigwell, K. (1997). Relations between perceptions of the teaching environment and approaches to teaching. British Journal of Educational Psychology, 67, 25-35. Prosser, M., Ramsden, P., Trigwell, K., & Martin, E. (2003). Dissonance in experience of teaching and its relation to the quality of student learning. Studies in Higher Education, 28 (1), 37-48. Samuelowicz, K. & Bain, J. D. (2001). Revisiting academics’ beliefs about teaching and learning. Higher Education, 41, 833-846. Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (Geliştirilmiş 14. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Ulusoy, A. (Ed.). (2008). Eğitim psikolojisi. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 9 |