Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203076092020 | Duygusal Okuryazarlık | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı duygusal okuryazarlık kavramını tanıtmak ve öğrencilerin mesajları yararlı biçimde algılamayı, anlamlandırmakla ilgili beceri ve formasyonlarını geliştirmek amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Gaye EREL
1 | duygusal farkındalık |
2 | duygu yönetimi |
3 | kişilerarası ilişkilerde karşılaşılabilecek problemleri etkin çözebilme |
4 | sosyal ilişki yönetimi |
Birinci Öğretim
yok
yok
Duygusal zeka kavramı, kuram, ölçüm ve modelleri Bireysel duygusal okuryazarlık Duyguları tanıma ve duygusal farkındalık gelişimi Duygu yönetimi Duygu iletişimi Sosyal ilişki yönetimi Yaşam boyu sosyo-duygusal öğrenme Duygusal çevre ve ilişki ağı oluşturma Kurumsal duygusal okuryazarlık Duygusal okuryazarlık gelişim ilkeleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. | ||
2 | Duygusal zeka kavramı, kuram, ölçüm ve modelleri | ||
3 | Bireysel duygusal okuryazarlık | ||
4 | Duyguları tanıma ve duygusal farkındalık gelişimi | ||
5 | Duygu yönetimi, Duygu iletişimi Sosyal ilişki yönetimi | ||
6 | Yaşam boyu sosyo-duygusal öğrenme, Duygusal çevre ve ilişki ağı oluşturma, Kurumsal duygusal okuryazarlık | ||
7 | Duygusal okuryazarlık gelişim ilkeleri, Duygusal okuryazarlık eğitimlerine bakış: Neokorteks eğitimleri ve limbik eğitim, Duygusal zeka eğitim yönetim süreci: temel süreç ve stratejiler | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Empati inşa etme, Sosyal etki inşa etme, Duygusal Okuryazarlık kaynakları | ||
10 | Organizasyonlarda sosyo-duygusal zeka eğitimleri | ||
11 | Akademik eğitim ve sosyo-duygusal öğrenme | ||
12 | |||
13 | |||
14 | makale çeviri 1 | ||
15 | makale çeviri 2 | ||
16 | final |
Goleman, D., Sosyal Zeka, İnsan İlişkilerinin Yeni Bilimi Varlık Yayınları, 2011 Clarke, N. (2006), “Emotional intelligence training: a case of caveat emptor”, Human Resource Development Review, Vol. 5, pp. 422-41. Grant, A.M. (2007), “Enhancing coaching skills and emotional intelligence through training”, Industrial and Commercial Training, Vol. 39, pp. 257-66. Bagshaw, M. (2000). Emotional intelligence—Training people to be affective so they can be effective. Industrial and Commercial Training, 32(2), 61-65. Dulewicz, V., & Higgs, M. (2004). Can emotional intelligence be developed? International Journal of Human Resource Management, 15(1), 95-111. Orme, G., & Cannon, K. (2001). Everything you wanted to know about implementing an EQ programme: 2—Design. Competency and Emotional Intelligence, 8(2), 18-25. Orme, G., & Langhorn, S. (2003). Lessons learned from implementing EI programmes—The cutting edge of emotional intelligence interventions. Competency and Emotional Intelligence, 10(2), 32-39. Mayer, J. D., & Salovey, P. (1997). What is emotional intelligence: Implications for educators. In P. Salovey & D. Sluyterr (Eds.), Emotional development, emotional literacy, and emotional intelligence (pp. 3–31). New York: Basic Books.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |